Releases SpellenSpektakel 2006?

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

BaSL
Team Bordspelmania

Releases SpellenSpektakel 2006?

Bericht door BaSL »

Is er al een topicje Nieuwe Spellen op het SpSp 2006? Nee toch? Wil ik wel even weten. Wat kunnen we verwachten?

999Games: Paniek in de wei, CIA, Regenwormen, Thurn & Taxis, De Chinese Muur, Castello, De Val van Rome

Phalanx: Anasazi, Justinianus, Italia

QWG: Tadsch Mahal, Vorsten van Florence, Hermagor

PS Games: Spel der Torens, Tempus, Kaleidoscope, Pompen of verzuipen, Munchkin 4, Fiji

Ravensburger: Avé Caesar

GameMaster: 10, Section X

Cwali: Factory Fun

Gheos? Kampf um Rom? Blue Moon City? Importspul?

Let wel: ik maak een lijstje op de gok; ik heb geen verstand van zaken. Een deel is zelfs al op de markt. Ik hoor graag wat er wel en niet van klopt en wat er bij moet.

EDIT: aanpassingen n.a.v. onderstaande berichtjes.
Laatst gewijzigd door BaSL op di 12 sep 2006, 09:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

QWG: Taj Mahal is al uit, het nieuwe spel heet Hermagor (een samenwerking met Mind the Move).

Ravensburger: in Eindhoven staat Avé Caesar centraal.

Phalanx: volgens mij is Inferno uitgesteld (of zelfs helemaal afgeblazen).
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Ik hoop dat we van Days Of Wonder/Hodin Bigfoot mogen verwachten!
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

syroit schreef:Ik hoop dat we van Days Of Wonder/Hodin Bigfoot mogen verwachten!
Afbeelding

Dit is 'm dan :!: http://blog.battlelore.com/en/
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

syroit schreef:Ik hoop dat we van Days Of Wonder/Hodin Bigfoot mogen verwachten!
Hoop niet te hard, het spel komt pas eind november uit.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Wat neemt Hodin eigenlijk mee? Is er nog iets vertaald? Of komen ze met de Engelse versies van Cleopatra, TtR, Himalaya, Timbuktu?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Erwin schreef:QWG: Taj Mahal is al uit, ...
Ja, er zijn al wat meer spellen uit van dat lijstje, maar ik laat ze maar staan. Deze zullen toch ook wel flink in de etalage worden gezet komend SpSp.
thesid
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel

Bericht door thesid »

Ik heb op de Ducosimbeurs in februari een spel gespeeld van Hodin, waarin het de bedoeling was met dobbelstenen toverformules samen te stellen. Dit was echter de Franse versie (wat het gebruik van de actiekaarten nogal bemoeilijkte :wink: ).
Er zou een NL vertaling van dit spel komen, maar ik heb het nog niet gezien en ben helaas ook de Franse naam vergeten... De verpakking was mooi vormgegeven als een boek met toverspreuken.
Iemand enig idee hoe het heet (in NL of Frans) en of die vertaling nog komt?
Tom
Professor Pimpel

Bericht door Tom »

thesid schreef:Ik heb op de Ducosimbeurs in februari een spel gespeeld van Hodin, waarin het de bedoeling was met dobbelstenen toverformules samen te stellen. Dit was echter de Franse versie (wat het gebruik van de actiekaarten nogal bemoeilijkte :wink: ).
Er zou een NL vertaling van dit spel komen, maar ik heb het nog niet gezien en ben helaas ook de Franse naam vergeten... De verpakking was mooi vormgegeven als een boek met toverspreuken.
Iemand enig idee hoe het heet (in NL of Frans) en of die vertaling nog komt?
Ik ken het spel zelf niet maar zou het "Du Balai" kunnen geweest zijn? Deze link verteld je iets meer over dit spel: www.boardgamegeek.com/game/22522
thesid
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel

Bericht door thesid »

Dank Tom :lol:

Dit was inderdaad het spel dat ik bedoelde. Ondanks dat het een (Franse) prijs heeft gewonnen kan ik nog niets ontdekken over een op handen zijnde vertaling, helaas :(
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Op de site van 999 het volgende:

De Val van Rome - De Kolonisten van Catan

999 Games gaat op het Spellenspektakel een nieuw spel van Klaus Teuber introduceren, dat nu nog "Kampf um Rom" heet. Het spel heeft een flink aantal kenmerken die bekend zijn van het basisspel De Kolonisten van Catan, maar kent ook veel nieuwe elementen.

Hoewel het spel ook in Duitsland nog niet verkrijgbaar is, zijn de geruchten over een nieuwe hit van Teuber onweerlegbaar. De eerste batch van de Nederlandse versie zal zijn weg vinden naar het Spellenspektakel. Later in het najaar zal het spel ook in de winkels verkrijgbaar zijn.

Meer nieuws volgt snel.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Zolang iedereen slaafs alles koopt waar de naam 'Catan' op staat, blijft Teuber ze maken, en blijft Kosmos ze uitbrengen.

Desondanks, als ik Rick Thornquists eerste indruk zo lees, heeft het alleen qua bord en verkrijgen van grondstoffen leentjebuur bij eerdere Catannen gespeeld, maar het leeuwendeel, dat duidelijk zwaarder en moeilijker is dan regulier Catan, is nieuw. Strikt genomen begrijp ik daarom niet waarom de doos er zo uitziet (met Catan groot bovenaan, en Kampf wat vergeten onderaan): blijkbaar heeft de marketingafdeling besloten dat Catan het salespoint moet zijn. En niet wat vergeten onderaan of bovenaan de doos moet staan zoals bij Elasund en Candamir. (Wat mijn indruk bevestigt dat het puur en alleen gaat om merkbekendheid.)
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

[n.a.v. de door Cymric geplaatste koppelingen]
Wat een enorme lijst aan titels voor Essen... Ik ben benieuwd hoeveel daarvan terug te zien is in Eindhoven.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Niet alles komt daar ook écht uit. De 'Grote Kanshebbers Voor De Titel Puerto Rico III of Caylus II' (om het zo maar eens te noemen) zijn al uit. Een spel als Paniek in de Wei wordt wel op die lijst gezet, maar is hier al lang en breed verkrijgbaar---alleen komt Mayfair nu nog met de engelse vertaling :). Verder is een aantal spellen dubbel geteld omdat het bij twee uitgevers uitkomt en zit er ook een flink aantal kinderspellen tussen. Op die manier wordt de lijst al een stuk toegankelijker.

Desondanks denk ik dat je niet zoveel hiervan terug zult vinden in Eindhoven. Het zijn allemaal duitse of engelse spellen en wat ik me van Eindhoven herinner is dat die niet echt goed verkrijg- dan wel verkoopbaar zijn. Als je écht voor de nieuwtjes gaat, is Essen nog altijd de beste beurs, maar groot en massaal; Eindhoven is knus en leuk om af te struinen voor de nederlandse titels.
Jerome
Gouverneur

Spiel06 Essen

Bericht door Jerome »

Misschien moest ik gewoon maar eens gaan, een dik uur rijden en ik ben er. Oei oei en dan niet met tien spellen terug komen :wink: