Die Dolmengötter is een fantastisch spel maar niet zo leuk met 2 spelers. Het probleem is dat het bord dan in verhouding te groot is t.o.v. het aantal te plaatsen stenen en dolmen. En dus...is verkleinen de oplossing.
Neem 10 houtkleurige dolmenstenen (met de blanco zijde boven) en bedek hiermee de tweede rij steenvelden van links helemaal van boven naar beneden, hiermee vorm je een nieuwe buitenste rij. Op die manier krijg je in totaal 20 steenvelden minder op het bord en er verdwijnen dan 4 steencirkels van 4 punten, 2 van 5 en 2 van 3. Met 3 spelers bedek je met die 10 stenen de buitenste linkerrij van boven naar beneden. Dat zijn dan 10 steenvelden minder en betekent 2 steencirkels van 5 punten en 2 van 3 punten minder.
Om een druïde links van het bord te laten gaan en rechts weer er op te laten komen blijven gewoon dezelfde tekens van kracht.
Die Dolmengötter 2 en 3-spelervariant
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Re: Die Dolmengötter 2 en 3-spelervariant
Maaarrrr... om punten te scoren moet je sowieso bij elkaar blijven. Dus waarom wil je het speelveld verkleinen? (Vergeet ook niet dat je druïden een reuzensprong kunnen maken!)
-
helena
- Fabrieksmanager
Ja, daar heb je gelijk in. Maar doordat je door het verkleinen minder keus hebt met zowel gewoon verzetten als de reuzesprong moet je wel wat beter opletten en wordt het vanzelf een stukje spannender. Er bestaat een andere variant: namelijk dat je bij 2 spelers in de startopstelling je tweede en derde druïde alleen in een cirkel mag plaatsen waar al een druïde staat (maakt niet uit van wie). Ik vind die variant zelf iets minder goed werken, maar daar kunnen de meningen uiteraard over verschillen.
-
stefaan
- Caballero
Ik zou één van volgende varianten toepassen:
- optie 1: vierde en/of vijfde speler zoeken
- optie 2: met 3 spelen volgens gewone regels
- optie 3: met 2 een ander spel zoeken, dit is echt geen 2-spelerspel
- optie 1: vierde en/of vijfde speler zoeken
- optie 2: met 3 spelen volgens gewone regels
- optie 3: met 2 een ander spel zoeken, dit is echt geen 2-spelerspel
-
helena
- Fabrieksmanager
Ha, ha, ja, die opties zijn natuurlijk verreweg het beste. Maar aangezien wij nu eenmaal het meest met twee spelers zijn én ik het gewoon toch zó'n leuk spel blijf vinden dat ik het af en toe uit de kast wil halen, heb ik gewoon een manier gezocht om het ook leuk te maken voor twee. En op deze manier gaat het prima.