Al een tijdje op zoek naar de NL versie van El Grande, maar tot nu zonder veel succes. Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt!
El Grande
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
dEBASERpIX
- Grote Dienaar
Re: El Grande
Blijkbaar is dit echt moeilijk te vinden...
Ik merk dat de duitse versie wel relatief eenvoudig te bestellen valt. Iemand ervaring hiermee? Er moet nl. nogal wat gelezen worden in El Grande en ik vroeg me af of dit geen domper op de feestvreugde is als je dit spel met anderstalige actiekaarten moet spelen.
Of heeft iemand daar een oplossing voor?
Ik merk dat de duitse versie wel relatief eenvoudig te bestellen valt. Iemand ervaring hiermee? Er moet nl. nogal wat gelezen worden in El Grande en ik vroeg me af of dit geen domper op de feestvreugde is als je dit spel met anderstalige actiekaarten moet spelen.
Of heeft iemand daar een oplossing voor?
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Duitse teksten zijn niet heel moeilijk en je hebt evt een nl vertaling er bij die je kan downloaden op bgg. Heb zelf ook de Duitse El grande en ik vind hem goed te doen....
-
Gebruiker 3696
Aan heb begin van elke ronde (en het zijn er 9 in totaal) worden er 5 kaarten open gedraaid, waarvan de vijfde steeds dezelfde is (de koning verplaatsen). Aan het begin van elke ronde moet je dus gewoon even die 5 mogelijke acties overlopen en dat is de enige tekst die nodig is tijdens het spel.dEBASERpIX schreef:Er moet nl. nogal wat gelezen worden in El Grande en ik vroeg me af of dit geen domper op de feestvreugde is als je dit spel met anderstalige actiekaarten moet spelen.
Het volstaat dus eigenlijk om een iemand te hebben die het spel kent en de taal machtig is om het vlot te kunnen spelen. Ik heb het tot nu toe, zelfs met kinderen (pakweg 12jaar) vlot gespeeld in het Engels, Frans en Duits en nooit een probleem gehad.
Trouwens, als je nederlandstalige kaarten hebt, moet je ze toch even voorlezen omdat ze centraal op tafel liggen en dus niet voor iedereen vlot leesbaar zijn (te klein, te ver, omgekeerd, etc.).
-
dEBASERpIX
- Grote Dienaar
Bedankt iedereen. Het het er op gewaagd. Net een gebruikte (volgens de verkoper in goede staat zijnde) El Grande besteld in Duitsland voor 13,89EUR (levering inclusief).
Als ik de reviews mag geloven zou het dat zeker waard moeten zijn.
Als ik de reviews mag geloven zou het dat zeker waard moeten zijn.
-
Frost
- Garnaal
Daar zal je geen spijt van krijgen.
Hier de regels en kaartjes uitleg in nl.
http://spelarch.khbo.be/PDFspelregels/1232.pdf
Bas
Bas
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Een slimme keuze voor een mooie prijs en een prachtig spel daar krijg je geen spijt van!!!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik wist niet dat 999 Games een digitale versie van de spelregels ter beschikking heeft gesteld. Aardig van ze.Frost schreef:Daar zal je geen spijt van krijgen.![]()
Bas
Dit was mijn eerste vertaling voor 999 Games. Zeker niet perfect, maar volgens mij een aardig resultaat voor een beginner. De vertaling heb ik toen voor nop verzorgd, als tegenprestatie in natura voor een gratis Ducosimstand op het Spellenspektakel. Het bleek achteraf een hele klus, omdat de eigenaar van 999 Games tijdens de productie op vakantie ging en ik het project t/m de controle van de prints mocht afonden.
-
dEBASERpIX
- Grote Dienaar
Bedankt!Frost schreef:Daar zal je geen spijt van krijgen.![]()
Bas