999Games Nieuws
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
999Games Nieuws
Via Erwin's twitter zien we inmiddels dat 999Games weer wat interessante titels op de planning heeft staan. In maart verschijnt de herdruk van Stenen Tijdperk, evenals de uitbreiding Talisman. Hawaii en Ora & Labora zullen in mei verschijnen.
Ora & Labora is Uwe Rosenberg's vijfde grote bordspel. 1-4 Spelers, 120 minuten, 10 jaar en ouder.
Hawaii is een spel van Greg Daigle, geschikt voor 2-5 spelers vanaf 10 jaar. Hans im Glück presenteerde het spel afgelopen Spiel.
Verder worden nog verwacht:
Boonanza: Het Dobbelspel
Metropolis (Tom Lehmann, afgeslankte Puerto Rico Kaartspel variant)
Dominion: Overvloed
Flash Point: Fire Rescue
Bron: www.bordspel.com
Ora & Labora is Uwe Rosenberg's vijfde grote bordspel. 1-4 Spelers, 120 minuten, 10 jaar en ouder.
Hawaii is een spel van Greg Daigle, geschikt voor 2-5 spelers vanaf 10 jaar. Hans im Glück presenteerde het spel afgelopen Spiel.
Verder worden nog verwacht:
Boonanza: Het Dobbelspel
Metropolis (Tom Lehmann, afgeslankte Puerto Rico Kaartspel variant)
Dominion: Overvloed
Flash Point: Fire Rescue
Bron: www.bordspel.com

Labels:
-
Arjan
- Locomotief
999Games Nieuws
Oeh ora et labora en dominion overvloed 
-
Pedro777
- Condottiërre
Re: 999Games Nieuws
Hoera voor Ora & Labora. Ik had er stilletjes wel op gehoopt dat deze door 999 Games zou worden uitgebracht. Dominion: Overvloed is dat dan Cornucopia? Of is dat nog een andere uitbreiding?
Ook Hawaii heeft mijn aandacht getrokken.
Als ze het Stenen Tijdperk herdrukken dan zullen ze waarschijnlijk ook de laatste uitbreiding ook op de markt brengen.
Ook Hawaii heeft mijn aandacht getrokken.
Als ze het Stenen Tijdperk herdrukken dan zullen ze waarschijnlijk ook de laatste uitbreiding ook op de markt brengen.
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Arjan
- Locomotief
999Games Nieuws
Waarom een herdruk van stenen tijdperk ?
Cornucopia is die uitbreiding idd
Cornucopia is die uitbreiding idd
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Hmm... zie nu op twitter dat het een gerucht is.Seabie schreef:Flash Point is verrassend!

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Metropolis zal de nederlandse uitvoering zijn van The City. Alleen maar handig, in het nederlands.
-
Boes
- Garnaal
Heb het laatste half jaar 3 x Stone Age in Duitsland moeten bestellen voor liefhebbers hier. Dus de vraag er na zal er zijn.Arjan schreef:Waarom een herdruk van stenen tijdperk ?
-
Arjan
- Locomotief
999Games Nieuws
Aah kijk. Ben ook benieuwd naar de uitbreiding.Boes schreef:Heb het laatste half jaar 3 x Stone Age in Duitsland moeten bestellen voor liefhebbers hier. Dus de vraag er na zal er zijn.Arjan schreef:Waarom een herdruk van stenen tijdperk ?
-
atarki
- Rooster Booster
Stenen tijdperk is zeker vraag naar. Uitbreiding is ook leuke toevoeging, en je kunt het dan met 5 spelen.
Wat spelen we vandaag?
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vind Puerto Rico: Het Kaartspel altijd al redelijk simpel, ik zit zelf niet te wachten op een makkelijke versie van dat spel. Tot nu toe ben ik ook niemand tegen gekomen voor wie Puerto Rico: Het Kaartspel te moeilijk is. Ik vraag me dan ook af hoe groot de doelgroep voor The City is.Willy the Kid schreef:Metropolis zal de nederlandse uitvoering zijn van The City. Alleen maar handig, in het nederlands.

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Ik denk dat die groter is dan voor Puerto Rico het kaartspel. Vanwege de eenvoud zal het ook best redelijk aan kunnen slaan bij de weinigspelers (Oftewel, ik heb de ijdele hoop dat zelf mijn ouders dit zouden kunnen begrijpen).
-
Gebruiker 3696
Ik ben een grote fan van het spelletje "The City" (zoals het oorspronkelijk heet) en "Puerto Rico het kaartspel" (of San Juan, zoals ik het nog steeds noem).
The City heeft een zeer grote doelgroep, zowel binnen de liefhebbers van San Juan als daarbuiten. Het is allemaal veel te kort door de bocht dat The City een light-versie van San Juan zou zijn. Thomas Lehmann houdt overduidelijk van het spelmechanisme dat kaarten zowel gebouwen als geld zijn, en daar is op zich niks mis mee. Ook Wallace heeft een variant daarvan in London gebruikt.
Het grootste verschil tussen The City en San Juan zit hem immers in de karakters. Bij San Juan kiest een speler een personage waarbij hij en hij alleen gebruik kan maken van het privilege, maar alle spelers mogen de gewone actie uitvoeren. In The City zijn er helemaal geen personages. Elke ronde mag je één gebouw bouwen (tenzij je een bouwkraan hebt), dan tel je je overwinningspunten en je inkomen (d.i. het aantal kaarten dat je trekt) en je bent alweer klaar voor de volgende ronde.
Combo's in kaarten zijn er natuurlijk in beide spellen, maar bij San Juan moet je echt een motor aan de praat krijgen: grondstoffen voor geld/gebouwen, terwijl je in The City gewoon moet zorgen dat je "voldoende" kaarten bijtrekt elke ronde. Voor de ene strategie zijn dat er minstens 8 of 9, voor een andere kunnen 5 al voldoende zijn.
Ik wil dan ook iedereen aanraden om The City eens te spelen, uit te proberen. Het speelt immers totaal anders dan San Juan of RftG. Het is een racespelletje pur sang. Het spel is immers gedaan van zodra iemand 50 punten of meer scoort en dat is normaal gezien op 8 ronden of minder (op een enkele uitzondering van 9 ronden na) al voor elkaar. Speel je dit met z'n tweetjes, dan vraagt dit nog geen 10 minuten. The City is bijgevolg een spelletje dat wij in "best of 3/5/7" spelen.
Tot slot denk ik dan ook niet dat The City mikt op spelers voor wie San Juan "te moeilijk" zou zijn, maar wel op spelers die niet zo lang willen spelen (10 min vs 45 min), die maar een korte snelle speluitleg willen (<2 min vs 10 min), die geen hele motor willen laten draaien, etc.
The City heeft een zeer grote doelgroep, zowel binnen de liefhebbers van San Juan als daarbuiten. Het is allemaal veel te kort door de bocht dat The City een light-versie van San Juan zou zijn. Thomas Lehmann houdt overduidelijk van het spelmechanisme dat kaarten zowel gebouwen als geld zijn, en daar is op zich niks mis mee. Ook Wallace heeft een variant daarvan in London gebruikt.
Het grootste verschil tussen The City en San Juan zit hem immers in de karakters. Bij San Juan kiest een speler een personage waarbij hij en hij alleen gebruik kan maken van het privilege, maar alle spelers mogen de gewone actie uitvoeren. In The City zijn er helemaal geen personages. Elke ronde mag je één gebouw bouwen (tenzij je een bouwkraan hebt), dan tel je je overwinningspunten en je inkomen (d.i. het aantal kaarten dat je trekt) en je bent alweer klaar voor de volgende ronde.
Combo's in kaarten zijn er natuurlijk in beide spellen, maar bij San Juan moet je echt een motor aan de praat krijgen: grondstoffen voor geld/gebouwen, terwijl je in The City gewoon moet zorgen dat je "voldoende" kaarten bijtrekt elke ronde. Voor de ene strategie zijn dat er minstens 8 of 9, voor een andere kunnen 5 al voldoende zijn.
Ik wil dan ook iedereen aanraden om The City eens te spelen, uit te proberen. Het speelt immers totaal anders dan San Juan of RftG. Het is een racespelletje pur sang. Het spel is immers gedaan van zodra iemand 50 punten of meer scoort en dat is normaal gezien op 8 ronden of minder (op een enkele uitzondering van 9 ronden na) al voor elkaar. Speel je dit met z'n tweetjes, dan vraagt dit nog geen 10 minuten. The City is bijgevolg een spelletje dat wij in "best of 3/5/7" spelen.
Tot slot denk ik dan ook niet dat The City mikt op spelers voor wie San Juan "te moeilijk" zou zijn, maar wel op spelers die niet zo lang willen spelen (10 min vs 45 min), die maar een korte snelle speluitleg willen (<2 min vs 10 min), die geen hele motor willen laten draaien, etc.
-
Mistharfare
- Website beheerder
Heb Ora et Labora gekocht in Duitsland en gisteren binnen gekregen!Pedro777 schreef:Hoera voor Ora & Labora. Ik had er stilletjes wel op gehoopt dat deze door 999 Games zou worden uitgebracht...
Wat wordt de prijs? 30 euro (zoals de Duitse), 50 euro (zoals de Engelse) of toch ergens redelijk tussenin?
-
Mistharfare
- Website beheerder
The City is niks anders dan een nieuw spel, ander thema, iets eenvoudiger met eenzelfde mechanisme.Seabie schreef:Ik vind Puerto Rico: Het Kaartspel altijd al redelijk simpel, ik zit zelf niet te wachten op een makkelijke versie van dat spel. Tot nu toe ben ik ook niemand tegen gekomen voor wie Puerto Rico: Het Kaartspel te moeilijk is. Ik vraag me dan ook af hoe groot de doelgroep voor The City is.Willy the Kid schreef:Metropolis zal de nederlandse uitvoering zijn van The City. Alleen maar handig, in het nederlands.