Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Het ziet er massaal uit, en volgens mij kun je er alles vinden waar je in Nederland alleen maar over lezen kan (en dan nog alleen maar op internet, in het engels). Ik heb het over Spiel, de grote spellenbeurs in Essen.
Nu overweeg ik daar heen te gaan, aangezien ik toch al toegezegd heb me drie dagen in te zetten op het SpSp (waar ik naar uit zie!). De enige dag dat ik redelijkerwijs kan is de eerste dag: donderdag de 19e. Wellicht wil iemand meerijden, om de kosten te delen? Of heeft iemand absolute tips waar ik zeker op moet letten die dag?
Eerlijk gezegd heb ik me nog niet zo heel erg verdiept in het gebeuren te Essen, mijn wens om te gaan is een opwelling (en die moet je altijd volgen, vind ik).
PS: Ik vertrek vanuit Eindhoven, en wil best een stukje omrijden maar niet over Zwolle of Terneuzen
Donderdag en Zondag zijn de beste dagen. Donderdag is er (relatief) weinig volk en is alles nog in vooraad. Zondag is druk, maar ideaal om af te dingen.
Tips?
* Ga naar Kaufhof! Paletten vol spellen aan dumpingsprijzen. Vorig jaar Santiago voor 10? daar gekocht.
* Ga naar de tweedehands hal
* Geniet!!
Ik ga dit jaar voor de derde keer naar Essen. Vanaf het eerste jaar doen we dit op donderdag en dit bevalt perfect. In verhouding is het dan rustig (alhoewel er nog genoeg volk loopt). Zorg dat je er voor aanvang van de beurs bent dan smaak je het genoegen in een vrijwel lege beurshal rond te lopen (een waar spelletjesluilekkerland ).
Wat mij betreft is Spiel de beurs van het jaar en zeker vanaf Eindhoven in een goed uur te bereiken. Ik doe er zelf helaas anderhalf uur langer over, maar dat heb ik er graag voor over. Als je er eenmaal geweest bent kom je zeker terug!
Kunnen jullie je toevallig herinneren of er ook veel wargames te koop zijn daar? Qua 'Duitse' spellen heb ik ondertussen wel een mooi verzamelingetje in de kast staan dat de meeste speelsystemen wel omvat. Ik ben ook niet echt van plan om de achterbank plat te leggen teneinde tientallen dozen in de stationwagen te stouwen.
Op mijn lijstje staan met name 'Bonaparte at Marengo', 'Paths of Glory' en wellicht ook 'Friedrich'. Verder ben ik best gevoelig voor koopjes, maar neem me voor om niet teveel te gokken met beslissingen hieromtrent.
Zelf ben ik geen liefhebber van wargames, maar volgens mij ligt er wel het een en ander. Ik zag overigens op ducosim.nl dat er komend weekend een wargamebeurs in Wesel (Duitsland) is genaamd DUZI 2006. Dus mocht je nog niets gepland hebben.......
Maar dat is een poppetjesconventie, ik wil met kartonnetjes en blokjes over grote landkaarten schuiven!
Nou heb ik het komende weekeinde toch nul tijd, dus niet getreurd.
Tsaar schreef:
Kunnen jullie je toevallig herinneren of er ook veel wargames te koop zijn daar? Qua 'Duitse' spellen heb ik ondertussen wel een mooi verzamelingetje in de kast staan dat de meeste speelsystemen wel omvat. Ik ben ook niet echt van plan om de achterbank plat te leggen teneinde tientallen dozen in de stationwagen te stouwen.
Ik wens je veel plezier op Spiel. Ik ga dit jaar voor de 18e keer en geniet er nog steeds met volle teugen van.
In hal 6 en omstreken vind je ongetwijfeld de nodige uitgevers van wargames en/of winkeliers die deze spellen verkopen. Op de vlooienmarkt staan een paar standhouders met klassieke wargames (collectors items voor minder zachte prijsjes).
Tip: neem zelf prettig draagbare tassen mee, je hebt wel heel veel discipline nodig om met maar een handvol spellen thuis te komen. De standaard plastic tasjes snijden na een paar uur gigantisch in je handen. Je kan natuurlijk ook iemand meenemen om de tassen voor je te dragen.
Veel plezier, de eerste keer Spiel is ongelovelijk leuk. Je zult verbaasd staan over de enorme hoeveelheid stands en spellen die je kan bekijken. En wat oudere spellen gaan vaak voor zeer vriendelijke prijzen weg. Zelfs met een beperkt budget kan je flink wat spellen kopen.
Dagmar schreef:Tip: neem zelf prettig draagbare tassen mee, je hebt wel heel veel discipline nodig om met maar een handvol spellen thuis te komen. De standaard plastic tasjes snijden na een paar uur gigantisch in je handen. Je kan natuurlijk ook iemand meenemen om de tassen voor je te dragen.
Je kunt de spellen ook 'in bewaring geven' bij de ingang/garderobe. Iets minder feodaal.
Met een steekwagentje bedoel ik niet een of ander groot, lomp geval. Zo'n karretje waarop je een koffer kunt vervoeren is al genoeg. Bovendien, als je een aantal flinke plastic tassen hebt, dan neemt dat minstens evenveel plek in als zo'n karretje.
Parkeren bij de beurs is heel gemakkelijk. In de wijde omtrek van de beurs staan borden hoe je er kan komen. Er is zat plek om te parkeren. Mocht je onverhoopt op een plek terecht komen die wat verder van de beurs ligt, dan kan je altijd met een gratis shuttlebusje naar de ingang worden vervoerd.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Het klinkt steeds beter; ook op BGG was iemand zo vriendelijk me er op te wijzen dat ik in Essen ALLES kan vinden wat mijn hartje begeert.
Om te voorkomen dat ik daar een hele stand leegkoop zie ik af van een peleton koelies en investeer ik vooraf in 2 stevige wibra-tassen, die ik op een steekkarretje zet, en alle klein grut gaat in het rugzakje.