Aankoop relatiegeschenk

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Boes
Garnaal

Aankoop relatiegeschenk

Bericht door Boes »

Er is me gevraagd om te bepalen welk spel (rond 35 euro) in een kerstpakket kan. Het gaat naar personeel en relaties maw voor een grote diverse groep. Ze willen het liefst een spel van recente datum of wat eerst eerstdaags op de markt komt. Ik heb deze vraag gesteld onder gezelschapspellen omdat een spel als Tempus oid niet echt zal aanslaan voor die groep. Wie heeft er suggesties?
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Spel van het jaar Caylus?
Of z'n Duitse evenknie Thurn&Taxis?

Er zijn vast legio tips te bedenken, waarbij het gemakkelijkst lijkt een simpel spel te kiezen, wat ik dus juist niet zou doen. Maar dat is een keuze.
Als je een spel kiest wat je zelf leuk vindt weet je zeker dat je bij al je collega's op visite kan en je niet hoeft te vervelen daar. :P
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Het Spel der Torens is ook geen slecht idee, denk ik. (PS Games)

Makkelijke regels, maar toch voldoende inhoud, ook voor de spelliefhebbers.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Over hoeveel kerstpakketten praat je eigenlijk? Als je over honderden exemplaren praat, kun je het spel uiteraard direct bij de uitgever bestellen (dat scheelt je een slordige 30% op de gebruikelijke winkelprijs). Dan kun je voor 35 euro zelfs twee leuke spellen aanschaffen.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Dan ga je toch al snel denken aan een spel uit de NSP-lijst: Skyline lijkt me geschikt, maar ook Pinguïn of Heersers der Woestijn. Allemaal simpele spellen die goed zouden moeten aanspreken.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

De wat minder hardcore spellen die genomineerd zijn voor de NPS lijken me uitermate geschikt. Van de aankomende spellen is Thurn & Taxis een goede, maar het is de vraag of die voor een kerstpakket genoeg op tijd in productie is.
En met de korting waar Erwin het over heeft kun je makkelijk Tai Pan er ook nog bij doen. Heb ik wel eens gezegd dat dat een verslavend spelletje is? :D
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ticket to Ride.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Het gaat om ongeveer 100 pakketten, dus een zeer respectabel aantal. Wist niet dat je bij zo'n aantal direct via de groothandel kunt bestellen. Kan dan idd een wat groter en een klein spel kopen. Heb zelf Ticket to ride, Heersers der Woestijn, MauerBauer, Pinguin, Thurn und Taxis en wat kaartspellen om te laten zien/spelen. Beetje lichte instap is volgens mij geboden.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Misschien kan je met een grote uitgever wel regelen dat de mensen mogen kiezen uit een beperkt aantal spellen. Dan voorkom je ook dat je een spel geeft dat mensen al hebben. Ik zou dan proberen uit verschillende genres een spel te kiezen. Als je 999 kan overhalen zou je bijvoorbeeld kolonisten (familiespel) jakkiebak (kinderspel) en maharadja (gamersspel) kunnen nemen. En natuurlijk tai pan als verrassing voor iedereen erbij. Daar kan je namelijk niet genoeg exemplaren van hebben (één thuis, één op kantoor, één bij je ouders, één bij je schoonouders,één in de kroeg, etc).
BoBo
Meeple

Bericht door BoBo »

w00t een spel in je kerstpakket? Kan ik nog solliciteren ook? Zo'n werkgever wil ik ook wel.

Ticket to Ride is volgens mij een prachtkeuze. Ik leg dit spel standaard op tafel als er mensen bij zitten die voor het eerst een bordspel komen spelen. Weinig regels, zeer hoog tempo, speltijd niet overdreven lang ect. Ticket to Ride is onlangs nog gedumpt door Bart Smit voor 17,50 per spel, misschien hebben ze nog ergens een stapel staan?

Ik heb zelf nog never de Europe editie gespeelt, maar omdat deze versie van een recente data is kan het een idee zijn.

Andere spellen die ik uit mijn collectie gebruik voor beginners:

- Trans America
- Koehandel

Heb ook nog even de lijst van de outlet sale van 999 voor je doorgenomen, denk dat ze nog wel wat hebben staan, en dat je op z'n minst dezelfde prijs moet kunnen krijgen als op de dump dag.

Deze lijken me wel intressant voor een dergelijk kerstpakket:

- Attika 10 euro
- Morgenland 10 euro
- Kolonisten van de Prehistorie 10 euro
- Union Pacific 10 euro

tweepersoonsspelletjes:

- Ruimteschepen van Catan 10 euro
- Ballonrace 5 euro

kinderspel

- hazelnootridders 5 euro

party game

30 seconds 15 euro

Ook lagen er spellen van ps games op de dump waaronder het kaartspel Mamma mia, lijkt me ook intressant om bij ps games of 999 games even na te gaan.

Succes en laat even weten wat het uiteindelijk is geworden (horen we waarschijnlijk pas na de kerst)
vinfoto
Meeple

Bericht door vinfoto »

Oeh tof zeg....ik zou het persoonlijk niet erg vinden een spel in me kerstpakket te vinden.

Wat dacht je van bijv paniek in de wei (24,95)
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Na een 'lunchafspraak' met spellen is Ticket to Ride Europe het meest positief ontvangen... Wordt vervolgd.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Maar die is toch niet in het Nederlands verkrijgbaar? Ik weet niet of dat een bezwaar is, maar toch.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Weet ik eigenlijk niet. Maar omdat het een creatief bedrijf is (grafisch) kan de vertaling zelf wel worden 'opgepimpt' en bijgevoegd. Mooier zou zelfs zijn om er een cd bij te voegen met een uitleg à la Scott Nicholson (Boardgame with scott) :)
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Als basis voor de vertaling kan je de spelregel (pdf) van het gewone spel nemen en dan de aanpassingen doorvoeren. Misschien kan je contact opnemen met Hodin en kunnen ze er nog de PC versie bij doen, of op zijn minst de demo er van.