Roll The Dice beurs top 30 - SpSp 2006

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Roll The Dice beurs top 30 - SpSp 2006

Bericht door syroit »

Op de site van Roll the Dice staat een lijst met spellen die te spelen zijn op het komenden spellenspektakel.

Op de stand van Roll the Dice (balkon stand 21) wordt een top 30 lijst bijgehouden van alle "nieuwe" spellen. Als bezoeker kan je ter plaatsen je top 3 doorgeven en doe je automatisch mee aan een loterij. En bij een loterij horen natuurlijk leuke prijzen (meer daarover op het spellenspektakel :twisted: )

Als je de lijst wil bekijken surf dan even naar www.rollthedice.nl en klik op het kopje nieuws of klik hier!
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Ha, leuk!

Zondagmiddag maar eens een mooi lijstje maken om Roll The Dice aan het werk te zetten! :D
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ik ben benieuwd: ik zal mijn lijstje straks ook even inleveren! :D
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Caylus!?
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

De top 10 tussenstand op vrijdag, om 18.00 uur:

1. Thurn & Taxis
2. Caylus
3. Sequence
4. Manilla
5. Regenwormen
6. Paniek in de Wei
7. Kolonisten van Catan - De Val van Rome
8. Stratego original (revamp)
9. Castello
10. Ave Caesar
Vlavia
Meeple

Bericht door Vlavia »

op zondag middag stond bij the roll the dice stand paniek in de wei op 1, gevolgd door caylus. daarna kwamen val van rome, regenwormen, thurn und taxis (die laatste drie weet ik niet heel zeker, en ook niet in die volgorde ;))
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Vlavia schreef:op zondag middag stond bij the roll the dice stand paniek in de wei op 1, gevolgd door caylus. daarna kwamen val van rome, regenwormen, thurn und taxis (die laatste drie weet ik niet heel zeker, en ook niet in die volgorde ;))
De winnar is Paniek in de Wei geworden. De volledige lijst is binnenkort te zien op Roll the dice.nl
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

syroit schreef: De winnar is Paniek in de Wei geworden. De volledige lijst is binnenkort te zien op Roll the dice.nl
Jammer dat dit leuke initiatief nou zo'n duffe winnaar op moet leveren. :P

Nou ja, blij om te lezen dat dit spel blijkbaar toch aanslaat bij veel mensen. Maar beter dan Caylus, Taj Mahal, Thurn und Taxis, Bizon,....?
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Peter Hein schreef:
syroit schreef: De winnar is Paniek in de Wei geworden. De volledige lijst is binnenkort te zien op Roll the dice.nl
Jammer dat dit leuke initiatief nou zo'n duffe winnaar op moet leveren. :P

Nou ja, blij om te lezen dat dit spel blijkbaar toch aanslaat bij veel mensen. Maar beter dan Caylus, Taj Mahal, Thurn und Taxis, Bizon,....?
Ik denk dat dit mede komt doordat Paniek in de Wei een heel groot publiek aanspreekt, als je naar de schaapjes zelf al kijkt. Trek je daarentegen een doos van Caylus open, schrikt dit al een hoop mensen af. Dus heel veel mensen (ik ook wel wat) knappen al af bij het zien van het spel en het zien van de (inhoud van de) doos.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Logische winnaar: de combinatie van een zeer leuk spel, koddige schaapjes en twee ambassadeurs in een kilt heeft blijkbaar goed gewerkt.
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Caylus is op het laatst nog gezakt naar de 4e of de 5e plaats volgens mij. Er zijn in ieder geval ruim 500 stemmen uitgebracht. (Vergelijk dat met de ongeveer 1700 stemmen van de Fairplay). In 2005 waren het bij de Fairplay in eerste instantie ook Shear Panic en Caylus die bovenaan stonden...
warpozio
Grote Dienaar

Bericht door warpozio »

is er nu al een definitieve stand?
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Rubik schreef:Caylus is op het laatst nog gezakt naar de 4e of de 5e plaats volgens mij. Er zijn in ieder geval ruim 500 stemmen uitgebracht. (Vergelijk dat met de ongeveer 1700 stemmen van de Fairplay). In 2005 waren het bij de Fairplay in eerste instantie ook Shear Panic en Caylus die bovenaan stonden...
Fairplay en de lijst van RTD is qua aantallen niet te vergelijken, zoals hier boven. Je moet in % kijken:

SpSp een beurs met een kleine 10.000 bezoekers: 5,00 % heeft gestemd
Spiel een beurs met ruim 151.000 bezoekers: 1.13 % heeft gestemd

Dus is de lijst op het SpSp beter gegaan dan op Spiel
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Hoe werkt die lijst van Roll the Dice precies? Bij Fairplay moeten stemmers een cijfer geven, en het spel met het hoogste gemiddelde (bij een minimum van een bepaald aantal stemmen) komt dan bovenaan. Uit de beschrijving van Roll the Dice krijg ik de indruk dat het spel dat het vaakst als leukste wordt opgegeven bovenaan komt.

Dan is het wel logisch (relatief dan) dat Paniek in de Wei bovenaan staat en Caylus maar 4e of 5e werd: er waren veel meer tafels waar je PidW kon proberen en het duurt een stuk korter ook. Daardoor hebben veel meer mensen PidW kunnen spelen dan Caylus. Blijft natuurlijk de vraag wat iedereen er nou zo leuk aan vindt. :shock:
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Peter Hein schreef:Hoe werkt die lijst van Roll the Dice precies? Bij Fairplay moeten stemmers een cijfer geven, en het spel met het hoogste gemiddelde (bij een minimum van een bepaald aantal stemmen) komt dan bovenaan. Uit de beschrijving van Roll the Dice krijg ik de indruk dat het spel dat het vaakst als leukste wordt opgegeven bovenaan komt.

Dan is het wel logisch (relatief dan) dat Paniek in de Wei bovenaan staat en Caylus maar 4e of 5e werd: er waren veel meer tafels waar je PidW kon proberen en het duurt een stuk korter ook. Daardoor hebben veel meer mensen PidW kunnen spelen dan Caylus. Blijft natuurlijk de vraag wat iedereen er nou zo leuk aan vindt. :shock:
Exacte werking ken ik niet, maar ik zoek het uit!