Het leven naast de spelletjes...

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

We zitten hier allemaal met 1-zelfde hobby, of bij sommige bijna een spellenverslaving :D

Maar nu vroegen wij ons af wat jullie zoal doen buiten deze hobby?
Andere hobby's? Werk? school?...

We zullen alvast beginnen bij ons zelf:
Mijn vriendin studeert piano aan het Koninklijk conservatorium te Brussel.
Daarnaast werkt ze ook al als pianolerares en doet opdrachten als fotografe.
Ze heeft dus van haar 2 andere grote hobby's, haar job kunnen maken.

Ikzelf werk als begeleidster in een tehuis voor niet werkende personen met een mentale handicap. Als we geen spelletjes spelen ben ik graag creatief bezig. Zoals bv boekbinden, scrapbooking, ... ook een beetje fotografie (net iets minder kwalitatief dan mijn vriendin) :wink:

Ben benieuwd waar jullie jullie dagen verder mee vullen?
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
WTULTC
Elfenkoning

Re: Het leven naast de spelletjes...

Bericht door WTULTC »

Naast werk op kantoor trek ik en mijn vriendin er zowat elk weekend op uit om te gaan geocachen (met name wandelingen tussen 5 a 10 km, multicaches dus). Het is op dit moment zo ongeveer een verslaving aan het worden. Zie geocachetopic elders op dit forum.

Verder speel ik tafeltennis, internet, luister ik graag naar muziek en kijk ik meestal naar docu's op tv.

Qua foto's (om even op jou openingspost terug te komen) zijn denk ik de foto-albums van de vakanties die ik heb gemaakt best wel creatief. Ging erg veel tijd (met name omdat ik overal het jaartal van een gebouw erbij wil zetten) in zitten, maar is wel leuk om te doen.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Mijn twee grootste hobbies naast het spelen van bordspellen zijn lezen (geen spelregels, maar boeken ;-)) en gitaarspelen. Daarnaast vind ik het leuk om creatief bezig te zijn en dat uit zich op diverse vlakken zoals koken, videobewerking, houtbewerking etc etc.

Vroeger was ik ook best sportief ingesteld. Maar door diverse fysieke beperkingen is dit helaas niet meer mogelijk.

Qua werk ben ik normaliter overdag op kantoor te vinden als kandidaat-notaris. Kan niet zeggen dat ik daarmee van mijn hobby mijn werk heb gemaakt, maar ik doe het wel nog steeds met heel veel plezier.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Voor mijn werk doe ik niets lievers dan in de horeca aan de slag te zijn. Ik vind het geweldig om het mensen naar hun zin te maken. Daarom organiseer ik ook binnenkort een spellendag, omdat ik graag mensen zie die het naar hun zin hebben. Ooit hoop ik dit te kunnen combineren met de spellen, maar dat zal nog even moeten wachten (met name een geldkwestie).

Naast spelletjes is ook lezen een wat kleinere hobby van me (ik lees in ieder geval iedere dag wel een klein stukje). Daarnaast kook ik ook wel graag (past ook wel in mijn horeca-ambitie).

Verder zijn er nog wel een paar kleine dingen, maar die zijn het vernoemen denk ik niet waard.
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ditterio »

Mijn grootste hobby, naast spellen, is muziek. Ik ben deejay en ben heel veel bezig met muziek. De dagen dat ik niet moet draaien, speel ik spelletjes in mijn vrije tijd :D

Verder kwis ik graag, al is dit sterk geminderd. Zeker sinds de spellenmicrobe me te pakken heeft :mrgreen:
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Ik ben ontwikkelaar in applicatie en schrijf in webtalen zoals php jsp asp js jquery prototype etc etc maar das meer hobby. Werk voornamelijk met twee talen namelijk Java en Ruby on rails.

Enkele grote bekende projecten waaraan ik heb gewertk zijn ING internet bankieren, Equens pin transacties, Prorail treinen beter op elkaar aan laten sluiten dmv gprs op treinen zetten etc etc

Naast dit al sport ik soms en heb in het verleden veel aan honkbal en softbal gedaan pak hem beet zo'n 20 jaar.

Nu heb ik het druk met een kleintje van 1,5 jaar oud en hij heet Maarten.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ehm... BSM en BGG? Telt dat? :geek:

Volleybal - helaas al even niet meer zelf gespeeld, maar ben nu veel bezig als trainer/coach/bestuur/TC/Jeugdkamper.
Futsal en voetbal. Op een erg laag niveau...
Lezen, maar dat hoort er bij volgens mij: http://www.bordspelmania.eu/bistro-off- ... c3306.html
Af en toe komt ook de postzegelverzameling nog uit de kast.
Afbeelding
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Ik werk bij een klein ICT-bedrijfje als software programmer.
Verder voetbal in het bierteam van de lokale vv.

Ik kijk graag Amerikaanse series (Game of Thrones, Chuck, Dexter, etc..) en films.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Davio schreef:Ik werk bij een klein ICT-bedrijfje als software programmer.
Verder voetbal in het bierteam van de lokale vv.

Ik kijk graag Amerikaanse series (Game of Thrones, Chuck, Dexter, etc..) en films.
Wat voor taal schrijf je ?
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Beroepshalve ben ik godsdienstleraar. Ik geef les aan 6e jaars in een technische en beroepsschool.

Spellen zijn mijn belangrijkste hobby (minstens 2x per week spelen, bsm, bestuur van onze spellenclub en veel speldemo's geven, o.a. met onze spellenclub).
Daarnaast lees ik fervent strips en ik heb ook een beperkte verzameling daarvan.
Het Geel Pionneke
Rooster Booster

Bericht door Het Geel Pionneke »

Mijn hobbies:
- Reizen
- Fotografie
- Bier :twisted:
- Mountainbiken
- Bordspellen

Mijn werk:
Software Engineer @ Devoteam.com
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Het Geel Pionneke schreef: - Bier :twisted:
Die hobby combineer ik met het spelen.
Het Geel Pionneke
Rooster Booster

Bericht door Het Geel Pionneke »

Piet schreef:
Het Geel Pionneke schreef: - Bier :twisted:
Die hobby combineer ik met het spelen.
Ik ook, en ook in combinatie met reizen.
In combinatie met mountainbiken moet ik nog eens proberen ...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Het Geel Pionneke schreef:In combinatie met mountainbiken moet ik nog eens proberen ...
Bier & mountainbiken schijnt ook goed te combineren met revalideren. :wink:
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Naast de spellen besteed ik mijn tijd graag aan lezen en muziek luisteren. Dit zijn activiteiten die je altijd makkelijk kan inpassen.

Verder heeft mijn vrouw 3 jaar geleden bedacht dat een moestuin wel leuk was. Ik zou haar alleen maar helpen met spitten. Maar je raadt het al. Ik ben zelf het meeste te vinden op "de tuin". Ik heb gemerkt dat het een heerlijke ontspanning is. En de oogst is mooi meegenomen.

De wandelsport heeft mijn interesse ook. Wat begonnen was als training voor de Nijmeegse 4 Daagse, leidde er toe dat ik 2 Kennedymarsen (80km) en de Dodentocht (100km) in België gelopen heb. Maar helaas is dit zeer tijdrovend. Het zijn nu meer wandelingen door de duinen met het gezin.

Vanaf mijn jeugd heb ik ook altijd veel gevist. Ook dit kost helaas veel tijd. Afgelopen jaren eigenlijk alleen nog maar in de vakantie gedaan. Maar gelukkig is 1 van mijn kinderen hier in geinteresseerd. Dat gaat helemaal goed komen in de toekomst.

Ook heb ik mij door proeverijen en cursussen verdiept in wijnen.

Om al mijn liefhebberijen e.d. te financieren ben ik werkzaam als finance manager bij een software ontwikkelings bedrijf in Haarlem.
We live to survive our paradoxes