Memoir toernooi?

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.

Als er een memoir44 toernooi wordt georganiseerd begin 2013 op een zaterdag dan:

Kom ik, als de datum het toelaat
9
56%
Kom ik niet, want ik kan niet op een zaterdag
1
6%
Kom ik niet, want ik hou niet van memoir44 (wat doe je dan bij dit onderwerp??)
6
38%

Totaal aantal stemmen: 16

Antoi
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Memoir toernooi?

Bericht door Antoi »

Hoi allen,

Ik zie dat er heel wat mensen op dit forum zijn die Memoir 44 spelen.
Word er ergens in Nederland wel eens een toernooi gespeeld? (het liefst ergens in brabant/zeeland/zuidholland :D )

In België en andere Europese landen komt het regelmatig voor, maar hier ben ik het nog niet tegen gekomen.
Laatst gewijzigd door Antoi op vr 30 nov 2012, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade

Labels:
Antoi
Hazelnoot Ridder

Re: Memoir toernooi?

Bericht door Antoi »

we zijn al een aantal maanden verder, maar blijkbaar is er niemand die zelf een toernooi organiseert.

ik ben best bereid wat op te zetten, een toernooi of gewoon gezellig een middag/avond gamen met elkaar, maar wie zou hier animo voor hebben?

je zal dan wel richting West Brabant moeten afreizen (tenzij iemand een lokatie regelt die wat centraler ligt)
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Ik heb er in principe wel interesse in. Helaas ken ik alleen het basisspel en heb ik het ook nog niet zo vaak gespeeld. Het ligt er dus een beetje aan wat er op zo'n toernooi gespeeld wordt. En de datum.
Afbeelding
Gebruiker 3696

Bericht door Gebruiker 3696 »

Ik ben daar ook altijd voor te vinden en zelfs bereid er een eind voor te rijden.

Een alternatieve oplossing is natuurlijk om een online tornooi op poten te zetten of, als je om tegenstanders verlegen zit, online af te spreken.
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Filosoof schreef:Ik ben daar ook altijd voor te vinden en zelfs bereid er een eind voor te rijden.

Een alternatieve oplossing is natuurlijk om een online tornooi op poten te zetten of, als je om tegenstanders verlegen zit, online af te spreken.
Online heb ik geprobeerd, maar dat vind ik toch echt minder. Bordspellen speel ik vele malen liever real life, en niet online, op de PC of tablet. Maar bedankt voor de tip.
Afbeelding
Gebruiker 3696

Bericht door Gebruiker 3696 »

Morrighan schreef:
Filosoof schreef:Ik ben daar ook altijd voor te vinden en zelfs bereid er een eind voor te rijden.

Online heb ik geprobeerd, maar dat vind ik toch echt minder. Bordspellen speel ik vele malen liever real life, en niet online, op de PC of tablet. Maar bedankt voor de tip.
Dat geef ik toe, maar zoals je zelf aangeeft ken je de uitbreidingen niet. Online is dus een goede mogelijkheid om de verschillende uitbreidingen (en hun finesses) te leren kennen, zodat je weet welke je graag en welke je dan weer absoluut niet zou willen aanschaffen.

Ik bezit zowat de hele collectie van MM44 (op Overlord na, want dat speel ik niet) en eigenlijk is iedereen die het spel wil leren/spelen welkom. Hetzelfde geldt trouwens voor Battlelore ;)
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Morrighan schreef:Ik heb er in principe wel interesse in. Helaas ken ik alleen het basisspel en heb ik het ook nog niet zo vaak gespeeld. Het ligt er dus een beetje aan wat er op zo'n toernooi gespeeld wordt. En de datum.
In geval van een toernooi is het toch handig wat meer de basisregels te gebruiken omdat meer mensen dat kennen en dat meestal wat sneller speelt.

Mochten we gewoon gezellig los wat spelen, dan is het natuurlijk een mooie gelegenheid om wat meer diepgang te zoeken (ik heb alle uitbreidingen behalve de Bag en de Equipment pack dus dat moet geen probleem zijn)

Ik zal in ieder geval eens kijken wat ik bij ons in de buurt kan regelen. er zijn in mijn omgeving ook wel wat spelers die mee willen doen, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk :)
Online is wel handig als je niet veel tijd hebt, maar in Real Life is het natuurlijk gezelliger. daarnaast lijkt het me tof om met een groep memoir spelers bij elkaar te komen.....
Phreakyhamster
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Phreak

Bericht door Phreakyhamster »

Ik ben voor een toernooi!

Ik heb (met een aantal vrienden) ook alles (behalve bag en equipment pack) .. en ik ben zeker voor Overlord! 4 tegen 4 ... en dan bepalen welke 4 spelers de beste zijn in een soort van ladder-toernooi ...

Ik woon in Utrecht, ben regelmatig in Eindhoven/Den Bosch ...
Iemand een lokatie? Wat kan het kosten ... dan kan ik eens bekijken of er in Utrecht/Den Bosch iets beschikbaar is

Is er interesse?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Phreakyhamster schreef:Ik ben voor een toernooi!

Ik heb (met een aantal vrienden) ook alles (behalve bag en equipment pack) .. en ik ben zeker voor Overlord! 4 tegen 4 ... en dan bepalen welke 4 spelers de beste zijn in een soort van ladder-toernooi ...

Ik woon in Utrecht, ben regelmatig in Eindhoven/Den Bosch ...
Iemand een lokatie? Wat kan het kosten ... dan kan ik eens bekijken of er in Utrecht/Den Bosch iets beschikbaar is

Is er interesse?
Lijkt mij ook zeker leuk, maar dan liever wat centraler in Nederland. Utrecht is voor mij goed te doen. Den Bosch kan ook nog maar veel zuidelijker liever niet.
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Utrecht lijkt me centraal genoeg :D
Er is in ieder geval genoeg animo lijkt me, dus nu opzoek naar een lokatie aldaar.
Wie heeft er een idee?

Het lijkt mij ontzettend leuk het toernooi op te zetten, maar wat hulp is meer dan welkom,
Wie denkt er mij mee over een opzet? Op het officiële memoir forum is er gelukkig genoeg expertise te.vinden dus en groot probleem is het niet, alleen veel werk :lol:

Tot slot, als datum zat ik zelf rond half januari te denken...
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Wellicht contact met Enrico leggen. Zij gebruiken de locatie in de Jan van Arkelstraat 55 voor hun maandelijkse spellendag. Zie ook http://www.bordspelmania.eu/spellenclubs/topic6411.html
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

ik heb hem een PB gestuurd :) bedankt voor de tip.
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Ik speel graag mee met of zonder toernooi. memoir is voor mij altijd goed.
Zou graag eens met de air-pack spelen die staat al lang ongespeeld in de kast bij mij.
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

ikspeelmetgroen schreef:Ik speel graag mee met of zonder toernooi. memoir is voor mij altijd goed.
Zou graag eens met de air-pack spelen die staat al lang ongespeeld in de kast bij mij.
offtopic mode: Die mag je ook altijd verkopen aan mij voor een zacht prijsje :D ze zijn nogal gewild :lol: /offtopic

maar leuk om te horen! Er zijn toch meer memoir fans hier dan ik in eerste instantie dacht.
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Antoi schreef:Utrecht lijkt me centraal genoeg :D
Er is in ieder geval genoeg animo lijkt me, dus nu opzoek naar een lokatie aldaar.
Wie heeft er een idee?

Het lijkt mij ontzettend leuk het toernooi op te zetten, maar wat hulp is meer dan welkom,
Wie denkt er mij mee over een opzet? Op het officiële memoir forum is er gelukkig genoeg expertise te.vinden dus en groot probleem is het niet, alleen veel werk :lol:

Tot slot, als datum zat ik zelf rond half januari te denken...
Kun je mij eens het adres geven van dat forum daar zou ik graag eens opkijken!
Alvast bedankt