Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik las op BGG een artikel over Going Cardboard, een documentaire over de bordspellenwereld.
Nu stond er in het artikel de volgende foto:
Het moeten 75 spellen zijn en laten wij dan eens raden welke spellen dat dit zijn:
Het enige probleem is dat we niet weten of het goed is of niet, dus alleen als je het zeker weer posten aub. Ik zal proberen hier de lijst bij te houden met goedgekeurde antwoorden door onze juryvoorzitter Basl.
Ik zal er stiekem 2 doen die ik op het blote ook al zag en om een beginnetje te maken.
1.Coloretto (2x)
2.Tichu
3.Sint Petersburg
4.Roma
5.De Hobbit
6.de Grote Dalmuti
7.Bohnanza
8.Jambo
9.Arena:Roma II
10.Dominion (2x)
11.Ruimtevaarders van Catan
12.Poison
13.Blue moon city
14.Munchkin
15.Elasund
16.For Sale!
17.Modern Art
18.Gloom
19.Battlestar Galatica
20.Blue Moon
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
Laatst gewijzigd door 16 Feet Pauly op wo 16 mei 2012, 14:34, 6 keer totaal gewijzigd.
Er zijn meerdere attributen uit één spel gehaald, die ga ik niet dubbel benoemen.
Maar ik zie verder nog: Sint Petersburg, Roma, De Hobbit (die kinderspeluitvoering), Magic: TG (maar vraag me niet welke editie), Ruimtevaarders van Catan, een of andere Boonanza, Poison, en ik denk Jambo.
Moet dat niet zijn Blue Moon City ? Of liggen ze er beide ?
Ik zie verder bovenaan ook een kaart uit Gloom liggen.
En ik herken nog enkele dingen waarvan de naam me niet te binnen schiet.
16 Feet Pauly schreef:Magic the Gathering zie ik niet Cymric, waar ligt die kaart dan?
De kaart die onder de Boonanza-geldkaart ligt. Dat ziet er toch echt erg magicerrig uit. Maar ik kan het niet goed zien, en vergroten van de foto heeft niet zoveel zin.
16 Feet Pauly schreef:Magic the Gathering zie ik niet Cymric, waar ligt die kaart dan?
De kaart die onder de Boonanza-geldkaart ligt. Dat ziet er toch echt erg magicerrig uit. Maar ik kan het niet goed zien, en vergroten van de foto heeft niet zoveel zin.
Het lijkt er wel op, maar niet meer dan dat een Dominion kaart er ook op lijkt.
Wat me nu wel opvalt is de kaart die daar rechts boven weer bovenop ligt. Dat lijkt een zak met goud en een spade te zijn. Is dat niet van een andere (lees: Engelse?) versie van Saboteur?