Tourpoule brainstorm!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
cab
- Burgemeester
Tourpoule brainstorm!
Voor de voetbal poule hebben we al heel wat deelnemers. Wilde even pijlen of er interesse is in een tour poule. Verwacht wat minder enthousiasme dan voor de voetbal poule maar wie weet.
Dus geef even aan of je zin hebt om mee te doen dan ga ik vast op zoek naar mogelijke poules (eventuele suggesties zijn welkom).
Edit:
Mogelijke opties:
Dagblad van het Noorden
Sportpools
Telegraaf
Tourploeg.nl/be
Wijnreder
Edit 2:
Inmiddels hebben 9 mensen aangegeven mee te willen doen. Op zich al voldoende om schik te hebben, meer is altijd nog leuker! Komende dagen eens kijken welke poule het moet worden. Dus de poule even ge-update. Stem op aan welke poule je het liefste mee zou willen doen, hieronder kort samengevat wat je dan zou moeten invullen, klik er op voor uitgebreide spelregels en puntentellingen:
Tourploeg (BE/NL):
Iedere ploeg bestaat uit 12 wielrenners die zowel bij elke etappe als aan het einde van de Tour de France punten kunnen scoren voor uw ploeg.
Sportpools
Een team bestaat uit 15 renners. 13 normale renners, 1 secret weapon en 1 kluns. Renners hebben 0 tot 5 punten en je mag maximaal 20 punten besteden.
Wijnreder:
Je stelt een eigen wielerploeg samen door 15 renners en een ploeg te selecteren. Elke renner heeft op basis van zijn UCI ranking in 2011 en 2012 een waarde gekregen. De vijftien te selecteren renners mogen samen niet meer dan 45 punten bedragen. Met de extra vragen kun je extra punten verdienen door de winnaar van de gele trui, de groene trui, de bolletjes trui, de witte trui, de gele rugnummers en de eindtijd van de winnaar van de gele trui te voorspellen.
Dagblad van het Noorden:
100 punten te verdelen over 14 renners waaronder 5 reserve renners. Daarnaast voor elke etappe een winnaar voorspellen.
Telegraaf:
Je selecteert jouw eigen wielerploeg van 20 renners. Vervolgens kun je iedere dag per etappe aangeven welke 9 renners je wilt inzetten om punten te verdienen!
Dus geef even aan of je zin hebt om mee te doen dan ga ik vast op zoek naar mogelijke poules (eventuele suggesties zijn welkom).
Edit:
Mogelijke opties:
Dagblad van het Noorden
Sportpools
Telegraaf
Tourploeg.nl/be
Wijnreder
Edit 2:
Inmiddels hebben 9 mensen aangegeven mee te willen doen. Op zich al voldoende om schik te hebben, meer is altijd nog leuker! Komende dagen eens kijken welke poule het moet worden. Dus de poule even ge-update. Stem op aan welke poule je het liefste mee zou willen doen, hieronder kort samengevat wat je dan zou moeten invullen, klik er op voor uitgebreide spelregels en puntentellingen:
Tourploeg (BE/NL):
Iedere ploeg bestaat uit 12 wielrenners die zowel bij elke etappe als aan het einde van de Tour de France punten kunnen scoren voor uw ploeg.
Sportpools
Een team bestaat uit 15 renners. 13 normale renners, 1 secret weapon en 1 kluns. Renners hebben 0 tot 5 punten en je mag maximaal 20 punten besteden.
Wijnreder:
Je stelt een eigen wielerploeg samen door 15 renners en een ploeg te selecteren. Elke renner heeft op basis van zijn UCI ranking in 2011 en 2012 een waarde gekregen. De vijftien te selecteren renners mogen samen niet meer dan 45 punten bedragen. Met de extra vragen kun je extra punten verdienen door de winnaar van de gele trui, de groene trui, de bolletjes trui, de witte trui, de gele rugnummers en de eindtijd van de winnaar van de gele trui te voorspellen.
Dagblad van het Noorden:
100 punten te verdelen over 14 renners waaronder 5 reserve renners. Daarnaast voor elke etappe een winnaar voorspellen.
Telegraaf:
Je selecteert jouw eigen wielerploeg van 20 renners. Vervolgens kun je iedere dag per etappe aangeven welke 9 renners je wilt inzetten om punten te verdienen!
Laatst gewijzigd door cab op ma 18 jun 2012, 18:42, 8 keer totaal gewijzigd.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Re: Tourpoule brainstorm!
Ik doe altijd mee aan ploegleider van het dagblad van het noorden.
14 renners waarvan er 5 afvallen aan het begin van de tour. Beetje onzinnig als je goed in de gaten houdt wie er mee gaan. dus daar neem ik altijd de goedkoopste voor. 9 rennners gaan het voor je doen in de tour. De etappes zijn ingedeeld in 3 categorieën. de eerste categorie (vlak) krijgen de beste 20 renners de minste punten en bij de berg etappes en tijdritten de meeste punten. Ook zijn er bonus punten per dag voor de truien en aan het einde voor de eerste 20 in het eindklassement.
http://www.plgl.nl/dvhn/
Een erg overzichtelijke site die snel wordt bijgewerkt. Meestal voor 7 uur op dezelfde dag is de score bijgewerkt.
14 renners waarvan er 5 afvallen aan het begin van de tour. Beetje onzinnig als je goed in de gaten houdt wie er mee gaan. dus daar neem ik altijd de goedkoopste voor. 9 rennners gaan het voor je doen in de tour. De etappes zijn ingedeeld in 3 categorieën. de eerste categorie (vlak) krijgen de beste 20 renners de minste punten en bij de berg etappes en tijdritten de meeste punten. Ook zijn er bonus punten per dag voor de truien en aan het einde voor de eerste 20 in het eindklassement.
http://www.plgl.nl/dvhn/
Een erg overzichtelijke site die snel wordt bijgewerkt. Meestal voor 7 uur op dezelfde dag is de score bijgewerkt.
-
Piet
- Beheerder
Ik amuseer met jaarlijks met tourploeg.be. Daar hoef je niets van koers te kennen om goed te kunnen meespelen, maar een groot nadeel is, dat iedereen dezelfde ploeg kan opstellen of dat je een ploeg kan maken met alleen maar toppers.
Maar de ervaringen bij ons zijn dat er meestal in de laatste afrekening nog stevige veranderingen in de uitslag komen. En dat is plezant.
Maar de ervaringen bij ons zijn dat er meestal in de laatste afrekening nog stevige veranderingen in de uitslag komen. En dat is plezant.
-
cab
- Burgemeester
Dat is dezelfde als in de eerste post Tourploeg.nl maar dan de BE versie. Heb ik ook eerder aan mee gedaan (de NL versie) en beviel ook goed. Ben zelf niet voor al te ingewikkeld maar kan me voorstellen dat mensen wat extra's willen.Piet schreef:Ik amuseer met jaarlijks met tourploeg.be. Daar hoef je niets van koers te kennen om goed te kunnen meespelen, maar een groot nadeel is, dat iedereen dezelfde ploeg kan opstellen of dat je een ploeg kan maken met alleen maar toppers.
-
Piet
- Beheerder
Vandaar dat ik het eens meldde.cab schreef:Ben zelf niet voor al te ingewikkeld maar kan me voorstellen dat mensen wat extra's willen.
-
Flash
- Wu Feng
Ik heb er totaal geen verstand van, maar ook voor de tourpoule ben ik te vinden!
-
rober
- Standaard moderator
Och, als er niet al te veel kennis voor nodig is (verder dan weten waar ik iets moet invullen en waarop te klikken kom ik niet
) dan doe ik wel mee.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
cab
- Burgemeester
Er gaven 9 mensen aan dat ze wel mee zouden willen doen. Volgens mij al genoeg om schik te kunnen hebben, echter schroom niet. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Echter, eerst nog kiezen welke poule het moet worden. Zal deze poule een tijdje open laten staan voordat we definitief beslissen welke het moet worden!
Edit: meer suggesties zijn welkom, weet alleen niet wat er gebeurd als ik die aan de poll toe voeg. Maargoed, dat zien we dan wel weer in het ergste geval moeten we dan even onze stem opnieuw indienen.
Edit: meer suggesties zijn welkom, weet alleen niet wat er gebeurd als ik die aan de poll toe voeg. Maargoed, dat zien we dan wel weer in het ergste geval moeten we dan even onze stem opnieuw indienen.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik wil graag meedoen.
Mijn criteria qua pool-keuze (van belangrijk naar minder belangrijk):
- Gratis deelname
- In 1x alles invullen, geen wijzigingen meer tijdens de koers
- Enig onderscheid in welke renners je mag kiezen (zodat je niet alle toppers in je team kunt stoppen)
Ik speel zelf al jaren met veel genoegen mee bij http://www.sportpools.net . Die voldoet aan bovenstaande eisen, heeft de mogelijkheid om mee te spelen in max. 5 (geloof ik) subleagues, en heeft als leuk extra concept "de kluns". Dat is een renner wiens punten als strafpunten voor je team tellen, maar de kosten van die renner mag je als extra budget inzetten voor je eigenlijke team.
- Gratis deelname
- Enig onderscheid in welke renners je mag kiezen (zodat je niet alle toppers in je team kunt stoppen)
Ik speel zelf al jaren met veel genoegen mee bij http://www.sportpools.net . Die voldoet aan bovenstaande eisen, heeft de mogelijkheid om mee te spelen in max. 5 (geloof ik) subleagues, en heeft als leuk extra concept "de kluns". Dat is een renner wiens punten als strafpunten voor je team tellen, maar de kosten van die renner mag je als extra budget inzetten voor je eigenlijke team.
-
cab
- Burgemeester
Toegevoegd en zelf op gestemd, ziet er goed uit. Helaas eerdere stemmen verloren gegaan bij toevoegen dus opnieuw stemmen graag!Mac-S schreef:Ik wil graag meedoen.
- Gratis deelname
-
usurper
- Geheim Genootschap
Heb net gestemd op de Telegraaf poule. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zin in heeft om voor elke etappe een aantal renners in te vullen. Dat is nogal tijdrovend.
We live to survive our paradoxes
-
Dierik
- Erelid
Inderdaad, ik vind het leuker om net als bij de EK-poul waar we aan meedoen 1x iets in te vullen. En dan natuurlijk wel elke dag even kijken hoe je het gedaan hebt.usurper schreef:Heb net gestemd op de Telegraaf poule. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zin in heeft om voor elke etappe een aantal renners in te vullen. Dat is nogal tijdrovend.
-
Aras
- Geheim Genootschap
Daarom heb ik gestemd op sportpools.netusurper schreef:Heb net gestemd op de Telegraaf poule. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zin in heeft om voor elke etappe een aantal renners in te vullen. Dat is nogal tijdrovend.
-
rober
- Standaard moderator
Ik ga niet op nieuw stemmen, omdat ik geen zin heb om te kijken wat elke poule precies in houd.
Maar zoals eerder gezegd, als het niet te veel werk is, doe ik wel mee.
Maar zoals eerder gezegd, als het niet te veel werk is, doe ik wel mee.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Flash
- Wu Feng
Ik sluit mij bij Rober aan. Zoals gezegd heb ik totaal geen verstand van wielrennen. De telegraafpoule heb ik via hyves volgens mijn weleens aan meegedaan, maar dan vergat ik na een paar dagen alweer dat ik elke dag de mogelijkheid had om mijn team voor de desbetreffende etappe weer aan te passen.