Postcrossing

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

NielsZW
Hazelnoot Ridder

Postcrossing

Bericht door NielsZW »

Onlangs ben ik begonnen met Postcrossing. Ik heb hier nog niet veel ervaring mee. De eerste kaarten zijn aangekomen en nu wachtten op de mijne!
Ter info:
Het gaat hier om de website postcrossing.com. De bedoeling is dat je fysieke kaartjes de gehele wereld over laat gaan. Zo krijg je bijvoorbeeld een adres in Oekraine of de VS. En ontvang je kaartjes uit Australie en Belgie.

Je vraagt een adres aan en deze verkrijg je. Bij een adres hoort ook een profiel van degeen die het kaartje zal ontvangen. In het profiel van de ander staat een omschrijving van welke kaarten hij/zij leuk vind. Jouw kaartje probeer je daar aan te laten voldoen. Je zet een verhaaltje over jezelf op of iets wat de ontvangen graag wil weten.

Postzegeltje erop ... in de brievenbus ... hopla ... je bent klaar! Als het kaartje aankomt.

Bij het aanvragen voor een verzending krijg je ook een unieke code. Deze schrijf je op het kaartje. De ontvanger zal deze code registeren. Jouw adres wordt nu vrijgegeven en jij zal als het goed gaat een kaartje ontvangen.
Ik heb nu mijn 7e kaartje op de bus gedaan en ik ben erg benieuwd of meer mensen hier aan mee doen? Wat zijn de ervaringen?
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
snoek09
Rooster Booster

Re: Postcrossing

Bericht door snoek09 »

Heb er zo'n 30 verstuurd & ontvangen en de lol is er voor mij wel vanaf.
WTULTC
Elfenkoning

Re: Postcrossing

Bericht door WTULTC »

Ik ken het wel. Heb de site ook wel eens bekeken en ik weet dat mensen in de buurt het doen, want iemand die de post doet hier in het dorp komt wel eens kaarten tegen. Degene weet inmiddels ook wat voor soort kaarten de voorkeur heeft bij de ontvanger. Sommige krijgen er wel een paar per week.
Afbeelding
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Postcrossing

Bericht door NielsZW »

snoek09 schreef:Heb er zo'n 30 verstuurd & ontvangen en de lol is er voor mij wel vanaf.
Dat vrees ik ook. De eerste tien zijn leuk. De volgende tien zijn wel grappig. De rest ... hopeloos eenduidig
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.