gratis android spellen

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

gratis android spellen

Bericht door humske »

ik heb sinds vorige week ook eindelijk een smartphone maar ik snap er nog erg weinig van, bovendien heb ik mn simkaart nog niet, dus voorlopig alles alleen via wifi). deze week krijg ik een paar lesjes erin ;).
maar ik vroeg me af of er ook gratis android bordspelletjes zijn, of alleen betaalde? En kun je die dan ook zoeken (ik heb een samsung s2)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: gratis android spellen

Bericht door cymric »

Laat ik het zo zeggen: voor Android kun je leuke spelletjes, d.w.z. de digitale versies van de bekende bordspellen, op je buik schrijven. Die worden niet tot nauwelijks voor Android ontwikkeld. Ontwikkelaars zullen allemaal zeggen dat Android het betere platform is (technisch gezien hebben ze gelijk) en dat ze geloven in de potentie ervan... Maar daadwerkelijk de daad bij het woord voegen, ho maar. Dat is een prachtdemonstratie van het SEP-veld in actie. Sowieso is het met de apps op Android een rommeltje, en niet te vergelijken met de gelikte dingen die voor iOS (= OS van iPhone en iPad) worden gemaakt.

Het enige bordspel dat ik gratis op mijn slimfoon heb staan is Go (in de vorm van Godroid). Is voor mijn zwakke niveau prima; kun je het spel een beetje zul je moeten investeren in een tablet, want hoe meer rekenkracht het spelprogramma heeft, hoe beter. Scrabble, Schaken, Dammen, Backgammon, en bekende kaartspellen zullen ook wel hun gratis versies hebben; de enige 'echte' spellen die ik zo kan noemen zijn Heersers der Woestijn, KvC, en Ingenious (= Genius)—en daarvoor zul je een schappelijk bedrag moeten neerleggen (enkele €'s).

Heb je dus een Android-apparaat gekocht om er spelletjes mee te doen, ben ik erg bang dat je vooralsnog een miskoop hebt gedaan. Ik ken mensen die schoorvoetend naar Apple zijn overgestapt juist vanwege dit probleem.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

nee dat is niet de reden waarom ik een telefoon heb aangeschaft gelukkig :).
Inmiddels wel ook ontdekt dat ik op yucata ook gewoon via deze telefoon kan spelen, dus een tekort aan spelletjes zal zeker geen probleem zijn :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
dEBASERpIX
Grote Dienaar

Bericht door dEBASERpIX »

Neem anders ook eens een kijkje naar Labyrinth van Reiner Knizia. Is voorzover ik weet niet gebaseerd op een echt bordspel maar heeft er wel iets van weg.
Je kan het downloaden via de Play store:https://play.google.com/store/apps/deta ... lyaW50aCJd
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door 16 Feet Pauly »

Verder heb je ook nog de onofficiele dominion voor android genaamd Androminion. heeft wel alle sets die tot nu toe uit zijn gekomen erin zitten, de interface is wel even wennen hoor...

Ik heb ook een Samsung S2 en dat bevalt prima, maar bordspellen speel ik niet veel erop, eerdere kleinere games appjes. voornamelijk poker eigenlijk de laatste tijd, live hold em is een goeie app. Verder is er ook nog Tichu te verkrijgen maar daar moet je voor betalen, en het meest gare vind ik er nog wel aan dat je niet online kunt spelen. sneue kneuzen shit indeed!!
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik speel Carcassonne en San Juan op mijn android-telefoon, maar volgens mij waren beide niet gratis.