Twilight Imperium

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Twililight Imperium, wat is de beste editie

Peiling eindigde op wo 14 sep 2005, 23:55

Absoluut de 1e!
1
25%
2e Is het sterkst!
0
Geen stemmen
Met de 3e is het allemaal goed uitgewerkt!
3
75%

Totaal aantal stemmen: 4

Ishara
Joker

Twilight Imperium

Bericht door Ishara »

Ben toch wel redelijk verslaafd aan dit spel. Nog meer verslaafden onder ons?
Vind wel dat de 3e editie toch een heel ander spel is geworden dan de 2e editie. Ben er nog steeds niet over uit wat ik nu beter vind... :oops:
Oh, was that you're loincloth... Oops....
Wim
Jakkiebak!

Bericht door Wim »

De 3e editie heeft wat meer tempo naar mijn idee. Het spel neigtb toch tot langzaam spel met grote, neuh, hele grote legers en afwachtende spelers. Dat lijkt in 3 wat minder

Maar ik heb beide versies maar 1x gespeeld, dus let maar niet op mij.
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!
Gringo
Locomotief

Bericht door Gringo »

Ook ik ben helemaal weg van TI3, helaas is het bijna onmogelijk om de tweede editie compleet te krijgen dus ik denk dat er maar weinigen zijn die een echt goed antwoord kunnen geven. Duidelijk is wel dat de derde editie de mooist vormgegeven editie is.

Laats speelden we TI3 zonder rassen. Iedereen mocht voor 15(?)ptn spaceships kopen. En met 4 techynologies (level 1&2) beginnen. Speelde een stuk makkelijker, zeker met de beginners erbij. :wink: Helaas zijn we nog niet van die die-hard's dat we de opties uit de spelregels hebben gebruikt, nou ja dat geeft in ieder geval nog voor jaren speelplezier...
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Ik mi
powertieke
Joker

Bericht door powertieke »

Twilight Imperium is vierkant en compleet de * * * ( edited for language )

Ik heb 2nd en 3rd edition. 3 gaan we van de week spelen, 2 heb ik nog maar drie keer gespeeld, want het lijkt bijna onmogelijk om een spelletje te spelen dat korter dan 8-9 uur duurt.

Ik heb de regels al een aantal keer doorgelezen, en ik zie een hoop dat me bevalt. Het gebruik van die Command Counters lijkt me heel spannend...

Oh, een ander spel dat zich in hetzelfde universum afspeelt : Mag Blast - The game of screaming space battles. Duurt lekker kort, vol aktie, en je moet geluidseffekten maken (Jaaaa, MOET, staat in de regels).
Is ons drie jaar terug verkocht op spellenspektakel door meneer Cristiaan T Petersen hemzelluf!!

Ik ben in ieder geval benieuwd.
Typische eerste ronde koehandel :
Speler 1 : "Een ki-"
Speler 2 : "HONDERD!!"

bij ons dan...