Spelers gezocht voor weekenden in Culemborg

Voor wie buiten clubverband op zoek is naar medespelers of voor wie een spellenclub wil oprichten.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.
Spico
Joker

Spelers gezocht voor weekenden in Culemborg

Bericht door Spico »

Hallo allemaal,

wegens de gebruikelijke drukte des levens komt het spelen van bordspellen met andere tegenstanders dan mijzelf of een goed ontwikkeld spelsysteem (lange leve agricola) niet echt uit de verf. Ik probeer het daarom graag via dit forum.

Aangezien mijn vrouw iedere twee weken in het weekend moet werken in de avonduren heb ik de vrijheid om mijn huis open te stellen voor enthousiaste spelers van bordspellen in het midden van het land. Helaas kan ik zelf niet de deur uit aangezien op de eerste verdieping twee lieve kleine jongetjes aan het slapen zijn (of in ieder geval zouden moeten slapen).

Mijn voorkeur voor spellen gaat uit naar wargames (ik heb memoir, warcraft: the board game en War of the Ring) en coöperatieve games (ik heb Lord of the rings + exp. en Arkahm Horror). Maar als het moet (echt moet), dan wil ik ook wel een potje kolonisten of zelfs carcasonne spelen (het staat in de kast en de zeldzame keer dat mijn vrouw een keer een spel wil spelen dan is het carcasonne).

Komend weekend is het eerst komende weekend dat kan en daarna om het weekend. Zaterdag of zondag maakt niet uit. Helemaal enthousiast wordt ik van de langere spellen, maar dat gaat niet in één avondje lukken, dus dan wordt het zaterdag en zondag.

Ben benieuwd of iemand zin heeft om eens langs te komen.

Tot horens
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Re: Spelers gezocht voor weekenden in Culemborg

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Spico Welkom op het forum en veel speel plezier in Culemborg
Rabuto
Grote Dienaar

Bericht door Rabuto »

Leuk,
Culemborg, daar woon ik ook.
en zin om langs te komen heb ik zeker, maar
ik werk echter ook om het weekend :-/
Er moet vast wel een mouw aan te passen zijn.

groeten,
Wouter
Arandor
Meeple

Bericht door Arandor »

Hmm, dat klinkt leuk.

Zaterdag heb ik al plannen, maar misschien is voor zondag een spelletje Runewars leuk?

http://boardgamegeek.com/boardgame/59294/runewars

Mogelijk kan ik ook de uitbreiding (Banners of War) regelen. Het basisspel heb ik zelf.

Moeten er wel minimaal 3-4 man zijn.
Spico
Joker

Bericht door Spico »

@Wouter

Lijkt me leuk om te kijken wat goed uitkomt. Ik had je bericht over de maandagavonden ook gelezen, als dat de enige optie is moet daar ook wel een mouw aan te passen zijn. Mijn vrouw werkt dus dit weekend en dan om de week, dus ik zou het tot 2028 ergens kunnen uitrekenen. Daar zit vast wel een moment bij dat past. Mijn vrouw werkt in ieder geval altijd de avonden.

@Arandor
Het lijkt me echt een superspel om een keer te spelen dus het lijkt me zeker leuk om zondagavond uit te proberen. Minimumstarttijd is ongeveer half 8, aangezien ik de kinderen nog op bed moet leggen. Eindtijd is dan zo rond elf uur (ma.ochtend 6 uur gaat de wekker weer). We zullen dan waarschijnlijk geen heel spel kunnen afmaken maar misschien kunnen we dat in 2 keer doen. Het is niet te doen met 2 personen?

Groet Ben
Arandor
Meeple

Bericht door Arandor »

Spico schreef:Het lijkt me echt een superspel om een keer te spelen dus het lijkt me zeker leuk om zondagavond uit te proberen. Minimumstarttijd is ongeveer half 8, aangezien ik de kinderen nog op bed moet leggen. Eindtijd is dan zo rond elf uur (ma.ochtend 6 uur gaat de wekker weer). We zullen dan waarschijnlijk geen heel spel kunnen afmaken maar misschien kunnen we dat in 2 keer doen. Het is niet te doen met 2 personen?
Hmm, zelf had ik meer overdag in gedachten. Als ik om elf uur nog vanuit Culemborg terug moet rijden, ben ik pas na middernacht thuis. Het is meer dan een uur rijden enkele reis.

En dan is "slechts" vanaf half acht, acht uur tot een uur of elf, dus zeg drie uur, tegen zeg twee uur reistijd, niet echt een leuke verhouding.

Het spel kan, in theorie, met twee, maar dan is het echt niet leuk. Het bord is kleiner, er zijn geen mogelijkheden tot politieke allianties (er is maar een tegenstander en die zit aan de overkant), het spel komt niet tot zijn recht in 1 tegen 1. Dus is 3 spelers eigenlijk wel het reele minimum.

Met 1 tegen 1 zou het wel sneller uitgespeeld zijn, overigens. Dan heb je geen 3 uur nodig.

Mijn vragen:

- Zit je echt aan avonden, vanaf half acht, acht uur vast? Geen mogelijkheden overdag?
- Kunnen we meerdere mensen bij elkaar krijgen? Ik heb meer van dit soort spellen, die pas bij 3+ spelers beginnen te tellen.
Spico
Joker

Bericht door Spico »

Ik zou graag willen dat het overdag kon maar daar moet ik helaas nog een jaar of tien op wachten. M'n oudste van twee vindt spelletjes helemaal fantastisch.Vooral het at random speelstukken van het bord pakken en daarmee door het huis rennen.

Ik zou dus echt heel graag een FFg spel spelen, maar dan moet het in twee avonden.
Arandor
Meeple

Bericht door Arandor »

Spico schreef:Ik zou graag willen dat het overdag kon maar daar moet ik helaas nog een jaar of tien op wachten. M'n oudste van twee vindt spelletjes helemaal fantastisch.Vooral het at random speelstukken van het bord pakken en daarmee door het huis rennen.

Ik zou dus echt heel graag een FFg spel spelen, maar dan moet het in twee avonden.
Tja, ik begrijp het. Bij FF games zijn er nogal wat stukjes op te pakken, en op dergelijke kleintjes moet je verdraaid goed letten.

Jammer, maar helaas, een spel in twee keer (met twee weken ertussen), en vier uur reistijd tegen zes uur speeltijd, vind zelfs ik een beetje teveel van het goede.

Veel succes met iemand vinden, en mochten er toch nog een keer mogelijkheden zijn, laat maar weten.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Ik sta wel open. Ben de komende maand echter geen enkel weekend vrij (en daarna waarschijnlijk ook niet). Dus ook voor mij gaat het lastig worden.
Afbeelding
Spico
Joker

Bericht door Spico »

Hoi Willy,

Mocht je een weekend hebben dat je 's avonds denkt van "Ja, het is weer eens tijd voor een spelletje" stuur dan een berichtje, ook al zou het over 8 maanden zijn of zo. In de oneven weken werkt mijn vrouw, dus dan ben ik 'savonds altijd thuis.

Groetjes