Days of the Dice
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cab
- Burgemeester
Days of the Dice
De beurs begint vorm te krijgen en de website invulling volgens mij:
http://www.dotd.nl
DOTD?
Hou je van tabletop waraming, van Collectible Cardgames of van Bordspellen in het Algemeen? Ben jij benieuwd wat het nieuwste is, dat op deze gebieden is uitgebracht? Kom dan op 26, 27 en 28 mei naar Days of the Dice in de Evenementenhallen in Rijswijk.
Days of the Dice bied je 4500 m2 speelplezier met een grote verscheidenheid aan activiteiten. Enkele activiteiten die je aantreft zijn:
- Toernooien op elk spelgebied
- Demonstratie- en participatiespelen
- Presentaties van nieuwe spellen
- Workshops, o.a. op het gebied van tabletop wargaming
- Een internationale schilderwedstrijd
- Verkoopstands voor spellen en toebehoren
Voor iedere bezoeker is er dus wel iets van zijn of haar interesse te vinden op dit grootse evenement.
Standhouders: tot nu toe 6 maart 2007
Op Days of the Dice zal 800 m2 worden ingericht voor de verkoop van spellen. Heeft u interesse om hier deel van uit te maken, neemt u dan contact op met Rober Spoor van de organisatie voor een informatiepakket. rspoor@dotd.nl.
De standhouders, welke zeker deel uit zullen maken van Days of the Dice, zijn:
Eternal War Internetwinkel voor allerlei soorten spellen tegen lage prijzen www.eternalwar.nl
Boosterbox.NL Distributeur van Rackham, bordspellen en CCG?s
www.boosterbox.nl
Gameforce Distributeur van Privateer Press en winkelier
www.gameforce.nl
PS-Games Distributeur van bordspellen, RPG?s en CCG?s
www.ps-games.nl
Senet Belgische uitgeverij van o.a. het oud egyptische spel Senet www.senetspel.be
The Gamemaster Nederlandse uitgeverij van diverse spellen zoals, Skyline, Block It! en Section X. www.thegamemaster.nl
Mystics Nederlandse uitgeverij van o.a. Day and Night
www.mystics.nl
Freetime Warriors Winkelier met winkels in Leiden en Rotterdam
Dax Magic Winkelier van verf en scenery
www.daxmagic.nl
Lord of Magic Winkelier van miniaturen, bordspellen, RPG?s en CCG?s www.lordofmagic.nl
De rest van de site zal in de komende dagen wel steeds meer gevuld gaan worden.
Het lijkt me een prima beurs, men zoekt ook nog vrijwilligers dus daarvoor kun je je ook aanmelden op de site!
Wie gaan er nog meer langs op deze beurs?
http://www.dotd.nl
DOTD?
Hou je van tabletop waraming, van Collectible Cardgames of van Bordspellen in het Algemeen? Ben jij benieuwd wat het nieuwste is, dat op deze gebieden is uitgebracht? Kom dan op 26, 27 en 28 mei naar Days of the Dice in de Evenementenhallen in Rijswijk.
Days of the Dice bied je 4500 m2 speelplezier met een grote verscheidenheid aan activiteiten. Enkele activiteiten die je aantreft zijn:
- Toernooien op elk spelgebied
- Demonstratie- en participatiespelen
- Presentaties van nieuwe spellen
- Workshops, o.a. op het gebied van tabletop wargaming
- Een internationale schilderwedstrijd
- Verkoopstands voor spellen en toebehoren
Voor iedere bezoeker is er dus wel iets van zijn of haar interesse te vinden op dit grootse evenement.
Standhouders: tot nu toe 6 maart 2007
Op Days of the Dice zal 800 m2 worden ingericht voor de verkoop van spellen. Heeft u interesse om hier deel van uit te maken, neemt u dan contact op met Rober Spoor van de organisatie voor een informatiepakket. rspoor@dotd.nl.
De standhouders, welke zeker deel uit zullen maken van Days of the Dice, zijn:
Eternal War Internetwinkel voor allerlei soorten spellen tegen lage prijzen www.eternalwar.nl
Boosterbox.NL Distributeur van Rackham, bordspellen en CCG?s
www.boosterbox.nl
Gameforce Distributeur van Privateer Press en winkelier
www.gameforce.nl
PS-Games Distributeur van bordspellen, RPG?s en CCG?s
www.ps-games.nl
Senet Belgische uitgeverij van o.a. het oud egyptische spel Senet www.senetspel.be
The Gamemaster Nederlandse uitgeverij van diverse spellen zoals, Skyline, Block It! en Section X. www.thegamemaster.nl
Mystics Nederlandse uitgeverij van o.a. Day and Night
www.mystics.nl
Freetime Warriors Winkelier met winkels in Leiden en Rotterdam
Dax Magic Winkelier van verf en scenery
www.daxmagic.nl
Lord of Magic Winkelier van miniaturen, bordspellen, RPG?s en CCG?s www.lordofmagic.nl
De rest van de site zal in de komende dagen wel steeds meer gevuld gaan worden.
Het lijkt me een prima beurs, men zoekt ook nog vrijwilligers dus daarvoor kun je je ook aanmelden op de site!
Wie gaan er nog meer langs op deze beurs?
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Hellspawn
- Meeple
Ik wilde net een topic er over openen.
De informatie verstrekking verloopt niet zoals wij van de organisatie het graag hadden gezien.
Dit heeft te maken met het feit dat dit onze eerste (grote) beurs is, met mankracht (1/3 van de organisatie is wegens tijdgebrek afgehaakt), en met tijdsgebrek.
Niemand van degenen die het organiseert doet dit fulltime. Iedereen heeft een gewone 40-urige werkweek en sommigen zelfs 2 banen.
Hoe dan ook, het begint langzaam maar zeker vol te lopen.
Er zullen een hoop participatie spellen aanwezig zijn, een beperkt aantal toernooien (400-600m2) en een beperkt aantal verkooppunten (maximaal 800m2). De rest van de ruimte is om te spelen en nog meer te spelen.
Op dit moment zijn de volgende primeurs zeker:
Epic van Mystics
World of Warcraft Molten Core Raid Reck voor het Trade Card spel (vergelijkbaar met Magic the Gathering)
Van een aantal potentiële primeurs hoop ik spoedig meer te kunnen zeggen.
De informatie verstrekking verloopt niet zoals wij van de organisatie het graag hadden gezien.
Dit heeft te maken met het feit dat dit onze eerste (grote) beurs is, met mankracht (1/3 van de organisatie is wegens tijdgebrek afgehaakt), en met tijdsgebrek.
Niemand van degenen die het organiseert doet dit fulltime. Iedereen heeft een gewone 40-urige werkweek en sommigen zelfs 2 banen.
Hoe dan ook, het begint langzaam maar zeker vol te lopen.
Er zullen een hoop participatie spellen aanwezig zijn, een beperkt aantal toernooien (400-600m2) en een beperkt aantal verkooppunten (maximaal 800m2). De rest van de ruimte is om te spelen en nog meer te spelen.
Op dit moment zijn de volgende primeurs zeker:
Epic van Mystics
World of Warcraft Molten Core Raid Reck voor het Trade Card spel (vergelijkbaar met Magic the Gathering)
Van een aantal potentiële primeurs hoop ik spoedig meer te kunnen zeggen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Jouw openheid is op zich sympathiek. Realiseer je wel dat dergelijke ontboezemingen de professionele uitstraling niet ten goede komen. Als ik een potentiële standhouder zou zijn, was mijn vertrouwen in deze beurs uiterlijk na het lezen van deze tekst tot het nulpunt gedaald.Hellspawn schreef: De informatie verstrekking verloopt niet zoals wij van de organisatie het graag hadden gezien.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Aan de andere kant, zelfs bij een organisatie met veel ervaring gaat het ook niet altijd van een leien dakje---SpSp 2006 was in vergelijking tot voorgaande jaren nu niet bepaald een rimpelloos succes... Een ontboezeming mag best, zolang het er maar één is en er daarna duidelijk een andere wind waait.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik doelde niet zozeer op het evidente gebrek aan ervaring, maar eerder op het - mogelijk onbedoeld opgewekte - beeld dat de organisatie van de beurs wegens tijdgebrek op het tweede plan komt.cymric schreef:Aan de andere kant, zelfs bij een organisatie met veel ervaring gaat het ook niet altijd van een leien dakje---SpSp 2006 was in vergelijking tot voorgaande jaren nu niet bepaald een rimpelloos succes... Een ontboezeming mag best, zolang het er maar één is en er daarna duidelijk een andere wind waait.
Over ervaring gesproken, volgens mij was het SpSp 2006 de eerste editie van de desbetreffende organisator. Vind jij dit veel ervaring?
-
Hellspawn
- Meeple
IK denk dat alle standhouders zich er terdegen van bewust zijn dat bij ons de beurs niet op een tweede plek komt.
Naast de beurs en gewoon werk, heeft de organisatie alleen nada vrije tijd.
We hebben geregeld contact met de meesten van de standhouders waarbij wij ze op de hoogte brengen van de stand van zaken.
Zo zal begin april naar alle spellen speciaalzaken in Nederland flyers over de beurs gestuurd worden om aan hun klanten te verspreiden, om de aandacht op Days op the Dice te richten.
Ik wilde alleen aangeven dat bepaalde dingen beter hadden gekund.
Voor ons een leermoment voor de volgende keer.
Maar eerst gaan we van dit jaar een succes maken!
Naast de beurs en gewoon werk, heeft de organisatie alleen nada vrije tijd.
We hebben geregeld contact met de meesten van de standhouders waarbij wij ze op de hoogte brengen van de stand van zaken.
Zo zal begin april naar alle spellen speciaalzaken in Nederland flyers over de beurs gestuurd worden om aan hun klanten te verspreiden, om de aandacht op Days op the Dice te richten.
Ik wilde alleen aangeven dat bepaalde dingen beter hadden gekund.
Voor ons een leermoment voor de volgende keer.
Maar eerst gaan we van dit jaar een succes maken!
-
Hellspawn
- Meeple
Een korte update over de beurs!
De site is weer bijgewerkt met wat extra standhouders en demo's die vermeldt staan.
Tussen nu en twee weken komen er waarschijnlijk nog een aantal bij.
Elke dag wordt er aan de eerste 500 bezoekers een goodie bag uitgedeeld. Naast de gewoonlijke promo-materialen en flyers zal hierin ook het spel Moondragon van de nederlandse uitgever Mystics zitten.
Yep! Een compleet spel voor de vroege vogels onder ons.
Voor meer info over het spel kan je het beste kijken op hun site www.mystics.nl
De site is weer bijgewerkt met wat extra standhouders en demo's die vermeldt staan.
Tussen nu en twee weken komen er waarschijnlijk nog een aantal bij.
Elke dag wordt er aan de eerste 500 bezoekers een goodie bag uitgedeeld. Naast de gewoonlijke promo-materialen en flyers zal hierin ook het spel Moondragon van de nederlandse uitgever Mystics zitten.
Yep! Een compleet spel voor de vroege vogels onder ons.
Voor meer info over het spel kan je het beste kijken op hun site www.mystics.nl
-
cab
- Burgemeester
-
Hellspawn
- Meeple
We wachten momenteel op antwoord van zowel Hodin als 999 games of ze wel of niet aanwezig zullen zijn.
Met name Hodin heeft zijn interesse laten blijken.
Hoop snel meer info hierover te hebben.
QWG heeft aangegeven niet op de beurs te willen staan.
Helaas, maar we kunnen ze niet dwingen.
Ondertussen kunnen we melden dat SandTimer aanwezig zal zijn op de beurs. Daarnaast zijn er nog een paar grotere uitgevers die waarschijnlijk aanwezig zullen zijn, maar we doen pas mededelingen als we het zeker weten.
Met name Hodin heeft zijn interesse laten blijken.
Hoop snel meer info hierover te hebben.
QWG heeft aangegeven niet op de beurs te willen staan.
Helaas, maar we kunnen ze niet dwingen.
Ondertussen kunnen we melden dat SandTimer aanwezig zal zijn op de beurs. Daarnaast zijn er nog een paar grotere uitgevers die waarschijnlijk aanwezig zullen zijn, maar we doen pas mededelingen als we het zeker weten.
-
cab
- Burgemeester
-
Hellspawn
- Meeple
-
Jerome
- Gouverneur
Echt veel is er niet veranderd, toch?Hellspawn schreef:Dit weekend wordt de site bijgewerkt.
Wat ik eigenlijk vragen wilde: zijn de genoemde demo's ook alle demo's die te verwachten zijn? Ik snap best dat het lastig zal zijn om wat ontwerpers over te vliegen en ze testversies van nieuwe spellen te laten demonstreren, maar hebben jullie nog iets dergelijks in petto?
-
Tandem
- Sojaboon
-
BenNevis
- Veenboer
Ik zie net ook dat het plaatje (foto) in het midden op dotd.nl (een demonstrateur van 999games die Bizon uitlegt) een ingezoomde versie is van een foto gemaakt door 999games op het afgelopen spellenspektaktel. Een plaatje wat ook af en toe terugkomt op de startpagina van spellenspektakel.nl.
Ik ga er voor alsnog vanuit dat ze voor het gebruik hiervan toestemming gevraagd en ook gekregen hebben, want anders vind ik het toch wel een tikje te amateuristisch.
Ik ga trouwens wel (ws op zaterdag). Zolang er bord- en kaartspelliefhebbers en genoeg lege tafels zijn kan voor mij zo'n dag niet stuk.
Ik ga er voor alsnog vanuit dat ze voor het gebruik hiervan toestemming gevraagd en ook gekregen hebben, want anders vind ik het toch wel een tikje te amateuristisch.
Ik ga trouwens wel (ws op zaterdag). Zolang er bord- en kaartspelliefhebbers en genoeg lege tafels zijn kan voor mij zo'n dag niet stuk.