Wat wordt de grootste Essen 2012 flop.

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Robertopellizini
Genius

Wat wordt de grootste Essen 2012 flop.

Bericht door Robertopellizini »

Welk spel dat wordt gereleased in Essen wordt de grootste flop?

En dan gaat het met name om spellen waar nu een redelijk buzz voor is, spellen waar de verwachtingen dus hooggespannen voor zijn die dit niet waar kunnen maken.

Om jullie alvast een idee te geven welke spellen gehyped worden verwijs ik jullie naar de volgende link op BGG: http://boardgamegeek.com/geeklist/14765 ... -new-games

Daar worden 23 spellen genoemd (van populair naar minder populair) :
Co2
Clash of Cultures
Tzolk'in: The Mayan Calendar
Suburbia
Among the Stars
Myrmes
Snowdonia
Archipelago
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
Tokaido
The Cave
The Great Zimbabwe
Keyflower
Terra Mystica
Autokrator
Fremde Federn
Dominaire
The Convoy
Ruthenia
Le Havre: Inland Port
Winter
Sheepdogs of Pendleton Hill
Kosmonauts

Spellen als Seasons en Smash Up vallen hier natuurlijk buiten omdat die hun premiere al hebben gehad.
Afbeelding

Labels:
Mistharfare
Website beheerder

Re: Wat wordt de grootste Essen 2012 flop.

Bericht door Mistharfare »

Voor mij onder de toppers zijn dat CO2 en Robinson Crusoe die ik inmiddels al op mijn wishlist heb bijgesteld alhoewel ik ze wel wil spelen voordat je er een echt oordeel over vel.

Ook kijk ik er uit om de BGG List en Fairplay te zien begin van de vrijdag aangezien ik heb gemerkt dat uit de Top 10 spellen ik meestal wel de eerste 2 a 3 aankoop en enkele anderen, dus goed in de gaten houden wat de mainstream goed vind.

Tzolkin is trouwens gestegen in mijn ogen door goede berichten over de herspeelbaarheid en vernieuwing van het spel te opzichte van bestaande mechanismen terwijl dit bij Robinson Crusoe en CO2 de verkeerde kant is uitgeslagen door een belofte (leider probleem) die niet ingelost lijkt te zijn aangezien Ignacy er alles aan doet dit te weerleggen en bij CO2 het over de top art en de ervaring die anderen hebben met deze auteur (van Vinhos) wat ze maar een stroperig spel vinden. Ja, ook ik hecht waarde aan wat anderen zeggen. :mrgreen:

Terra Mystica is een twijfel geval voor mij. Ik moet echt dat spel spelen maar als er niks spectaculairs gebeurt op het speelbord met interactie tussen de spelers dan laat ik deze lopen.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door syroit »

Autokrator heb ik nu thuis liggen. Zit er niet slecht uit, ook geen wauw-factor, maar een flop denk ik ook niet
Robertopellizini
Genius

syroit schreef:Autokrator heb ik nu thuis liggen. Zit er niet slecht uit, ook geen wauw-factor, maar een flop denk ik ook niet
Waarom post je dat hier dan? Hier hebben we het over wat juist wel een flop wordt.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Robertopellizini schreef:Spellen als Seasons en Smash Up vallen hier natuurlijk buiten omdat die hun premiere al hebben gehad.
Waarom sluit je Smash Up uit? Dit spel is pas vanaf volgende week in Europa leverbaar.
N2xU
Grote Dienaar

Bericht door N2xU »

Erwin schreef:
Robertopellizini schreef:Spellen als Seasons en Smash Up vallen hier natuurlijk buiten omdat die hun premiere al hebben gehad.
Waarom sluit je Smash Up uit? Dit spel is pas vanaf volgende week in Europa leverbaar.
Toch nu al beschikbaar bij: http://www.spelfanaat.be
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

N2xU schreef:
Erwin schreef:
Wat bedoel je? Smash Up is daar nog niet leverbaar, maar uitsluitend voor te bestellen.
N2xU
Grote Dienaar

Bericht door N2xU »

Erwin schreef:
N2xU schreef:
Erwin schreef:
Wat bedoel je? Smash Up is daar nog niet leverbaar, maar uitsluitend voor te bestellen.
Zal nog niet aangepast zijn. Ik ken mensen die hem daar gisteren gekocht en gespeeld hebben. Zo te zien hebben ze nog 3 exemplaren.
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Robertopellizini schreef:
syroit schreef:Autokrator heb ik nu thuis liggen. Zit er niet slecht uit, ook geen wauw-factor, maar een flop denk ik ook niet
Waarom post je dat hier dan? Hier hebben we het over wat juist wel een flop wordt.
Omdat jij het in je lijst hebt staan en ik wil aangeven dat dit misschien onterecht is.
Robertopellizini
Genius

syroit schreef:
Robertopellizini schreef:
Omdat jij het in je lijst hebt staan en ik wil aangeven dat dit misschien onterecht is.
De lijst die ik postte ging over spellen die juist populair zijn hè. Wat jou betreft is het dan dus juist wel terecht dat die erin staat?
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Dan had ik je lijstje even verkeerd begrepen :oops:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Uit jouw rijtje heb ik een aantal spellen gespeeld.

Sheepdogs of Pendleton Hill is/was mij betreft een flop.

Het spel zelf heeft wel wat potentie maar de grote speelstukken; alsof ik met mijn 4 jarige nichtje aan het spelen was, waren echt niet aantrekkelijk. Samen met het enorme speelbord, dreef dat de prijs ook op naar een (35?) euro (correct me if I'm wrong).
Voor een spel van dit niveau (tussendoortje? Luchtig eind van de middag/avond?) is dat mij een te hoog bedrag en heb ik er niet voor over.

Een bescheidener uitvoering voor een aantrekkelijker prijs had meer mensen over de streep getrokken denk ik.
Everybody has the right to play...
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

+1 bridget! Gelukkig mag ik hem wel spelen bij iemand die hem wel heeft gekocht, ben razend benieuwd hoeveel lol het opleverd!
Legolias
Professor Pimpel

Bericht door Legolias »

Bridget schreef:Uit jouw rijtje heb ik een aantal spellen gespeeld.

Sheepdogs of Pendleton Hill is/was mij betreft een flop.

Het spel zelf heeft wel wat potentie maar de grote speelstukken; alsof ik met mijn 4 jarige nichtje aan het spelen was, waren echt niet aantrekkelijk. Samen met het enorme speelbord, dreef dat de prijs ook op naar een (35?) euro (correct me if I'm wrong).
Voor een spel van dit niveau (tussendoortje? Luchtig eind van de middag/avond?) is dat mij een te hoog bedrag en heb ik er niet voor over.

Een bescheidener uitvoering voor een aantrekkelijker prijs had meer mensen over de streep getrokken denk ik.
ik had ook interesse in dit spel, maar toen ik de belachelijk grote speelstukken zag, knapte ik meteen af. Dan geef je toch echt het signaal af een HABA spel te verkopen, terwijl het denk ik meer om het lijf had. Jammer.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik had meer verwacht van QIN. de vergelijking werd gemaakt met Eufraat en Tigris. Dat is een flinke belediging voor Eufraat en Tigris.
Afbeelding