EK bordspellen

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

EK bordspellen

Bericht door humske »

Gisteren was het ek bordspellen in de zaal boven het restaurannt.

In de eerste paar rondes ging het bij ons team niet zo best met veel derde en vierde plekken. Maar gelukkig hebben we toch nog allemaal 1x een 1e plek weten te behalen waarvan 3 tijdens het laatste spel last will. Dit resulteerde voor ons team de theeleuten op een 14e plek, iets slechter dan vorig jaar toen we de 10 e behaalden.

Team spek en bonen deed het net iets beter en eindigde met 46 punten op de 12 e plek. De krasse knarren hadden hun jaar jiet en werden slechts 24e.
Het beste team had overigens gewonnen met 71 van de 80 max te behalen punten. Erg goed dus! Ze hadden dan ook 2 spelers die alle 4 de spellen hadden gewonnen.

Een erg leuk en gezellig toernooi was het in ieder geval weer! Tussen de nl teams was er steeds veel contact!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Maarten&Gaatske
Stamhoofd

Re: EK bordspellen

Bericht door Maarten&Gaatske »

humske schreef:Gisteren was het ek bordspellen in de zaal boven het restaurannt.

In de eerste paar rondes ging het bij ons team niet zo best met veel derde en vierde plekken. Maar gelukkig hebben we toch nog allemaal 1x een 1e plek weten te behalen waarvan 3 tijdens het laatste spel last will. Dit resulteerde voor ons team de theeleuten op een 14e plek, iets slechter dan vorig jaar toen we de 10 e behaalden.

Team spek en bonen deed het net iets beter en eindigde met 46 punten op de 12 e plek. De krasse knarren hadden hun jaar jiet en werden slechts 24e.
Het beste team had overigens gewonnen met 71 van de 80 max te behalen punten. Erg goed dus! Ze hadden dan ook 2 spelers die alle 4 de spellen hadden gewonnen.

Een erg leuk en gezellig toernooi was het in ieder geval weer! Tussen de nl teams was er steeds veel contact!

Goed om je stukje te lezen Els, want het is toch moeilijk om ergens op internet info te vinden aangaande dit toernooi. Tof dat je/jullie het leuk vonden.... 8)
Ik haat spellen.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Helaas geen finaleplaatsen deze keer, maar jullie zij allemaal winnaars wat mij betreft. :thumbup:
Everybody has the right to play...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Moppersmurf Maarten schreef: Goed om je stukje te lezen Els, want het is toch moeilijk om ergens op internet info te vinden aangaande dit toernooi. Tof dat je/jullie het leuk vonden.... 8)
De organisator doet al jaren niks aan Nederlandse publiciteit.
Des te mooier dat deelnemers wel iets leuks over zo'n evenement willen melden.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik hoorde Humske wel vaker over NK's ed maar dacht dat dat ging per spel, zoals het nk dominion. Het is voor eerst dat ik na het lezen van dit topic ging zoeken op het EK bordspellen.
En het klinkt wel interessant, al denk ik niet echt mensen te kennen die de eurospellen graag zovaak willen spelen, anders zou ik zeker geïnteresseerd zijn.

Wanneer worden de spelen van komend jaar bekend gemaakt?
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

Bridget schreef:Helaas geen finaleplaatsen deze keer, maar jullie zij allemaal winnaars wat mij betreft. :thumbup:
:thumbup:
missiloon schreef:Ik hoorde Humske wel vaker over NK's ed maar dacht dat dat ging per spel, zoals het nk dominion. Het is voor eerst dat ik na het lezen van dit topic ging zoeken op het EK bordspellen.
En het klinkt wel interessant, al denk ik niet echt mensen te kennen die de eurospellen graag zovaak willen spelen, anders zou ik zeker geïnteresseerd zijn.

Wanneer worden de spelen van komend jaar bekend gemaakt?
Het Nederlands kampioenschap bordspellen wordt meestal op de 2e Ducosim beurs van het jaar gespeeld en georganiseerd door Roll The Dice.
Spellen worden doorgaans februari bekend gemaakt. Als je echt een keer wil meedoen is er vast wel een team waar je bij aan kan sluiten, je kunt ook altijd even met de organisatie mailen of zij nog iets weten.

Afbeelding
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Op dit moment zijn de spellen voor het volgende NK zeker nog niet bekend. Dit hangt ook wat af van welke Spiel releases de NL-markt halen.
We gaan, niet alleen via onze site, de spellen bekend maken zodra wij ze ook weten. Maar nog even geduld dus.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Even wachten tot midden december en dan weten we het meestal wel!! :mrgreen:

Hierbij de spellen die enigzins in aanmerkingen komen, volgens mij:
  • 999 Games - Andersmans veren, Hawaii, Village
  • Asmodee - Maharani, Urbanization, Edo en Seasons
  • The Game Master - Niets helaas
  • Ravensburger - Saint Malo, Bora Bora
  • Quined Games - Homesteaders, Trajan
  • WGG - Völupsá, Pyramidion, Nieuw Amsterdam, Saqqara, Coney Island, Qin
Ik denk dat de volgende spellen het NK Bordspellen zullen halen:
  • Hawaii van 999 Games
  • Seasons van Asmodee
  • Bora Bora van Ravensburger
  • Pyramidion van WGG
  • Homesteaders van Quined (als reserve)
Vaak worden spellen uit de lijst van de volgende uitgevers gekozen Asmodee, Queen Games, 999 Games, The Game Master, WGG, Quined en Ravensburger.

999 Games zit er altijd bij en als Ravensburger als ze een goed spel hebben ook altijd wel, WGG zit er nu ook vaak bij. Verder is het afwisselen afhankelijk van wat er aan spellen is uitgekomen.

Vorig jaar had ik 3 van de 6 gekozen spellen goed. Ik denk dat ik nu wel wat hoger zit :lol:

Vorig jaar snapte ik niks van Principato en Fortuna, echt slechte keuzes voor NK spellen aangezien er wel betere waren en deze veel te veel geluk bepalend waren. Die eis vind ik belangrijker dan de 75 minuten grens.
humske

Bericht door humske »

http://www.een.be/programmas/iedereen-b ... ur-dimitri

Filmpje van een EK groep vlamingen die gevolgd werd.
Ik kom ook in beeld, daar ik de eerste ronde tegen hem speelde.
Ze zaten overigens in hetzelfde huisje waar wij zaten tijdens spiel, maar dan een verdieping hoger :).

Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

humske schreef:http://www.een.be/programmas/iedereen-b ... ur-dimitri

Ze zaten overigens in hetzelfde huisje waar wij zaten tijdens spiel, maar dan een verdieping hoger :).
Leuk filmpje en jammer dat alleen je rug in beeld is Els.
humske

Bericht door humske »

Dierik schreef:
humske schreef:http://www.een.be/programmas/iedereen-b ... ur-dimitri

Leuk filmpje en jammer dat alleen je rug in beeld is Els.

ik heb ook nog een mini-interviewtje gedaan, maar dat is eruit geknipt :silent:

Afbeelding