Descent, Mansions of Madness en Runewars

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

manniej
PIONier

Descent, Mansions of Madness en Runewars

Bericht door manniej »

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de volgende 3 spellen:
-Descent - Journeys in the Dark
-Mansions of Madness
-Runewars

Graag verneem ik uw mening hierover :D

Alvast bedankt,

Mvg,

Manniej
missiloon
Munchkin

Re: Descent, Mansions of Madness en Runewars

Bericht door missiloon »

Ik ken Mansions of Madness niet, maar de andere 2 wel.

Maar ik vraag me vooral af wat je graag wilt weten, wil je meningen over het spel, wil je de spellen met elkaar vergelijken ? Ik weet niet zo goed waar te beginnen met vertellen :P

En gaat het bij descent dus om de eerste editie? (De tweede is nu enkele maanden,uit en de eerste expension komt volgende maand uit)

Descent (beiden edities) en runewars zijn leuke spellen, descent eerste editie en runewars nemen beiden wel wat speeltijd in beslag maar dan heb je ook wat.
Afbeelding
manniej
PIONier

Re: Descent, Mansions of Madness en Runewars

Bericht door manniej »

missiloon schreef:Ik ken Mansions of Madness niet, maar de andere 2 wel.

Maar ik vraag me vooral af wat je graag wilt weten, wil je meningen over het spel, wil je de spellen met elkaar vergelijken ? Ik weet niet zo goed waar te beginnen met vertellen :P

En gaat het bij descent dus om de eerste editie? (De tweede is nu enkele maanden,uit en de eerste expension komt volgende maand uit)

Descent (beiden edities) en runewars zijn leuke spellen, descent eerste editie en runewars nemen beiden wel wat speeltijd in beslag maar dan heb je ook wat.

Ik ben opzoek naar naar afzonderlijke meningen. Het zit namelijk zo dat ik gedurende het spellenspektakel (2012) in Eindhoven erg geïnteresseerd ben geworden in de drie bovenste spellen en een van deze spellen op langere termijn wil aanschaffen. Echter hangt er nogal een prijskaartje aan :S. Ik hoop dat uw mening ook een andere kant van de drie spellen laten zien waarbij ik nog niet had stilgestaan.

Wat ik me tot nu toe heb laten vertellen (en opgezocht):

Mansions of Madness: Een combinatie van Cluedo en D&D*. De spelers dienen het mysterie op te lossen en de 'Housekeeper' dient de spelers dwars te zitten m.b.v. monsters en dergelijke. Niet zozeer dat je een compleet rollenspel dient te houden, maar wel veel keuzemogelijkheden.

Descent (het gaat hier inderdaad om de tweede editie): Een vergelijkbare D&D*, minder rollenspel, meer vechten?

Runewars: Risksysteem met fantasy legers/personages. (dit ben ik momenteel nog even aan het controleren op internet).

* Ik gebruik D&D omdat dit een van de weinige rollenspellen zijn waarvan ik meer weet dan alleen de naam.

Mijn vraag is nu, klopt het globale beeld van het spel en wat zijn uw ervaringen? Viel het spel tegen, lastig te snappen, leuk voor een keer en waarom zou ik nu juist dat spel moeten aanschaffen?

Alvast bedankt en excuses voor de eventuele onduidelijkheden,

Mvg,

Manniej