RPG's op SpSp

Het forum voor rollenspellen, zowel tabletop als LARP

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Emus
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

RPG's op SpSp

Bericht door Emus »

Hoi, al een tijdje zit ik er aan te denken om ook ens wat aan RPG te doen. Hier in de omgeving is volgens mij geen club ofzo, die eleke week bij elkaar komen.

Nu leek het me leuk om op SpSp eens wat te proberen met RPG. Maar wordt er ook RPG gespeeld voor Noobs als ik? Ik heb echt nog geen enkele ervaring met RPG.

Labels:
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Re: RPG's op SpSp

Bericht door De Struikrover »

Emus schreef:Hoi, al een tijdje zit ik er aan te denken om ook ens wat aan RPG te doen. Hier in de omgeving is volgens mij geen club ofzo, die eleke week bij elkaar komen.

Nu leek het me leuk om op SpSp eens wat te proberen met RPG. Maar wordt er ook RPG gespeeld voor Noobs als ik? Ik heb echt nog geen enkele ervaring met RPG.
Absoluut: kijk maar eens naar de andere onderwerpen. SPARK staat bijvoorbeeld al een aantal jaar op het SPSP om juist ook dit soort zaken te organiseren. Ze hebben altijd een stand op de bovenverdieping dat met een aantal schotten is afgesloten tot een redelijk rustige ruimte. Dit moet je zeker eens proberen. Als je het leuk vindt, ben je echter wel gelijk verslaafd. Je bent dus gewaarschuwd...
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Gurth
Sojaboon

Bericht door Gurth »

Emus schreef:Hoi, al een tijdje zit ik er aan te denken om ook ens wat aan RPG te doen. Hier in de omgeving is volgens mij geen club ofzo, die eleke week bij elkaar komen.
Waar is "hier in de omgeving"? Want het grote probleem met rollenspelers is altijd dat ze hun aanwezigheid niet bepaald adverteren … Het is dan ook een hobby die meestal bij mensen thuis wordt gespeeld — over een uurtje of twee staan er hier bij mij ook weer een paar mensen aan de deur om Deadlands te gaan spelen, maar ik gok dat verder niemand dat doorheeft. Wat ik wil zeggen is: er is grote kans dat er wel degelijk groepen bij jou in de buurt zitten die regelmatig spelen, maar waar jij gewoon nooit achter zult komen omdat je er niemand van kent :(

Als je dus in je Profiel opgeeft waar je woont, dan kunnen andere mensen hier op het forum zien of je bij hen in de buurt zit, en misschien blijken er daar wel degelijk rollenspelers te wonen …
Emus schreef:Nu leek het me leuk om op SpSp eens wat te proberen met RPG. Maar wordt er ook RPG gespeeld voor Noobs als ik? Ik heb echt nog geen enkele ervaring met RPG.
Het grote voordeel van een rollenspel spelen, is dat je de regels hé-le-maal niet hoeft te kennen. Als je voor het eerst bij mij in de groep mee zou spelen, dan zou ik je in het kort uitleggen wat de dingen op je character sheet (het papier waar je personage opstaat) in grote lijnen betekenen, ook heel kort iets over de wereld vertellen, en dan gewoon beginnen met het spel — alle andere dingen, zoals de spelregels, zijn details, en die komen wel wanneer ze van belang zijn.

Mocht je op een beurs (Spellenspektakel of een andere) een RPG gaan spelen, dan zou ik je wel aanraden om op zoek te gaan naar demo's en niet mee te doen in een spel dat bedoeld is voor ervaren spelers. Dit omdat bij die tweede men er natuurlijk vanuitgaat dat je veel al weet — wat je dus niet doet — waarmee je dan het spel zult ophouden en misschien zelfs de andere spelers irriteren (als het zeikers zijn ;)).
[b]Keep your laser handy.[/b]

[url=http://www.xs4all.nl/~gurth/rpginfo/]Aan vervanging toezijnde rollenspelleninfo.[/url]
Emus
Rooster Booster

Bericht door Emus »

Bedankt voor de info :)

Gisteren hebben we besloten 3 dagen naar SpSp te gaan, dus ik zal in ieder geval een dagdeeltje vrij maken om eens te kijken of RPG wel wat voor mij is....

Nigmaals bedankt! :)
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Emus schreef:Bedankt voor de info :)

Gisteren hebben we besloten 3 dagen naar SpSp te gaan, dus ik zal in ieder geval een dagdeeltje vrij maken om eens te kijken of RPG wel wat voor mij is....

Nigmaals bedankt! :)
En weer een RPG -er erbij: let maar op, als je het eens gespeeld hebt kom je er nooit meer vanaf! Veel plezier! :D
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Emus schreef: Hoi, al een tijdje zit ik er aan te denken om ook ens wat aan RPG te doen. Hier in de omgeving is volgens mij geen club ofzo, die eleke week bij elkaar komen.
In Utrecht stad in ieder geval wel, anders deed de Elf Fantasy het vast niet zo goed (Oudegracht 207).
Emus schreef:Nu leek het me leuk om op SpSp eens wat te proberen met RPG. Maar wordt er ook RPG gespeeld voor Noobs als ik? Ik heb echt nog geen enkele ervaring met RPG.
Er zal een doorlopend Dungeons & Dragons sessie draaien, waarbij de spelers verder gaan met het verhaal in het Spellenspektakel magazine: 'The Orb of Nemaina' ( zie pagina 38 ).

Verder wordt er zeker Exalted gespeeld (Anime/Fantasy/Epic). Maar er komt nog veel meer. Trek daar wel 2 tot 3 uur per keer voor uit.

Bij de stand van Spark! staat een schema van wat er allemaal te spelen is (en als je op vrijdag vraagt kunnen ze je ook al vertellen wat er zaterdag en zondag is) Zodra ik meer zicht heb op wat wij (Knights of the Kitchentable) allemaal gaan doen, zal ik dat hier ook nog even posten.

En alles is er juist voor Noobs... Er staat daar een dozijn verslaafden die alle onschuldige beursbezoekers willen besmetten met hun hobby. Hoe meer zielen hoe meer vreugd...... :twisted:
Laatst gewijzigd door Bee op wo 14 sep 2005, 16:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
Emus
Rooster Booster

Bericht door Emus »

Bee schreef:In Utrecht stad in ieder geval wel, anders deed de Elf Fantasy het vast niet zo goed (Oudegracht 207).
Daar ben ik vaak te vinden :)
Ik heb het daar ook wel eens gevraagd, maar zij konden me ook niet verder helpen, zeiden ze :(
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Hmmmm Dan moet je zeker even bij Spark! langs gaan, die hebben de landelijke connecties. (Natuurlijk mag je ook gewoon iedere eerste woensdag van de maand helemaal naar Eindhoven op en neer komen, maar dat lijkt me niet zo praktisch ;) )
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
martinehlert
Meeple

Bericht door martinehlert »

Gouda - Oudewater 13 km...
Wat is voor jou in de buurt?

Wij, The Wanderers of Light, spelen al jaren wekelijk rollenspellen in Gouda.

www.thewanderersoflight.nl

Kijk op onze agenda en kom gerust eens kijken bij een RPG dat je aanstaat. En als je mee wilt spelan dan kan dat uiteraard ook :idea:
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

martinehlert schreef:
Dat klinkt inderdaad in de buurt! :D
Emus
Rooster Booster

Bericht door Emus »

martinehlert schreef:

Wij, The Wanderers of Light, spelen al jaren wekelijk rollenspellen in Gouda.

www.thewanderersoflight.nl

Kijk op onze agenda en kom gerust eens kijken bij een RPG dat je aanstaat. En als je mee wilt spelan dan kan dat uiteraard ook :idea:
Jeuj! :D

Eerst ga ik maar eens op het SpSp kijken of ik RPG-en uberhaupt wel leuk vind. Als het bevalt zal ik zeker een keer langskomen!
Heb alleen nog geen idee welke RPG me aanstaat.... aangezien ik nog nooit gespeeld heb.

Maar dat zien we na het SpSp wel. De link staat iig bij mijn favorieten :)
martinehlert
Meeple

Bericht door martinehlert »

Je bent in ieder geval zeer welkom :D

Tijdens het SpSp ben ik in ieder geval actief in de stand van PS Games.
Dus als je na het spelen van RPG's bij Spark nog vragen hebt, kun je me daar vinden!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

martinehlert schreef:Je bent in ieder geval zeer welkom :D

Dus als je na het spelen van RPG's bij Spark nog vragen hebt, kun je me daar vinden!
Een toevoeging voor degenen die Martin niet kennen: aardige vent, aangename speler en in het echt veel minder eng dan zijn “Dirty Harry� foto doet vermoeden....... :-)
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Erwin schreef:
martinehlert schreef:Je bent in ieder geval zeer welkom :D

Een toevoeging voor degenen die Martin niet kennen: aardige vent, aangename speler en in het echt veel minder eng dan zijn “Dirty Harry� foto doet vermoeden....... :-)
Ik ben ook nog nooit een onaardige RPG-er tegengekomen! :)
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Psst..

ik ben in al mijn enthousiasme een nieuwe thread begonnen
'RPG Demo's dit weekend'
maar stiekem is dat gewoon een vervolg op deze thread....