Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
De volgende "puzzel" kwam ik tegen in een spel. Dit is een eenvoudig idee om te gebruiken in een geocache. Ik ben nl 2 caches aan het maken. 1 die gaat over bordspellen en de andere met "speciale" Wp's. Ik vind wel ergens een oud dambord of schaakspel.
Maar dan moet ik zeker zijn dat hier maar 1 (en enkel 1) oplossing mogelijk is. Zo kan ik de cachers deze puzzel laten oplossen en hen naar een nieuw coordinaat leiden adh van deze oplossing.
Ik loste ze al een paar keer op, en heb steeds hetzelfde. Maar wie kan dit bevestigen?
We nemen een gewoon schaakbord van 8*8. De bedoeling is dat we er 8 koningen kunnen opzetten. Elke koning zal zowel horizontaal, verticaal als diagonaal aanvallen. De bedoeling is dat we de 8 koningen er kunnen opzetten zonder dat ze elkaar "aanvallen". Ik heb de rasters benoemd. Het enige wat ik nodig heb zijn dus de plaatsen waar jullie de koningen hebben gezet als de voorwaardes werden voldaan. Bvb: A4/ C5/ H8
Dit is een klassieker. Er zijn 12 unieke oplossingen en 92 oplossingen als je spiegelingen meetelt (met koninginnen uiteraard) info op Wikipedia en vele andere sites
Joverowa schreef:Koningen of koninginnen. What's in a name?
Maar er is dus meer dan 1 oplossing begrijp ik.. Spijtige zaak
nou, een schaak koning mag in alle richtingen slechts 1 vakje lopen,
en heeft dus een veel minder grote reikweidte.
de schaak koningin mag in elke richting zo ver als gewenst,
en heeft dus een veel grotere reikweidte.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Dit klassieke schaakspelidee is ook reeds in een spelletje gegoten.
Zie hier: http://www.frustr8tor.nl/
Spelletje is geloof ik bij boekwinkels als De Slegte te krijgen.
Maar zoals ik al zei, ik mag maar 1 oplossing hebben. Zit ook met ideeen voor enkele caches puur op bordspellen gestoeld. Ik laat hier dan wel iets weten.
Alleszins al bedankt voor al de reacties hier.