Ik zit erover te denken om wat bordspel gerelateerde apps te downloaden. Omdat het echter geen gratis apps zijn en ik dus betaalgegevens aan Google Play moet koppelen, wil ik wel zeker weten dat het de moeite waard is (en ja, vooralsnog heb ik nog nooit betaalde apps gedownload en ben ik sowieso nog behoorlijk onwetend op app-gebied)
Dus twee vragen:
- Zijn er leuke bordspel(variant)en te verkrijgen als app voor een android?
Bijvoorbeeld Elder Sign: Omens of Ingenious, zijn zij de moeite waard?
- Zijn er ondersteunende apps die ook werkelijk een toegevoegde waarde hebben op fysieke bordspellen en welke zijn dat dan?
Bijvoorbeeld de Arkham Horror Toolkit, alhoewel deze dan alleen voor iOS is, maar ik ben ook nog niet zeker of dit echt toevoegt. Iemand hier ervaring mee?
[Android] Algemeen app-advies gevraagd!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
schaapje82
- Jakkiebak!
Re: [Android] Algemeen app-advies gevraagd!
http://boardgamegeek.com/geeklist/72020 ... mes/page/1?
Of ze allemaal goed zijn weet ik niet. Soms staan er wat commentaren bij. Bij een duurdere app probeer ik zelf altijd eerst een versie buiten de market om te vinden. Als het het waard is, koop ik het later alsnog. Zo niet, dan gooi ik het gelijk weg.
Edit: Maar als je niet zo in de apps thuis bent is het buiten de market vinden waarschijnlijk geen optie.
Edit2: Ik heb zelf overigens Catan geinstalleerd staan, maar ik vind het geen prettige app. Ik weet vast ook niet hoe het werkt, want ondanks dat ik ook Zeevaarders heb gekocht, kom ik niet verder dan het scenario van het eerste eiland... Niks geen bootjes...
Of ze allemaal goed zijn weet ik niet. Soms staan er wat commentaren bij. Bij een duurdere app probeer ik zelf altijd eerst een versie buiten de market om te vinden. Als het het waard is, koop ik het later alsnog. Zo niet, dan gooi ik het gelijk weg.
Edit: Maar als je niet zo in de apps thuis bent is het buiten de market vinden waarschijnlijk geen optie.
Edit2: Ik heb zelf overigens Catan geinstalleerd staan, maar ik vind het geen prettige app. Ik weet vast ook niet hoe het werkt, want ondanks dat ik ook Zeevaarders heb gekocht, kom ik niet verder dan het scenario van het eerste eiland... Niks geen bootjes...
-
Scaramouche
- Regenmaker
Elder Sign is erg leuk, maar op een smartphone is het af en toe een beetje aan de kleine kant. Op een tablet werkt het een stuk beter. De regels van de app zijn iets anders dan het bordspel, maar dat zijn maar kleine verschillen.
Oh en m'n echtgenote is er helemaal dol op. Die speelt rustig een middag m'n batterij leeg.
Oh en m'n echtgenote is er helemaal dol op. Die speelt rustig een middag m'n batterij leeg.
-
Gebruiker 4724
Hmm... Vooralsnog niet overtuigend genoeg voor op mijn telefoon dus
Misschien als ik ooit toch over ga op een tablet
En wat betreft spelondersteunende apps, iemand daar ervaring mee? Goede apps, slechte apps?
En wat betreft spelondersteunende apps, iemand daar ervaring mee? Goede apps, slechte apps?
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb alleen ervaring met een iPhone en een iPad. iOs dus.
Zeer goede ervaringen met:
Kolonisten van Catan
Carcassonne
TTR Pocket (America)
TTR Europa (ja, 2 aparte apps voor TTR)
MindFeud (soort Qwirkle)
Roll through the Ages
Gubs
Can't Stop
Forbidden Island
Lost Cities
Keltis
Le Havre
Kolonisten van Catan
Carcassonne
TTR Pocket (America)
MindFeud (soort Qwirkle)
Roll through the Ages
Gubs
Can't Stop
Forbidden Island
Lost Cities
Keltis
Le Havre
Everybody has the right to play...
-
schaapje82
- Jakkiebak!
Das nou juist het probleem, voor android zijn er veel minder opties. Zeker de officiele apps worden vaak niet voor android gemaakt omdat dat te veel moeite is/kosten te hoog zijn.Bridget schreef:Ik heb alleen ervaring met een iPhone en een iPad. iOs dus.
Kolonisten van Catan
Carcassonne
TTR Pocket (America)
MindFeud (soort Qwirkle)
Roll through the Ages
Gubs
Can't Stop
Forbidden Island
Lost Cities
Keltis
Le Havre
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik heb zelf zowel catan als carcassonne gespeeld op Android. Beide werken beter met een tablet dan een telefoon. De gameplay is ongeveer gelijk aan elkaar met (vrij irritante) computerspelers die steeds maar commentaar geven. Dit is gelukkig uit te schakelen.
Beide spellen werken wat mij betreft zeer prima en zitten goed in elkaar.
Beide spellen werken wat mij betreft zeer prima en zitten goed in elkaar.