Ducosim spellenveiling 2013
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Scaramouche
- Regenmaker
Ducosim spellenveiling 2013
Op 2 maart 2013 is het weer tijd voor de jaarlijkse Ducosim spellenveiling. Dé kans voor verzamelaars om hun verzameling compleet te maken met nou net dat oude spel dat maar niet gevonden kan worden. Of voor spellen liefhebbers die iets te veel gekocht hebben en wat ruimte in de kast moeten maken.
Op de veiling komen er altijd wel juweeltjes langs van zowel bordspellen als wargames.
De inschrijving begint op 1 februari en gaat via de mail of de Ducosim website.
Ga naar ducosim.nl/veiling voor meer informatie.
Op de veiling komen er altijd wel juweeltjes langs van zowel bordspellen als wargames.
De inschrijving begint op 1 februari en gaat via de mail of de Ducosim website.
Ga naar ducosim.nl/veiling voor meer informatie.
-
Oxyligen
- Regenmaker
Re: Ducosim spellenveiling
Leuk.
Veel bieders vorig jaar?
Veel bieders vorig jaar?
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Ik denk dat er zo'n 100 man zat vorig jaar.... en er kwamen iets van 300 kavels voorbij....Oxyligen schreef:Leuk.
Veel bieders vorig jaar?
-
Scaramouche
- Regenmaker
Het leken er misschien 300, maar het waren er rond de 200, hoor.
Dit jaar gaan we naar 150 kavels om het allemaal wat behapbaarder te maken.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik hoop dat je de aangeboden kavels dan eerst aan een kwaliteitstoets onderwerpt. Bij een kleinere lijst wil je - zeker in absolute hoeveelheden - minder bagger onder de kavels hebben.Scaramouche schreef:Het leken er misschien 300, maar het waren er rond de 200, hoor.![]()
-
Scaramouche
- Regenmaker
Dat is zeker de bedoeling, ook omdat we na de inschrijving vast meer dan 150 kavels hebben.Erwin schreef: Ik hoop dat je de aangeboden kavels dan eerst aan een kwaliteitstoets onderwerpt. Bij een kleinere lijst wil je - zeker in absolute hoeveelheden - minder bagger onder de kavels hebben.
-
MichielH
- Professor Pimpel
Hmm, spijtig toch, het staat al jaren op 200 kavels. Minder verkoopruimte voor de leden en ook minder inkomsten voor de club. Verrassende keuze.Scaramouche schreef:Het leken er misschien 300, maar het waren er rond de 200, hoor.![]()
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Het wordt niet aantrekkelijker om spellen naar de veiling te brengen. Eerst kon je er tien kwijt, toen werden het er vijf, en nu kijkt eerst de toelatingscommisie er nog naar. Marktplaats lonkt als alternatief...
Wat eerst een event van betekenis was, wordt nu een randverschijnsel waar je niet per se voor naar Ducosim hoeft. Goed gedaan!
Wat eerst een event van betekenis was, wordt nu een randverschijnsel waar je niet per se voor naar Ducosim hoeft. Goed gedaan!
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Scaramouche
- Regenmaker
Met de Bring & Buy op de andere beurzen is er voor de leden meer verkoopruimte gekomen dan 5 jaar geleden, dus dat valt volgens mij wel mee. En wat je de laatste jaren al zag is dat na 150 kavels de mensen al een beetje veiling moe werden. Ook voor de veilingmeesters is het fijner om iets minder kavels te hebben. Bijkomend voordeel is dat de bezoekers meer tijd hebben om op de beurs zelf te zijn.MichielH schreef: Hmm, spijtig toch, het staat al jaren op 200 kavels. Minder verkoopruimte voor de leden en ook minder inkomsten voor de club. Verrassende keuze.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb de verwachting dat zo’n ‘toelatingscommissie’ een positief effect heeft op de gemiddelde kwaliteit van de kavels. Doe je dit niet, dan word je nog steeds overspoeld door ouwe meuk van vrijmarkten en dergelijke. Bij een krimpende kavellijst maakt een gelijk blijvende hoeveelheid meuk de veiling kapot.Richard van Vugt schreef:Het wordt niet aantrekkelijker om spellen naar de veiling te brengen. Eerst kon je er tien kwijt, toen werden het er vijf, en nu kijkt eerst de toelatingscommisie er nog naar. Marktplaats lonkt als alternatief...
Vermoedelijk bekijk ik de veiling minder vanuit de positie van aanbieder dan jij het lijkt te doen. Vanuit die positie wordt het inderdaad niet aantrekkelijker.
-
Scaramouche
- Regenmaker
Toen je nog 10 kavels kon indienen was de kavellijst binnen 24 uur na de opening van de inschrijving al vol. Niet echt eerlijk voor de andere mensen die kavels wilden indienen. Op deze manier hebben meer mensen kans om spellen te veilen.Richard van Vugt schreef:Het wordt niet aantrekkelijker om spellen naar de veiling te brengen. Eerst kon je er tien kwijt, toen werden het er vijf, en nu kijkt eerst de toelatingscommisie er nog naar. Marktplaats lonkt als alternatief...
En wat de toelatingscommissie betreft dat zal ook wel meevallen, die kijkt in eerste instantie naar te veel dubbele spellen. Als je zorgt dat je interessante spellen aanbiedt zal het wel loslopen.
Voor spellenkopers verandert er niet zo veel, dus waarom je het opeens randverschijnsel vindt....
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Er wordt dus 'in eerste instantie' naar dubbele spellen gekeken. Dat zal Erwin verdrieten die gehoopt had dat er wat meer naar kwaliteit gekeken zou worden. Maar dat wordt misschien de 'tweede instantie'? Dus wat zijn nu eigenlijk de criteria (eerste en volgende instanties), zodat de aanbieders er rekening mee kunnen houden?
En ja Erwin, ik bekijk het inderdaad vanuit de aanbiederskant, al moet ik zeggen dat de Bring & Buy wat dat betreft de laatste jaren een beter alternatief is gebleken.
En ja Erwin, ik bekijk het inderdaad vanuit de aanbiederskant, al moet ik zeggen dat de Bring & Buy wat dat betreft de laatste jaren een beter alternatief is gebleken.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Scaramouche
- Regenmaker
Er zijn verschillende definities van kwaliteit en ik neem aan dat die van mij anders is dan die van jou. Daarom doe ik geen uitspraken over de criteria. Ook omdat niet te voorspellen is hoeveel kavels er worden ingediend en wat voor spellen dat allemaal zijn.
Daarnaast heb ik het volste vertrouwen in mijn mede-bestuursleden om een mooie kavellijst te maken, met interessante, bijzondere en leuke spellen, zonder al te veel dubbelen en met een laag percentage aan 'ouwe meuk van de vrijmarkt', zoals Erwin al zei.
(Ik ben zelf niet betrokken bij de selectie, dan zit ik in de sneeuw en ik heb te weinig verstand van bordspellen en wargames)
Daarnaast heb ik het volste vertrouwen in mijn mede-bestuursleden om een mooie kavellijst te maken, met interessante, bijzondere en leuke spellen, zonder al te veel dubbelen en met een laag percentage aan 'ouwe meuk van de vrijmarkt', zoals Erwin al zei.
(Ik ben zelf niet betrokken bij de selectie, dan zit ik in de sneeuw en ik heb te weinig verstand van bordspellen en wargames)
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Ik denk dat mensen die spellen aanbieden die vervolgens worden afgewezen toch graag willen weten waarom dit is gebeurd, dus op welke criteria. En wanneer dit op voorhand bekend is, wordt het selectieproces voor Ducosim een stuk eenvoudiger. Het moet niet moeilijk zijn iets te formuleren waar iedereen wat mee kan. Wanneer de criteria niet bekend worden gemaakt, ligt -een vermoeden van- willekeur op de loer. Transparantie en communicatie, hoe moeilijk kan het zijn?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Het kan niet zo zijn dat er eerst wordt afgewacht wat er binnenkomt, en dat aan de hand daarvan de criteria worden vastgesteld. Dat lijkt me boterzacht. Wanneer je een visie hebt over hoe de veiling zou moeten verlopen, en met wat voor kavels, moeten de criteria van te voren worden vastgesteld. Dan heb je een algemene richtlijn die je altijd en voortaan kunt gebruiken. Anders zit je elke keer met andere voorwaarden, en dat werkt natuurlijk behoorlijk verwarrend ('Maar vorige keer...!').
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'