Heb onlangs dit spel aangeschaft. Een indrukwekkend grote doos met veel materiaal en de regels zien er ook interessant uit. Heeft iemand al zijn/haar "vuurdoop" ondergaan in dit spel?
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen!
Tide of Iron
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
-
cheezer
- Matroos
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Ik heb dit spel inmiddels ook een week en heb dit weekend de regels gelezen en eerste potje gespeeld, maar dan wel in mijn eentje. En dat was geen goed idee. Bij gebrek aan geschikte kandidaten zet ik nog wel eens Battlelore of Memoir op om dan in mijn eentje te proberen mezelf te verslaan. Dat gaat normaal gesproken prima en de aantallen overwinningspunten liggen dicht bij elkaar.
Ik had bedacht om dat met TOI ook te doen, maar dat was niet erg geslaagd. Ik ben een goede 3 kwartier aan het opzetten geweest en heb toen 1 ½ uur gespeeld en was net over de helft. Ik besloot toen om op te ruimen en was uiteindelijk nog een half uur bezig. Uiteraard is het de eerste keer dus dat scheelt een stuk, maar je bent in ieder geval wat langer bezig dan met de eerder genoemde spellen.
Het spel is eigenlijk te intensief (qua mogelijkheden, verplichtingen en beurten) om het op deze manier te doen. Neemt niet weg dat het wel erg goed aanvoelde en dat ik veel plezier tijdens het spelen heb gehad. Je hebt meer mogelijk dan Memoir tijdens de opstelling en het spelen en veel zaken die je daar wel eens miste, kom je hier tegen. Het is echter wel duidelijk een spel op een ander niveau dan Memoir. Dat is een spel dat je prima met je vrouw/moeder/oma/tante kunt spelen, maar dat is dit absoluut niet.
Deze woensdag speel ik met 3 man en ik hoop dan meer te kunnen vertellen.
Ik had bedacht om dat met TOI ook te doen, maar dat was niet erg geslaagd. Ik ben een goede 3 kwartier aan het opzetten geweest en heb toen 1 ½ uur gespeeld en was net over de helft. Ik besloot toen om op te ruimen en was uiteindelijk nog een half uur bezig. Uiteraard is het de eerste keer dus dat scheelt een stuk, maar je bent in ieder geval wat langer bezig dan met de eerder genoemde spellen.
Het spel is eigenlijk te intensief (qua mogelijkheden, verplichtingen en beurten) om het op deze manier te doen. Neemt niet weg dat het wel erg goed aanvoelde en dat ik veel plezier tijdens het spelen heb gehad. Je hebt meer mogelijk dan Memoir tijdens de opstelling en het spelen en veel zaken die je daar wel eens miste, kom je hier tegen. Het is echter wel duidelijk een spel op een ander niveau dan Memoir. Dat is een spel dat je prima met je vrouw/moeder/oma/tante kunt spelen, maar dat is dit absoluut niet.
Deze woensdag speel ik met 3 man en ik hoop dan meer te kunnen vertellen.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!