Photoshop templates voor speelkaarten
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Photoshop templates voor speelkaarten
Ik zoek goede templates om mijn eigen speelkaarten te maken. Denk aan rollenkaarten zoals in Machiavelli, Love Letter, Dominion.
Wie kan mij helpen aan:
Templates (photoshop)
Links van sites met artwork (bv deviantart)
Wie kan mij helpen aan:
Templates (photoshop)
Links van sites met artwork (bv deviantart)
Laatst gewijzigd door BaSL op za 09 mar 2013, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst naar Doe Het Zelf
Reden: Bericht verplaatst naar Doe Het Zelf
- cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Re: Photoshop templates voor speelkaarten
Wat is er zo moeilijk aan een template voor speelkaarten dat je dit niet zelf zou kunnen, zéker als je vervolgens van plan bent om zelf het artwork in het sjabloon te zetten...?
- mazinho
- Gouverneur
- Contacteer:
Omdat het er gelikt uit moet zien!
-
munio
- Meeple
ik gebruik zelf wel eens magic card generator voor dit soort dingen
- cymric
- Wu Feng
Dus, even voor mijn duidelijkheid: jij denkt dat het artwork er op een gelikte manier inzetten makkelijker is dan het maken van het sjabloon voor de speelkaarten? Zo ja, dan wacht je een verrassing, en wens ik je navenant veel succes toe. Ik kan je helaas niet helpen omdat mijn kennis en kunde zich beperkt tot de suite van Corel, maar ik weet zeker dat als je eenmaal een beetje kunt stoeien met de software van Adobe, je zult beamen dat het template niet bepaald de moeite was...mazinho schreef:Omdat het er gelikt uit moet zien!
- Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Ik zou ook aanraden om meer kennis op te doen van bijvoorbeeld Adobe Illustrator of Corel, vectortekenen leent zich schitterend voor het ontwerp van kaarten.
Templates zijn zaken die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden (of zelf maak), als je heel de tijd zaken van anderen wil gaan gebruiken remt het om te beginnen al je creativiteit af.
Templates zijn zaken die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden (of zelf maak), als je heel de tijd zaken van anderen wil gaan gebruiken remt het om te beginnen al je creativiteit af.
-
SKABRAM
- Veenboer
http://www.printerstudio.com/pops/pc-temp-guide.html
Hier een link naar templates van printerstudio voor het maken van kaarten. Misschien heb je er wat aan, al ben ik het met Cymric eens. Een template maken is het werk niet.
Hier een link naar templates van printerstudio voor het maken van kaarten. Misschien heb je er wat aan, al ben ik het met Cymric eens. Een template maken is het werk niet.
- Norbertus
- Joker
- Persoonlijke Ondertitel: Age of Empires 3
Via de websitemaker WIX.com kan je niet alleen prachtige sites bouwen maar ook prima templates voor speelkaarten maken.
"Zij die niet hun leven wagen, zullen geen epos kennen".
-
AaB
- Sojaboon
Ik weet niet precies hoe serieus je plannen zijn, maar als je mooi artwork gaat downloaden dan kunnen die plannen niet te serieus zijn.mazinho schreef:Omdat het er gelikt uit moet zien!
Ik werk overigens altijd gewoon in FreeWare rommel, Gimp en Inkscape. Vooral Inkscape vind ik een heel fijn pakketje.
- mazinho
- Gouverneur
- Contacteer:
Mijn plannen zijn om een spelmechaniek te testen en om wat thematiek mee te geven wil ik dat doen met een prototype dat er enigszins fraai uitziet. Mocht het aanslaan en ik wil verder, dan zal ik een opdracht uitzetten om artwork te creëren zodat ik geen copyrights schendt ( en ik niet beperkt wordt in mijn creativiteit zoals iemand al terecht opmerkte).
Mijn handen jeuken om te gaan testen en dus zoek ik nu een snelle manier om mijn kaarten aan te kleden - en dus een template en artwork dat op de plank ligt.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mijn handen jeuken om te gaan testen en dus zoek ik nu een snelle manier om mijn kaarten aan te kleden - en dus een template en artwork dat op de plank ligt.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- cymric
- Wu Feng
Wederom een welgemeend advies: ga niet aan het begin al heel veel tijd investeren in mooi artwork, zeker als het om prototypes gaat. Die veranderen zo snel dat het gewoon zonde van je tijd en geld is. Het gaat nu om het spel en niet om de looks: houd het functioneel. Het is erg verleidelijk om al te denken aan het uiterlijk, maar probeer die neiging écht te onderdrukken.
In dat opzicht is het misschien het handigst om transparante sleeves te kopen en daar simpelweg twee simpele stukjes papier in te steken, desnoods van een iets zwaardere kwaliteit (120 gram of 160 gram per m^2). Het ene papiertje is de voorkant, het andere de achterkant. Die 'kaarten' schudden redelijk, en zijn zó aan te passen; je hoeft ook niet moeilijk te doen met sjablonen want een beetje handigheid in Powerpoint volstaat, en kun je zelfs met goed fatsoen artwork van anderen 'lenen'. Dat is toegestaan volgens de Nederlandse wet: een thuiskopie voor eigen gebruik of studie, mits te onderscheiden van het origineel in vorm, afmetingen, kleur of drukproces (overblijfsel uit 1912 toen stencillen helemaal je-van-het was, waarschijnlijk...). Omdat je speelkaarten gebruikt is dat onderscheid zonneklaar—los van het feit dat er geen inval zal plaatsvinden van de auteursrechtenpolitie als jij GIFjes en JPEGjes van Google Images plukt en ze op je eigen kaarten zet. En zoals je zelf al aangeeft: pas als je verder wilt en echt serieus gaat denken aan grootschaliger meervoudig verspreiden moet je je eigen artwork regelen... maar degene die je de opdracht gunt hoef je echt niet te voorzien van sjablonen, die kan hij prima zelf regelen.
Succes ermee!
In dat opzicht is het misschien het handigst om transparante sleeves te kopen en daar simpelweg twee simpele stukjes papier in te steken, desnoods van een iets zwaardere kwaliteit (120 gram of 160 gram per m^2). Het ene papiertje is de voorkant, het andere de achterkant. Die 'kaarten' schudden redelijk, en zijn zó aan te passen; je hoeft ook niet moeilijk te doen met sjablonen want een beetje handigheid in Powerpoint volstaat, en kun je zelfs met goed fatsoen artwork van anderen 'lenen'. Dat is toegestaan volgens de Nederlandse wet: een thuiskopie voor eigen gebruik of studie, mits te onderscheiden van het origineel in vorm, afmetingen, kleur of drukproces (overblijfsel uit 1912 toen stencillen helemaal je-van-het was, waarschijnlijk...). Omdat je speelkaarten gebruikt is dat onderscheid zonneklaar—los van het feit dat er geen inval zal plaatsvinden van de auteursrechtenpolitie als jij GIFjes en JPEGjes van Google Images plukt en ze op je eigen kaarten zet. En zoals je zelf al aangeeft: pas als je verder wilt en echt serieus gaat denken aan grootschaliger meervoudig verspreiden moet je je eigen artwork regelen... maar degene die je de opdracht gunt hoef je echt niet te voorzien van sjablonen, die kan hij prima zelf regelen.
Succes ermee!
-
AaB
- Sojaboon
Mij lijkt het eigenlijk wel een goed plan. Ergens moet je toch een prototype opleveren dat er redelijk uitziet. Geeft toch ook een bepaalde feel mee. Beetje jatwerk lijkt me dan een investering die je daar nog wel voor kunt doen. Het hele gedoe met templates en Photoshop snap ik niet zo.
Verder denk ik, ondanks alles, dat zoiets als een spel ontwerpen toch ook heel erg een kwestie is van een "lange adem". Zoek vooral een manier om gemotiveerd te blijven en het geloof er in te houden. Ik kan me voorstellen dat mensen met kaartjes met rommelige tekeningetjes erop niet enthousiast blijven voor hun eigen product. Hoewel het feitelijk gezien natuurlijk waar is om in het begin vooral op het spelmechaniek te focussen en alle elementen 100% functioneel en 0% estetisch op te bouwen, van dat laatste blijft namelijk gegarandeerd niets over in het eindproduct.
Verder denk ik, ondanks alles, dat zoiets als een spel ontwerpen toch ook heel erg een kwestie is van een "lange adem". Zoek vooral een manier om gemotiveerd te blijven en het geloof er in te houden. Ik kan me voorstellen dat mensen met kaartjes met rommelige tekeningetjes erop niet enthousiast blijven voor hun eigen product. Hoewel het feitelijk gezien natuurlijk waar is om in het begin vooral op het spelmechaniek te focussen en alle elementen 100% functioneel en 0% estetisch op te bouwen, van dat laatste blijft namelijk gegarandeerd niets over in het eindproduct.
- cymric
- Wu Feng
Toegegeven: soms kan denken over een bepaald soort artwork ook het spelontwerpproces beïnvloeden. Spelers moeten er toch mee aan de slag: het is het venster naar de spelmechanismen. Maar het is volgens mij beslist niet gebruikelijk dat het zo gebeurt.