Ik stond vandaag in een spellenwinkel en verbaasde mij eigenlijk over de hoeveelheid spellen die er zijn. Toen realiseerde ik me dat het me leuk lijkt om eens een nieuw spel te ontdekken, maar had geen idee welk, dus vandaar dat ik hier terecht gekomen ben.
Ik zoek een spel dat je met z'n 2en kunt spelen en eventueel ook met meer spelers. Ik heb het kaartspel van Catan wel eens gespeeld en dat is wel leuk, maar toch ook wel toe aan iets nieuws. Verder ben ik een totale leek op het gebied van bordspellen en speel niet vaak. Daarom zoek ik een spel wat toegankelijk is en niet te lang duurt.
Wat betreft computerspellen heb ik The Settlers altijd heel leuk gevonden (nog steeds).
Ik kwam dus via deze site het spel "Het Dorp" tegen en dat lijkt me wel leuk. Is dat een aanrader? Ik bekijk net een speluitleg van het dorp op youtube en merk dat ik een beetje allergisch ben voor het woord "overwinningspunten". Dat neigt nogal naar Catan en hier en daar puntjes harken (even tellen, och ja verdomd, ik heb al gewonnen!). Iets anders zou ook wel eens leuk zijn. Is het stenen tijdperk misschien dan beter voor mij of is dat hetzelfde principe?
Nog een titel die ik voorbij zag komen: Puerto Rico, het kaartspel. Zelfde verhaal: op youtube een recensie: overwinningspuntjes.
Wat ik denk ik ook leuk zou vinden; een lekkere veldslag. Dus een beetje strategisch oorlogvoeren, maar met een simpele gameplay, geen plastic legers en een spel wat niet te lang duurt. Kun je bij Puorto Rico elkaar ook de hersens inslaan? (in het spel). Bestaat er ook een bordspel zoals de Settlers? Dwz je beschaving opbouwen met een leger en dan matten. Vrees dat je dan toch aan een langere speelduur gaat zitten.
Ik denk dat ik momenteel door de bomen het bos niet meer zie. Misschien moet ik het schaakbord gewoon weer uit de kast halen
Samenvattend, wat ik zoek/leuk zou vinden:
- 2 spelers (met evt. optie tot meer)
- eenvoudig toegankelijk spel
- niet te lang (30-90 minuten)
- strategie
- conflict
- gezelligheid.
Wie kan mij een beetje in de juiste richting draaien?
Thanks!!!