Ik heb een vraagje over het spel Macao.
Als er in de 2 de fase ( de dobbelsteen fase ) na het draaien van de windroos bij een speler geen Actiestenen liggen, mag deze speler dan zijn jokertegel spelen om zo een zelfgekozen actiesteen naast de windroos leggen om zo te ontsnappen aan de -3 puntentegel ?
Vraagje bij Macao
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
kimm
- Party Animal
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Re: Vraagje bij Macao
Zover ik weet is dit niet toegestaan.kimm schreef:Ik heb een vraagje over het spel Macao.
Als er in de 2 de fase ( de dobbelsteen fase ) na het draaien van de windroos bij een speler geen Actiestenen liggen, mag deze speler dan zijn jokertegel spelen om zo een zelfgekozen actiesteen naast de windroos leggen om zo te ontsnappen aan de -3 puntentegel ?
-
r56ygf
- Stamhoofd
Ik geloof niet dat actiestenen van een jokertegel aan je windroos worden toegevoegd. Dus ik denk ook dat het niet is toegestaan.Willy the Kid schreef:Zover ik weet is dit niet toegestaan.kimm schreef:Ik heb een vraagje over het spel Macao.
-
kimm
- Party Animal
Ok dankjewel . het was hier een heuse discussie , aangezien dat allemaal niet echt vermeld staat in de regels . 
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Zie onderaan pagina 4. Je draait je windroos en deze komt dan bij je Actievoorraad. Als in je Actievoorraad geen stenen liggen, krijg je -3. Je mag echter wel je beurt uitspelen met eventuele AS verkregen door kaarten/fiches.

-
kimm
- Party Animal
Ja dat had ik ook gelezen maar er staat dan ook weer vermeld : Hij kanBaSL schreef:Zie onderaan pagina 4. Je draait je windroos en deze komt dan bij je Actievoorraad. Als in je Actievoorraad geen stenen liggen, krijg je -3. Je mag echter wel je beurt uitspelen met eventuele AS verkregen door kaarten/fiches.
deze fiche op een moment naar keuze benutten. Vandaar de discussie , want kan je hem dan onmiddellijk inzitten als de roos gedraaid wordt en zo vermijden dat je -3 krijgt omdat je 1 AS kan kiezen .
-
BaSL
- Team Bordspelmania
De volgorde bepaalt echter dat je eerst moet draaien aan de windroos en kijken of er AS liggen. Dan krijg je -3. Daarna begint de beurt en kun je actiefiches / kaarten / geld inzetten.