Hallo!
Ik ben opzoek naar een goed, uitdagend trivia spel
We hebben nu Trivial Pursuit liggen uit 1900 volgens mij.
Nodig toe aan vervanging dus.
Maar welk spel is volgens jullie het beste op dat gebied?
Een nederlands spel met trivia vragen voor volwassenen.
danku!
Trivia spellen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Robbin
- Jakkiebak!
Trivia spellen
* A blink can be enough to turn it all around *
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Trivia spellen
Wits and wagers
haha is volledig te customizen met eigen vragen, het zijn wel allemaal getal gok vragen en niet echt trivia vragen. Is het misschien eens in verdiepen waard.
Verder hou ik totaal niet van triviant spellen dus ja ik zou het niet weten.
Verder hou ik totaal niet van triviant spellen dus ja ik zou het niet weten.
-
Robbin
- Jakkiebak!
Ik heb Wits en Wagers inderdaad of zoals het in nederland heet, Zet in en Win.
Erg leuk maar het is meer gokken dan echt weten
toch bedankt!
toch bedankt!
-
woozle
- Stamhoofd
Ik weet dat je van Trivial bepaalde edities hebt met Vlaamse en Nederlandse vragen, is dat ook het geval met 'Zet in en Win'? Of zijn de vragen meer algemeen?Robbin schreef:Ik heb Wits en Wagers inderdaad of zoals het in nederland heet, Zet in en Win.
toch bedankt!

-
woozle
- Stamhoofd
Ik zie dat het Franstalig/Nederlandstalig is, dus dat is al een antwoord op mijn vraag. Bedankt voor de tip, ik wist niet dat er een Nederlandstalige versie van was!

-
Robbin
- Jakkiebak!
woozle schreef:Ik weet dat je van Trivial bepaalde edities hebt met Vlaamse en Nederlandse vragen, is dat ook het geval met 'Zet in en Win'? Of zijn de vragen meer algemeen?Robbin schreef:Ik heb Wits en Wagers inderdaad of zoals het in nederland heet, Zet in en Win.
toch bedankt!
Van wits and wagers heb je bepaalde edities, van trivial ook.
Zet in en Win, wat Wits en wagers is, en zeker geen trivial pursuit, is een spel dat gaat om getal benadering.
Dus geen vragen over wie was de 3de president van amerika maar meer vragen als, hoeveel slagen heeft een kolibrie per minuut.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Trivial pursuit team edition is een aanrader! Veel leuker dan de gewone trivial pursuit.
-
Gebruiker 4724
Ik vind vragenspellen over bepaalde onderwerpen vaak ook wel leuk, maar dan moet het onderwerp wel de hele groep aanspreken en dat is nog niet gemakkelijk
Zo heb ik hier :
- het Harry-Pottervragenspel (dat ik trouwens weg wil doen); is gebaseerd op het eerste boek en heeft wat extra mogelijkheden i.v.t. triviant
- Eftelingtriviant; maar het valt niet mee mensen te vinden die dat tegen me willen spelen
- het grote sprookjes-en-sagenspel; superleuk, erg klein spelletje (formaat Mr Jack Pocket) met vragen over sprookjes en sagen. Handig voor op vakantie
- Cheers (deze doe ik ook weg); Over de TV-serie. Je loopt door het café, moet vragen beantwoorden en nog wat serie gerelateerde zaken. Er zijn in mijn omgeving echter te weinig mensen die de serie goed genoeg kennen om daar een triviaspel over te spelen
- Therapy; is een spel losjes gebaseerd op psychologie, je gaat ook zogenaamd bij elkaar op de bank, maar het grootste gedeelte van het spel bestaat uit triviavragen.
Triviant zelf heeft natuurlijk ook allerlei variaties zoals Disneytriviant, wereldreistriviant etc.
Zo heb ik hier :
- het Harry-Pottervragenspel (dat ik trouwens weg wil doen); is gebaseerd op het eerste boek en heeft wat extra mogelijkheden i.v.t. triviant
- Eftelingtriviant; maar het valt niet mee mensen te vinden die dat tegen me willen spelen
- het grote sprookjes-en-sagenspel; superleuk, erg klein spelletje (formaat Mr Jack Pocket) met vragen over sprookjes en sagen. Handig voor op vakantie
- Cheers (deze doe ik ook weg); Over de TV-serie. Je loopt door het café, moet vragen beantwoorden en nog wat serie gerelateerde zaken. Er zijn in mijn omgeving echter te weinig mensen die de serie goed genoeg kennen om daar een triviaspel over te spelen
- Therapy; is een spel losjes gebaseerd op psychologie, je gaat ook zogenaamd bij elkaar op de bank, maar het grootste gedeelte van het spel bestaat uit triviavragen.
Triviant zelf heeft natuurlijk ook allerlei variaties zoals Disneytriviant, wereldreistriviant etc.
-
Spelhamels_Beerse
- Matroos
- Persoonlijke Ondertitel: Spellenclub
De leukste variant van Trivial vind ik Trivial Pursuit: Wedden dat je 't weet
Hierbij heb telkens per vragenkaart één thema (wel nog steeds de 6 of 7 onderverdelingen) en kan je kiezen uit 4 kaarten waarvan je enkel het thema weet.
Je kan ook gokken op of je medespelers hun vraag gaan juist hebben of niet en zo fiches winnen die je later kan gebruiken om taartpuntjes te kopen of de kleur van de vraag te kiezen ofzo. Het is al even geleden dat ik het gespeeld heb...
Maar dit geeft ook mensen met minder nutteloze weetjes in hun hoofd een kans en de thema's per kaart vind ik zelf erg leuk. Bijv. 'Leeuw' en dan krijg je misschien een vraagje over de Lion King, koning leeuwenhart, het dier de leeuw enz.
Op volgende link vind je de rangschikking van Boardgamegeek van alle trivia-games die er zijn:
Trivia games top
Hierbij heb telkens per vragenkaart één thema (wel nog steeds de 6 of 7 onderverdelingen) en kan je kiezen uit 4 kaarten waarvan je enkel het thema weet.
Je kan ook gokken op of je medespelers hun vraag gaan juist hebben of niet en zo fiches winnen die je later kan gebruiken om taartpuntjes te kopen of de kleur van de vraag te kiezen ofzo. Het is al even geleden dat ik het gespeeld heb...
Maar dit geeft ook mensen met minder nutteloze weetjes in hun hoofd een kans en de thema's per kaart vind ik zelf erg leuk. Bijv. 'Leeuw' en dan krijg je misschien een vraagje over de Lion King, koning leeuwenhart, het dier de leeuw enz.
Op volgende link vind je de rangschikking van Boardgamegeek van alle trivia-games die er zijn:
Trivia games top
Elke 3de vrijdag van de maand: spelavond in Taverne Den Anker in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
-
rife
- Professor Pimpel
Iets heel anders dat misschien wel aansluit is timeline.
Ken het spel zelf niet maar de recensies zijn goed (voor een tussendoortje, dus niet avondvullend spel )
Ken het spel zelf niet maar de recensies zijn goed (voor een tussendoortje, dus niet avondvullend spel )
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
Xildur
- Munchkin
Helemaal mee eens. Al zitten er aoms rare vragen/antwoorden bij.ditterio schreef:Trivial pursuit team edition is een aanrader! Veel leuker dan de gewone trivial pursuit.