WK Bordspelmania II 16e finale 1
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Keltis 56% [ 33 ]
Taluva 44% [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 59
Keltis
Een oude Keltische wijsheid zegt, dat ieder mens zijn levenswandel in het negatieve begint, en zich langzaam een weg baant naar het positieve, dat uiteindelijk zal overheersen. De spelers gebruiken getallenkaarten om hun pionnen zover mogelijk over gekleurde stenen levenspaden te verplaatsen. Daarbij moeten de series kaarten voor elk afzonderlijk pad oplopen óf aflopen. Men kan ook kaarten afleggen, maar die zijn dan beschikbaar voor de anderen. Hoe verder een pion is verplaatst, hoe meer punten deze aan het einde van het spel oplevert. Onderweg verzamelt men Keltische wensstenen, die extra punten opleveren. Wie niet ver genoeg komt of niet voldoende wensstenen verzamelt, krijgt strafpunten. Daarom moeten de spelers steeds afwegen of ze een extra pion in het spel brengen of niet. De speler met de meeste punten wint!
Taluva
Op het eiland Taluva is vulkanische activiteit schering en inslag. De lavastromen zorgen voor een terrasachtig eiland waarop overleven onmogelijk lijkt. Toch wagen 4 volkeren het zich op dit duivelseiland te vestigen. Met man en macht bouwen ze hutten, torens en tempels. Hun lot ligt in de handen van de goden...
Keltis 56% [ 33 ]
Taluva 44% [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 59
Keltis
Een oude Keltische wijsheid zegt, dat ieder mens zijn levenswandel in het negatieve begint, en zich langzaam een weg baant naar het positieve, dat uiteindelijk zal overheersen. De spelers gebruiken getallenkaarten om hun pionnen zover mogelijk over gekleurde stenen levenspaden te verplaatsen. Daarbij moeten de series kaarten voor elk afzonderlijk pad oplopen óf aflopen. Men kan ook kaarten afleggen, maar die zijn dan beschikbaar voor de anderen. Hoe verder een pion is verplaatst, hoe meer punten deze aan het einde van het spel oplevert. Onderweg verzamelt men Keltische wensstenen, die extra punten opleveren. Wie niet ver genoeg komt of niet voldoende wensstenen verzamelt, krijgt strafpunten. Daarom moeten de spelers steeds afwegen of ze een extra pion in het spel brengen of niet. De speler met de meeste punten wint!
Taluva
Op het eiland Taluva is vulkanische activiteit schering en inslag. De lavastromen zorgen voor een terrasachtig eiland waarop overleven onmogelijk lijkt. Toch wagen 4 volkeren het zich op dit duivelseiland te vestigen. Met man en macht bouwen ze hutten, torens en tempels. Hun lot ligt in de handen van de goden...
Laatst gewijzigd door ditterio op do 08 aug 2013, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Re: WK Bordspelmania II 16e finale 1
Ik heb op Keltis gestemd, onder meer omdat ik Taluva nog niet gespeeld heb. In de eerste ronde hebben zowel Keltis als Taluva mijn stem niet gehad.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Gestemd voor Keltis omdat het het minst slechte van de twee is, ben geen fan van beide
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Dierik
- Erelid
Uiteraard Taluva! Keltis is voor toch wat meer "dertien in een dozijn". Taluva daarentegen is erg goed in het genre waar nooit teveel spellen van zijn: relatief korte speelduur en toch voldoende diepgang.
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik stem niet, beide spellen wel gespeeld maar hebben een zeer middelmatige indruk achtergelaten.
- terjul
- Burgemeester
- Contacteer:
Ik heb gestemd op Keltis omdat ik Taluva nog nooit gespeeld heb. Maar Taluva staat
wel op mijn lijstje om gespeeld te worden...
wel op mijn lijstje om gespeeld te worden...
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Stemmen als je maar 1 van de 2 spellen kent.. Uitslag wordt dan niet t beste spel dat wint maar het bekendste spel.
- wallofshame
- Regenmaker
- Contacteer:
Taluva. Lang geleden dat ik dit nog gespeeld heb, maar daar zat toch wat meer schwung in dan in Keltis ... en ik heb een boontje voor underdogs 
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
keltis!
taluva heb ik twee keer gespeeld en tegenvallen! keltis recent gespeeld en wat een heerlijk afsluitertje is dat! leuk!
taluva heb ik twee keer gespeeld en tegenvallen! keltis recent gespeeld en wat een heerlijk afsluitertje is dat! leuk!
~ Always look on the bright side of life ~

- BaSL
- Team Bordspelmania
Taluva was een paar keer leuk, maar begon al snel te vervelen. Keltis is simpel, maar daarom niet minder leuk. Leg ik graag op tafel met de familie.

- rober
- Standaard moderator
Taluva natuurlijk. What else?
All is fair in love, war and Carcassonne

- BaSL
- Team Bordspelmania
Nespr... ehm... Keltis.rober schreef:Taluva natuurlijk. What else?

- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Contacteer:
Keltis verslaat Taluva!
- rober
- Standaard moderator
Tssss, dit riekt naar verkiezingsfraudeditterio schreef:Keltis verslaat Taluva!
All is fair in love, war and Carcassonne