Beste Lezer,
Er zijn in de Revived version van Runewars een aantal dingen veranderd en verdwenen ( denk hier aan de bergen, spelregels, kleinere doos, etc.).
Hoe meer topic's ik over lees, hoe minder positief ik van de revived version wordt. Wat is jou mening hierover? Is het beter om uit te kijken naar het origineel of zijn er wel daadwerkelijk cruciale vernieuwingen?
Runewars origineel > revived
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
mbz
- Grote Dienaar
-
mbz
- Grote Dienaar
Re: Runewars origineel > revived
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Nee.mbz schreef:Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Geen dank
-
mbz
- Grote Dienaar
Helaas, iemand anders wel??
-
ArjanVdS
- Veenboer
Ik heb onlangs de originele editie voor een redelijke prijs op de kop kunnen tikken, omdat ik de 3d bergen wilde hebben. Verder zijn er weinig verschillen hoor, een paar kleine regel fixes (die naar mijn weten ook al met de expansion aangepast waren) en de player boards zijn in de originele editie van dikker cardboard.
-
mbz
- Grote Dienaar
Dank je wel voor de informatie. 3D bergen en dikker boardcard geven mij des te meer reden om voor het origineel te gaan.
Een vernieuwde regelset is over het algemeen ook te vinden op internet en een grotere doos vindt ik verre van een probleem.
Dus mocht iemand iemand het originele spel hebben liggen? zie ook mijn bericht bij 'op zoek naar'
tegen argumenten zijn tevens ook welkom!
Een vernieuwde regelset is over het algemeen ook te vinden op internet en een grotere doos vindt ik verre van een probleem.
Dus mocht iemand iemand het originele spel hebben liggen? zie ook mijn bericht bij 'op zoek naar'
tegen argumenten zijn tevens ook welkom!
-
ArjanVdS
- Veenboer
Schiet me nog wel een tegen argument te binnen, de special ability van 1 v/d elf units was behoorlijk underpowered in de originele editie, die ability is verbeterd in de nieuwe editie. De abilities van de units staan op de player boards vermeld.
-
mbz
- Grote Dienaar
Dat is opzich wel een vervelend tegenargument... is hierdoor het elfenras onderpowerd tegenover de rest?
-
ArjanVdS
- Veenboer
Ik zou niet zeggen dat het hele elfenras daardoor underpowered is, maar het is jammer dat die ene unit dan minder nuttig is. Wij spelen in ieder geval wel met de nieuwe regels/unit-ability, en nemen op de koop toe dat die ability dan afwijkt van de beschrijving op het (originele) elf player board.
-
mbz
- Grote Dienaar
ArjanVdS schreef:Ik zou niet zeggen dat het hele elfenras daardoor underpowered is, maar het is jammer dat die ene unit dan minder nuttig is. Wij spelen in ieder geval wel met de nieuwe regels/unit-ability, en nemen op de koop toe dat die ability dan afwijkt van de beschrijving op het (originele) elf player board.
Misschien is het mogelijk om de unit ability card alsnog te krijgen via FFG? In iedergeval hartelijk bedankt voor alle informatie