Hallo,
Ik heb een vraagje over Triominos: Mag je nog stenen leggen als het spel ten einde is (als de pot op is)?
Bedankt,
Fredje8
Triominos vraag
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
fredje8
- Rooster Booster
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Triominos vraag
In de spelregels lees ik het volgende:
Stenen die je hebt zoveel mogelijk uitspelen, totdat alle spelers moeten passen.
Conclusie:Heeft een speler één steen van de pot nodig en er zijn geen stenen meer, dan moet deze speler passen en worden 10 punten van zijn score afgetrokken. Een speler die moet passen. mag bij zijn volgende beurt gewoon weer proberen aan te leggen.
...
Als alle spelers moeten passen. is het spel geblokkeerd, rondewinnaar is dan de speler met de laagste totaalwaarde op de overgebleven stenen in zijn bezit. De volgende ronde kan beginnen.
...
Als één van de spelers 400 punten heeft behaald, is dit de "bel" voor de laatste ronde. Gebeurt dit midden in een ronde, dan moet deze ronde wel uitgespeeld worden.
Stenen die je hebt zoveel mogelijk uitspelen, totdat alle spelers moeten passen.
Everybody has the right to play...
-
fredje8
- Rooster Booster
Als ik dit lees, hebben mijn ouders mij dit spel helemaal verkeerd geleerd (zonder punten). Ik ga de spelregels is moeten lezen. Bedankt voor het antwoord!Bridget schreef:Conclusie:
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Je kan ook gewoon spelen dat wie het eerst uit is heeft gewonnen.
Maar wat doe je dan als jet spel vastloopt en iedereen moet passen?
Everybody has the right to play...
-
fredje8
- Rooster Booster
Ik zeg het, ik heb dit als kind geleerd, dus het is nogal een rare manierBridget schreef:Je kan ook gewoon spelen dat wie het eerst uit is heeft gewonnen.
Wij speelden het spel zo:
Als de stenen op zijn, is het spel gedaan en mogen we verder aanleggen totdat we niet meer konden aanleggen. Blijkbaar is dat een totaal foute manier. Dus... spelregels lezen!