De vliegtuigjes eten geen brood wat mij betreft blijven ze dus in MIJNAntoi schreef:offtopic mode: Die mag je ook altijd verkopen aan mij voor een zacht prijsjeikspeelmetgroen schreef:Ik speel graag mee met of zonder toernooi. memoir is voor mij altijd goed.
Zou graag eens met de air-pack spelen die staat al lang ongespeeld in de kast bij mij.ze zijn nogal gewild
/offtopic
maar leuk om te horen! Er zijn toch meer memoir fans hier dan ik in eerste instantie dacht.
Memoir toernooi?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
-
ikspeelmetgroen
- Veenboer
Re: Memoir toernooi?
Laatst gewijzigd door ikspeelmetgroen op vr 30 nov 2012, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
Phreakyhamster
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Phreak
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Voordat er een lokatie gezocht gaat worden lijkt het me handig te weten om hoeveel mensen het gaat.
Ik heb een lokatie op het oog in Lombok (op loopafstand van het centraal station), maar om na te vragen of ik er gebruik van kan maken, moet ik eerst weten om hoeveel mensen het gaat ...
Groeten,
Phreakyhamster
Ik heb een lokatie op het oog in Lombok (op loopafstand van het centraal station), maar om na te vragen of ik er gebruik van kan maken, moet ik eerst weten om hoeveel mensen het gaat ...
Groeten,
Phreakyhamster
-
ikspeelmetgroen
- Veenboer
Kunnen we niet aansluiten bij een spellenavond van een regulieren spellenclub bijv: Roll the Dice.
Uiteraard wel even navragen of dat wenselijk is en kan.
De ruimte is dan geregeld de kosten blijven laag, enz..
-
Gebruiker 3696
Ik denk dat aansluiten bij een gewone spellenavond niet echt een goed idee is.ikspeelmetgroen schreef:Kunnen we niet aansluiten bij een spellenavond van een regulieren spellenclub bijv: Roll the Dice.
Voor een MM44-tornooi moet je toch voldoende tijd rekenen. Bijvoorbeeld, als je 32 deelnemers hebt en je speelt een swiss-competitie, dan moet je al 5 partijtjes rekenen. Voor MM44 reken je best 1 uur per partij, waardoor je voor het hele tornooi al gemakkelijk 6 uur moet rekenen.
In principe is dat dus mogelijk op een spelavond van 19:00 tot 01:00 (of 18:00 tot 24:00), maar als je spelers van over heel Nederland/Vlaanderen wil aantrekken, waarbij men al gauw anderhalf à twee uur moet rijden, dan denk ik dat je beter een zaterdag of zondag speciaal daarvoor organiseert. Ik heb immers geen zin om om 16:00 al op mijn werk te vertrekken om tijdig in pakweg Utrecht te staan om dan nog eens om 01:00 pas terug huiswaarts te keren. Dan betaal ik graag enkele euro's extra inschrijvingsgeld.
Verder denk ik niet dat een zaaltje vinden nu zo duur is. Bij ons in Mechelen kan je makkelijk zaaltje achter een café vinden dat gratis te gebruiken is, op voorwaarde dat je je consumpties in het café neemt. Kortom: gratis zaal en de catering is voorzien. Welk inschrijvingsgeld moet je dan nog vragen? Een beetje voor wat reclame en/of prijzen? Daar kan je toch een mouw aan passen doordat een plaatselijke spellenwinkel, de plaatselijke spellenclub, de federatie en natuurlijk DoW zelf misschien wel hun steentje willen bijdragen?
Het gaat hier immers over een gezellig kleinschalig tornooi, niet over het wereldkampioenschap.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Even los van de organisatie van een kampioenschap, kan er bij Roll The Dice (Veldhoven, bij Eindhoven) natuurlijk wel samengekomen worden voor enkele potjes MM44. Kosten zijn 2 euro entree (eigen drank en eten zijn niet toegelaten, maar die kosten vallen erg goed mee).
We spelen om de 4 weken op zaterdagavond van 19h00 tot 02h00
2 weken later op zondag van 11h00 tot 18h00.
Dus behoorlijk wat tijd.
Data voor 2012:
Zaterdag 8 december 2012 19h00 - 02h00
Zondag 23 december 2012 11h00 - 18h00
Data 2013 volgt zeer snel op de site
We kunnen dan regelen dat de Memoirespelers afzonderlijk zitten als ze dat willen.
Je moet zelf de spellen voorzien, want wij hebben hem niet meer in de collectie zitten.
We spelen om de 4 weken op zaterdagavond van 19h00 tot 02h00
2 weken later op zondag van 11h00 tot 18h00.
Dus behoorlijk wat tijd.
Data voor 2012:
Zaterdag 8 december 2012 19h00 - 02h00
Zondag 23 december 2012 11h00 - 18h00
Data 2013 volgt zeer snel op de site
We kunnen dan regelen dat de Memoirespelers afzonderlijk zitten als ze dat willen.
Je moet zelf de spellen voorzien, want wij hebben hem niet meer in de collectie zitten.
-
Dierik
- Erelid
Misschien even een poll toevoegen aan dit topic.Phreakyhamster schreef:Voordat er een lokatie gezocht gaat worden lijkt het me handig te weten om hoeveel mensen het gaat.
Groeten,
Phreakyhamster
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
hoeveel mensen kan de lokatie aan ?Phreakyhamster schreef:Voordat er een lokatie gezocht gaat worden lijkt het me handig te weten om hoeveel mensen het gaat.
dat lijkt mij ook heel verstandig, maar soms zie je mensen dingen weg doen waarvan ik denk, hoe KAN je dat doenDe vliegtuigjes eten geen brood wat mij betreft blijven ze dus in MIJN kast.
www.memoir44.com de officiele van Days of WonderKun je mij eens het adres geven van dat forum daar zou ik graag eens opkijken!
Alvast bedankt
Verder lijkt het mij handig om dit toernooi/memoirspeldag op een zaterdag middag en avond te houden. Het kost vrij veel tijd (zoals filosoof al zei). Het is dan ook handiger het los te koppelen van andere spelactiviteiten denk ik.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Filosoof schreef:
Voor een MM44-tornooi moet je toch voldoende tijd rekenen. Bijvoorbeeld, als je 32 deelnemers hebt en je speelt een swiss-competitie, dan moet je al 5 partijtjes rekenen. Voor MM44 reken je best 1 uur per partij, waardoor je voor het hele tornooi al gemakkelijk 6 uur moet rekenen.
In principe is dat dus mogelijk op een spelavond van 19:00 tot 01:00 (of 18:00 tot 24:00), maar als je spelers van over heel Nederland/Vlaanderen wil aantrekken, waarbij men al gauw anderhalf à twee uur moet rijden, dan denk ik dat je beter een zaterdag of zondag speciaal daarvoor organiseert. Ik heb immers geen zin om om 16:00 al op mijn werk te vertrekken om tijdig in pakweg Utrecht te staan om dan nog eens om 01:00 pas terug huiswaarts te keren. Dan betaal ik graag enkele euro's extra inschrijvingsgeld.
Het gaat hier immers over een gezellig kleinschalig tornooi, niet over het wereldkampioenschap.
Spreekt hier een memoir toernooi (ervarings) deskundige?
-
Wim G.
- Garnaal
Laatst gewijzigd door Wim G. op zo 02 dec 2012, 03:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik heb erg gemakkelijk afscheid genomen van mijn Memoir uitbreidingen. Andere verschijningsvormen van het C&C spelsysteem spreken mij namelijk meer aan. Daarnaast deed het mij deugd dat ik de afnemer van mijn setjes een plezier kon doen met spulletjes waarmee ik toch niet speelde.Antoi schreef:dat lijkt mij ook heel verstandig, maar soms zie je mensen dingen weg doen waarvan ik denk, hoe KAN je dat doen![]()
-
Gebruiker 3696
Een ervaringsdeskundige ben ik niet nee, maar ik organiseer met plezier een tornooi. Het nadeel is natuurlijk dat het dan niet centraal zal zijn. Dus laat ik het initiatief aan iemand anders.Antoi schreef:Filosoof schreef:
Spreekt hier een memoir toernooi (ervarings) deskundige?
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Zoals het er nu uitziet ga ik 15 december kijken voor een lokatie in Utrecht.
het zou mooi zijn als we dat in ieder geval geregeld hebben. Daarnaaast is het belangrijk een datum te plannen op een zaterdag in Januari of begin Februari.
Zijn er data waar rekening gehouden moet worden (en dat bedoel ik natuurlijk beurzen e.d en geen prive omstandigheden)?
Daarnaast hoop ik voor meer animo voor een Toernooi. Er zijn nu 8 mensen die hebben aangegeven mee te willen doen, maar meer is natuurlijk beter (er haken er misschien ook nog een paar af) In mijn omgeving ben ik de enige die actief op dit forum post maar ik denk dat er nog wel 3 of 4 memoirspelers meewillen met mij.
het zou mooi zijn als we dat in ieder geval geregeld hebben. Daarnaaast is het belangrijk een datum te plannen op een zaterdag in Januari of begin Februari.
Zijn er data waar rekening gehouden moet worden (en dat bedoel ik natuurlijk beurzen e.d en geen prive omstandigheden)?
Daarnaast hoop ik voor meer animo voor een Toernooi. Er zijn nu 8 mensen die hebben aangegeven mee te willen doen, maar meer is natuurlijk beter (er haken er misschien ook nog een paar af) In mijn omgeving ben ik de enige die actief op dit forum post maar ik denk dat er nog wel 3 of 4 memoirspelers meewillen met mij.
-
Dierik
- Erelid
Klinkt goed in elk geval! Ik zou in elk geval rekening houden met de BSM.con van 2 februari.Antoi schreef:Zoals het er nu uitziet ga ik 15 december kijken voor een lokatie in Utrecht.
Verder zijn er nog:
9e Carnaval
16e Open Amsterdams Bordspellenkampioenschap 2013
23e Spellendag Utrecht
Maar goed rekening houden met alles wordt wel erg moeilijk denk ik.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Als alles bekend is ivm datum, kosten, locatie, inschrijven, ... stuur dan even een mailtje naar info@rollthedice..nl (1 puntje weglaten ivm spambeveiliging). Dan zorg ik dat er iets op de site van Roll The Dice komt.Antoi schreef:Zoals het er nu uitziet ga ik 15 december kijken voor een lokatie in Utrecht.
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Bedankt syroit!
Zodra alles rond is laat ik zeker wat weten.
Zodra alles rond is laat ik zeker wat weten.