en waar ben jij allemaal mee thuisgekomen? - SpSp 2007

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Watch schreef:Probeer Amyitis zou ik zeggen :wink:
Want dat is geen samenraapsel van spelelementen uit andere spelen?
:wink: :wink: :wink:
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Watch schreef:De Kathedraal is het allemaal net niet :!:
Een samenraapsel van spelelementen uit andere spelen die ondanks de mooie illustraties helaas niet goed uit de verf komt.
Jammer
Wat is er dan mis met het creatief opnieuw gebruiken en hercombineren van elementen uit vroegere spellen? Als het spel niet hetzelfde is en het systeem werkt...
Watch
Locomotief

Bericht door Watch »

Wat is er dan mis met het creatief opnieuw gebruiken en hercombineren van elementen uit vroegere spellen? Als het spel niet hetzelfde is en het systeem werkt...
Daar is op zichzelf niks mis mee. De nadruk in mijn eerst post ligt op het stukje "is het allemaal net niet".

Natuurlijk mag iedereen er het zijne van denken, maar voor mij is het spel niet goed genoeg om aan te schaffen.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Enrico schreef:Ik vind het verschil in reistijd toch wel meevallen. Uiteraard is Eindhoven voor ons dichterbij, maar daar moet ik eerst het centrum in, de auto parkeren en dan nog naar de beurs toe lopen. Bij elkaar toch ruim 3 kwartier.

De IJsselhallen zitten vlak langs de snelweg en parkeren kan voor de deur. De reistijd bedraagt dan ongeveer anderhalf uur. Als je een hele dag gaat (of 3 dagen zoals wij), dan maakt het niet zoveel uit. Voor een paar uurtjes is het natuurlijk een ander verhaal.
Tja, en ik ging juist altijd voor een paar uurtjes (ik probeerde daar hooguit een spel of 2, ook omdat er altijd releatief weinig plaats was; begrijp ik het goed dat dat dit jaar niet zo'n probleem was?). En ik ging altijd voor een paar mooie koopjes, maar als ik de reacties zo lees, was het dit jaar niet eenvoudig om echte aanbiedingen te scoren...
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

vinfoto schreef: Dan heb je het niet slecht gedaan hoor....kathedraal was namelijk helemaal uitverkocht (schijnt zelfs dat de hele oplage op is) dus die had je op het SpSp niet kunnen halen hihi
Bartjes! = blij :D :wink:

Dat de Kathedraal een combinatie van andere spellen schijnt te zijn, vind ik ook niet zo'n probleem. Ik kom tegenwoordig maar weinig spellen tegen met écht een uniek spelsysteem.
delia
Party Animal

Bericht door delia »

Wij hebben ons ingehouden, en zijn hiermee thuisge:

Reef Encounter
Vorsten van Florence

Maaike van 8 won het spel: DVD spel van het jaar, door het invullen van de Roll the dice enquete.
Ze won samen met zus Sandra 2 Jakkiebak Kippenkakboeken, als dank voor het spelen op het podium, verkleed als kip....

Plus nog 6 pakjes toptrumps natuurlijk :-)
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Via iemand van hier Bedriegers Bedrogen gekocht voor n prikkie :D
En verder had ik niet iets waarvan ik direct dacht dat moet ik hebben. Regenwormen vond ik iets aan de dure kant.
En Colloseum liet ook mijn budget niet toe.
En voor een vriendin boonanza gekocht voor maar 6 euro!
Maar ach heb nog genoeg in de kast lieggen :roll: :D
vinfoto
Meeple

Bericht door vinfoto »

aicirtap schreef:Via iemand van hier Bedriegers Bedrogen gekocht voor n prikkie :D
En verder had ik niet iets waarvan ik direct dacht dat moet ik hebben. Regenwormen vond ik iets aan de dure kant.
En Colloseum liet ook mijn budget niet toe.
En voor een vriendin boonanza gekocht voor maar 6 euro!
Maar ach heb nog genoeg in de kast lieggen :roll: :D
regenwormen duur ?
Dat vind ik raar...hij was volgens mij een tientje en daarvoor krijg je 8 dobbelstenen en 15 speel stenen, als je het vergelijkt met een kaartspel als weerwolven van wakkerdam wat ook een tientje is krijg je dan toch echt meer voor je geld als je regenwormen koopt.

Regenwormen heeft bij mij een zeer natte tent vakantie overleefd terwijl de overige kaartspellen die mee waren na een paar dagen overleden waren.
999 Demo-m'neer
ReneWiersma
Sojaboon

Bericht door ReneWiersma »

vinfoto schreef:regenwormen duur ?
Dat vind ik raar...hij was volgens mij een tientje en daarvoor krijg je 8 dobbelstenen en 15 speel stenen, als je het vergelijkt met een kaartspel als weerwolven van wakkerdam wat ook een tientje is krijg je dan toch echt meer voor je geld als je regenwormen koopt.
Duur is sowieso een heel relatief begrip als het op bordspellen aankomt. Als je alleen kijkt naar het bijgesloten materiaal dan is Lost Cities waarschijnlijk het duurste spelletje dat ik ooit gekocht heb (60 kaarten plus een ietwat overbodig spelbord), maar als je het afzet tegen de totale speeltijd (een paar honderd potjes in totaal a 20 minuten) dan is Lost Cities het goedkoopste spel dat ik ooit heb gekocht.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Lascaux
Cabale (niet van te voren gespeeld)
Hive + uitbreiding

en op het ooit-nog-eens-te-kopen-mag-ook-in-de-aanbieding lijstje:

El Capitn
Chang Cheng
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Aanschaf tijdens weekendje Zwolle:
(QWG heeft ons weer eens kunnen bekoren. Helemaal toen zondag ook nog een doos Demetra door Frank werd geopend en gedemonstreerd)
El Capitn, Demetra & Amyitis.
Khronos
Voor de wind
Hippe Kippen
TopTrumps
Roll-it
Pompen of verzuipen

Op verlanglijstje bijgeschreven:
Cuba (Ook een verzameling van de bekende spelmechanismes, maar zeer aangenaam speelbaar en mooi vormgegeven)
Mr. Jack
Ysphahan
In naam van de koning
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Yspahan had je beter meteen mee kunnen nemen Viva! Je hebt namelijk 3 QWG-spellen gekocht en als je er 4 kocht kreeg je korting.

Ben je daar bij de stand niet op gewezen? Had ik wel netjes gevonden van de verkopers in ieder geval...
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Enrico, daar hebben we meestentijds op gewezen. We zijn echter geen heiligen, wellicht is het soms niet gebeurd. Viva, mocht je alsnog Yspahan willen aanschaffen binnen deze deal, laat het dan even weten.

Met vriendelijke groet,

Frank
Det
Joker

Bericht door Det »

Een sportieve en zeer nette reactie Frank!

Det
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

francobollus schreef:Enrico, daar hebben we meestentijds op gewezen. We zijn echter geen heiligen, wellicht is het soms niet gebeurd. Viva, mocht je alsnog Yspahan willen aanschaffen binnen deze deal, laat het dan even weten.

Met vriendelijke groet,

Frank
Gelukkig maar, Frank. Ik had ook niet anders van jullie verwacht!
Maar ik wilde het voor de zekerheid even navragen. Het kon uiteraard een keertje vergeten zijn.