Want dat is geen samenraapsel van spelelementen uit andere spelen?Watch schreef:Probeer Amyitis zou ik zeggen
en waar ben jij allemaal mee thuisgekomen? - SpSp 2007
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Piet
- Beheerder
Wat is er dan mis met het creatief opnieuw gebruiken en hercombineren van elementen uit vroegere spellen? Als het spel niet hetzelfde is en het systeem werkt...Watch schreef:De Kathedraal is het allemaal net niet![]()
Een samenraapsel van spelelementen uit andere spelen die ondanks de mooie illustraties helaas niet goed uit de verf komt.
Jammer
-
Watch
- Locomotief
Daar is op zichzelf niks mis mee. De nadruk in mijn eerst post ligt op het stukje "is het allemaal net niet".Wat is er dan mis met het creatief opnieuw gebruiken en hercombineren van elementen uit vroegere spellen? Als het spel niet hetzelfde is en het systeem werkt...
Natuurlijk mag iedereen er het zijne van denken, maar voor mij is het spel niet goed genoeg om aan te schaffen.
-
Bartjes!
- Uitgever
Tja, en ik ging juist altijd voor een paar uurtjes (ik probeerde daar hooguit een spel of 2, ook omdat er altijd releatief weinig plaats was; begrijp ik het goed dat dat dit jaar niet zo'n probleem was?). En ik ging altijd voor een paar mooie koopjes, maar als ik de reacties zo lees, was het dit jaar niet eenvoudig om echte aanbiedingen te scoren...Enrico schreef:Ik vind het verschil in reistijd toch wel meevallen. Uiteraard is Eindhoven voor ons dichterbij, maar daar moet ik eerst het centrum in, de auto parkeren en dan nog naar de beurs toe lopen. Bij elkaar toch ruim 3 kwartier.
De IJsselhallen zitten vlak langs de snelweg en parkeren kan voor de deur. De reistijd bedraagt dan ongeveer anderhalf uur. Als je een hele dag gaat (of 3 dagen zoals wij), dan maakt het niet zoveel uit. Voor een paar uurtjes is het natuurlijk een ander verhaal.
-
Bartjes!
- Uitgever
Bartjes! = blijvinfoto schreef: Dan heb je het niet slecht gedaan hoor....kathedraal was namelijk helemaal uitverkocht (schijnt zelfs dat de hele oplage op is) dus die had je op het SpSp niet kunnen halen hihi
Dat de Kathedraal een combinatie van andere spellen schijnt te zijn, vind ik ook niet zo'n probleem. Ik kom tegenwoordig maar weinig spellen tegen met écht een uniek spelsysteem.
-
delia
- Party Animal
Wij hebben ons ingehouden, en zijn hiermee thuisge:
Reef Encounter
Vorsten van Florence
Maaike van 8 won het spel: DVD spel van het jaar, door het invullen van de Roll the dice enquete.
Ze won samen met zus Sandra 2 Jakkiebak Kippenkakboeken, als dank voor het spelen op het podium, verkleed als kip....
Plus nog 6 pakjes toptrumps natuurlijk :-)
Reef Encounter
Vorsten van Florence
Maaike van 8 won het spel: DVD spel van het jaar, door het invullen van de Roll the dice enquete.
Ze won samen met zus Sandra 2 Jakkiebak Kippenkakboeken, als dank voor het spelen op het podium, verkleed als kip....
Plus nog 6 pakjes toptrumps natuurlijk :-)
-
aicirtap
- Critico
Via iemand van hier Bedriegers Bedrogen gekocht voor n prikkie
En verder had ik niet iets waarvan ik direct dacht dat moet ik hebben. Regenwormen vond ik iets aan de dure kant.
En Colloseum liet ook mijn budget niet toe.
En voor een vriendin boonanza gekocht voor maar 6 euro!
Maar ach heb nog genoeg in de kast lieggen

En verder had ik niet iets waarvan ik direct dacht dat moet ik hebben. Regenwormen vond ik iets aan de dure kant.
Maar ach heb nog genoeg in de kast lieggen
-
vinfoto
- Meeple
regenwormen duur ?aicirtap schreef:Via iemand van hier Bedriegers Bedrogen gekocht voor n prikkie![]()
Maar ach heb nog genoeg in de kast lieggen![]()
Dat vind ik raar...hij was volgens mij een tientje en daarvoor krijg je 8 dobbelstenen en 15 speel stenen, als je het vergelijkt met een kaartspel als weerwolven van wakkerdam wat ook een tientje is krijg je dan toch echt meer voor je geld als je regenwormen koopt.
Regenwormen heeft bij mij een zeer natte tent vakantie overleefd terwijl de overige kaartspellen die mee waren na een paar dagen overleden waren.
999 Demo-m'neer
-
ReneWiersma
- Sojaboon
Duur is sowieso een heel relatief begrip als het op bordspellen aankomt. Als je alleen kijkt naar het bijgesloten materiaal dan is Lost Cities waarschijnlijk het duurste spelletje dat ik ooit gekocht heb (60 kaarten plus een ietwat overbodig spelbord), maar als je het afzet tegen de totale speeltijd (een paar honderd potjes in totaal a 20 minuten) dan is Lost Cities het goedkoopste spel dat ik ooit heb gekocht.vinfoto schreef:regenwormen duur ?
Dat vind ik raar...hij was volgens mij een tientje en daarvoor krijg je 8 dobbelstenen en 15 speel stenen, als je het vergelijkt met een kaartspel als weerwolven van wakkerdam wat ook een tientje is krijg je dan toch echt meer voor je geld als je regenwormen koopt.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Aanschaf tijdens weekendje Zwolle:
(QWG heeft ons weer eens kunnen bekoren. Helemaal toen zondag ook nog een doos Demetra door Frank werd geopend en gedemonstreerd)
El Capitn, Demetra & Amyitis.
Khronos
Voor de wind
Hippe Kippen
TopTrumps
Roll-it
Pompen of verzuipen
Op verlanglijstje bijgeschreven:
Cuba (Ook een verzameling van de bekende spelmechanismes, maar zeer aangenaam speelbaar en mooi vormgegeven)
Mr. Jack
Ysphahan
In naam van de koning
(QWG heeft ons weer eens kunnen bekoren. Helemaal toen zondag ook nog een doos Demetra door Frank werd geopend en gedemonstreerd)
El Capitn, Demetra & Amyitis.
Khronos
Voor de wind
Hippe Kippen
TopTrumps
Roll-it
Pompen of verzuipen
Op verlanglijstje bijgeschreven:
Cuba (Ook een verzameling van de bekende spelmechanismes, maar zeer aangenaam speelbaar en mooi vormgegeven)
Mr. Jack
Ysphahan
In naam van de koning
-
Enrico
- Caballero
-
francobollus
- Uitgever
-
Det
- Joker
-
Enrico
- Caballero
Gelukkig maar, Frank. Ik had ook niet anders van jullie verwacht!francobollus schreef:Enrico, daar hebben we meestentijds op gewezen. We zijn echter geen heiligen, wellicht is het soms niet gebeurd. Viva, mocht je alsnog Yspahan willen aanschaffen binnen deze deal, laat het dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Frank
Maar ik wilde het voor de zekerheid even navragen. Het kon uiteraard een keertje vergeten zijn.