Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Richard van Vugt schreef:Nu al is het bestuur bang dat er handelaren wegblijven op de veilingdag.
Nee hoor, dat valt best wel mee.
Richard van Vugt schreef:Ducosim, ooit voor de leden, is er mijns inziens steeds meer voor de handelaren.
Zou je dat willen onderbouwen? (misschien in een aparte thread?) Ik ben namelijk wel geïnteresseerd waar je dit op baseert.
Richard van Vugt schreef:Waar vind je nog een vrije speelplek om een zelf meegebracht spel te kunnen spelen, ad hoc, en niet van te voren gereserveerd?
Dat kunnen we wel regelen hoor, maar dan gaat wel de entree en het lidmaatschap omhoog omdat we een grotere zaal moeten huren.
Richard van Vugt schreef:Trouwens, de veiling zou ook eerder mogen beginnen; de reden dat er mensen vertrekken heeft natuurlijk ook te maken met het inmiddels latere middaguur.
De veiling begint al eerder dan normaal. En je moet ook rekening houden dat de kavels in moeten worden genomen. Niet iedereen staat om 10u voor de deur. De kavels moeten worden gecontroleerd en dan moeten de bezoekers ook nog de kans krijgen om de kavels te bezichtigen. De hele veiling vergt een hoop tijd.
Richard van Vugt schreef:Waar vind je nog een vrije speelplek om een zelf meegebracht spel te kunnen spelen, ad hoc, en niet van te voren gereserveerd?
Dat kunnen we wel regelen hoor, maar dan gaat wel de entree en het lidmaatschap omhoog omdat we een grotere zaal moeten huren.
Ik ben niet tegen hogere contributie als daar iets kwalitatiefs tegenover staat. Maar het geldverslindende en nooit actuele kabouterblaadje 'Spel!' zou ook wel eens onderwerp van discussie mogen zijn. Daar valt een hoop geld te halen. Als ik mocht kiezen tussen een grotere zaal of handhaven van Spel!, dan had ik weinig moeite een verantwoorde keuze te maken.
Sorry Maurice, maar nu kraam je onzin uit. In deze zaal mag het geen enkel probleem zijn om ook vrije speeltafels te plaatsen. Het enige wat daarvoor nodig is, is bereidheid om de beurs daadwerkelijk te organiseren en een beetje energie te steken in de zaalindeling, publiciteit enzovoort. Die bereidheid zie ik de laatste jaren niet meer!
- Regels opstellen over wat wel en niet op de kavellijst gezet zal worden is vrijwel niet te doen. Het is vrijwel ondoenlijk om dat op een objectieve manier te doen. Sowieso kost dat uren en uren voordat je dat voor elkaar hebt, en zelfs dan zal het niet waterdicht zijn. Daarnaast heb ik er volop vertrouwen in dat er mensen naar kijken met een goede kijk er op en dat het een interessante lijst zal worden.
- Of teruggaan van 200 naar 150 noodzakelijk is valt inderdaad te betwisten. Ik had zelf liever gehad dat het op 200 was blijven staan, mede omdat ik zelf waarschijnlijk ook spellen zal aanbieden. Dat de aandacht kan verslappen is inderdaad waar, maar met goede veilingmeesters moet dat geen groot probleem zijn.
- Langzamerhand worden er binnen dit topic meer en meer onderwerpen bijgehaald die niet direct te maken hebben met de veiling zelf, maar met kritiek op de Ducosim vereniging zelf. Ten eerste gaan we daarmee offtopic en ten tweede is het wel heel makkelijk om kritiek te geven vanuit de luie stoel thuis. Ga er zelf maar aan staan.
Seabie schreef:
- Langzamerhand worden er binnen dit topic meer en meer onderwerpen bijgehaald die niet direct te maken hebben met de veiling zelf, maar met kritiek op de Ducosim vereniging zelf. Ten eerste gaan we daarmee offtopic en ten tweede is het wel heel makkelijk om kritiek te geven vanuit de luie stoel thuis. Ga er zelf maar aan staan.
Dank je Seabie.
Open vooral een Laten-we-over-Ducosim-Klagen-topic, maar ik denk niet dat ik daar veel op zal reageren.
Zo en nu weer naar discussie over de veiling.
Laatst gewijzigd door Scaramouche op wo 23 jan 2013, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voor mijn begrip (ik ben nog nooit bij de Ducosim-veiling geweest). Die veilingmeesters die de veiling in goede banen moeten leiden, dat zijn toch ook vrijwilligers neem ik aan?
Flash schreef:Even voor mijn begrip (ik ben nog nooit bij de Ducosim-veiling geweest). Die veilingmeesters die de veiling in goede banen moeten leiden, dat zijn toch ook vrijwilligers neem ik aan?
Klopt, helemaal vrijwillig. Dit jaar zal Armand Servaes weer een deel doen, met andere veilingmeesters wordt nog gesproken.
Bridget schreef:...Kennen je ooms en tantes het spel nog van vroeger? Dan is het 'oude meuk' voor een veiling op een beurs van de bordspelliefhebbers van tegenwoordig.
En kennen je ooms en tantes het sowieso, dan is het "oude óf nieuwe meuk"
Seabie schreef:- Langzamerhand worden er binnen dit topic meer en meer onderwerpen bijgehaald die niet direct te maken hebben met de veiling zelf, maar met kritiek op de Ducosim vereniging zelf. Ten eerste gaan we daarmee offtopic en ten tweede is het wel heel makkelijk om kritiek te geven vanuit de luie stoel thuis. Ga er zelf maar aan staan.
Opmerkingen over de beurs zijn uiteraard niet off topic. Ten eerste omdat de Ducosimvoorzitter hier zelf in bredere zin over de beurs schrijft. Ten tweede omdat de veiling een van de smaakmakers van de beurs is en het vanzelfsprekend is om de krimp van de veiling te beschouwen in het licht van de kwalitatieve teruggang van de beurzen.
In reactie op jouw laatste zin: ik heb gedurende een jaar of zes de Ducosimbeurzen georganiseerd.
Wim G. schreef:
En Erwin, als we dan nog Gerrit Dubbeldam er nog bij konden krijgen, dan wordt het weer als vanouds
Liever niet. Want dan moeten we ook die discussie over beloning weer gaan voeren. En zo efficiënt was ie niet; hij zou het als would be stand upper bij Comedy Central niet verder dan glazenophaler hebben gehaald.
PS klein ideetje is het niet handig om een beamer met kavelnummer en info over het spel neer te zetten zodat de veilingmeester hier niet heel erg op in hoeft te gaan. Maak je daarnaast nog kleine ducosim veiling app zodat je dit ook bij kan houden ergens anders in de zaal
spellenclubapeldoorn schreef:
PS klein ideetje is het niet handig om een beamer met kavelnummer en info over het spel neer te zetten zodat de veilingmeester hier niet heel erg op in hoeft te gaan.
Op deze manier haal je nu juist de sjeu uit de veiling.