Ducosim spellenveiling 2013

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ducosim spellenveiling

Bericht door Bridget »

spellenclubapeldoorn schreef:PS klein ideetje is het niet handig om een beamer met kavelnummer............
Een beamer met kavelnummer en naam spel is handig, als dat verloren gaat door het geroezemoes in de zaal kan je zien waar 'we' zijn gebleven. Verdere info lijkt me niet nodig.
Everybody has the right to play...
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Kavelnummer + Spelnamen is inderdaad het enige wat nodig is. De rest van de informatie is het werk van de veilingmeester, lijkt me. Maar als die beamer geregeld zou kunnen worden, zou dat wel een heel positieve toevoeging zijn!
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Seabie schreef:Kavelnummer + Spelnamen is inderdaad het enige wat nodig is. De rest van de informatie is het werk van de veilingmeester, lijkt me. Maar als die beamer geregeld zou kunnen worden, zou dat wel een heel positieve toevoeging zijn!
Daniël, even off-topic: Ben je al vader geworden inmiddels?
Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

pleunie.william schreef:
Seabie schreef:Kavelnummer + Spelnamen is inderdaad het enige wat nodig is. De rest van de informatie is het werk van de veilingmeester, lijkt me. Maar als die beamer geregeld zou kunnen worden, zou dat wel een heel positieve toevoeging zijn!
Wel een heel aparte zijstraat voor een discussie over de spellenveiling :eh: Niet meer iets voor PB's?
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ugur schreef:
pleunie.william schreef:
Wel een heel aparte zijstraat voor een discussie over de spellenveiling :eh: Niet meer iets voor PB's?
Nee, want ik ben ook erg benieuwd en hun pb's lees ik niet! :D
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Flash schreef:
Ugur schreef:
pleunie.william schreef:
Nee, want ik ben ook erg benieuwd en hun pb's lees ik niet! :D
http://www.bordspelmania.eu/bistro-off-topic/ :P
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Hé da's een mooie categorie, die kende ik nog niet! :P

Maar om weer even terug te keren naar de veilingen, op de veilingen waar ik geweest ben (zowel onroerend goed veilingen als veilingen die door veilinghuizen georganiseerd werden) werd inderdaad een beamer gebruikt, puur zodat alle mensen duidelijk bij konden houden bij welk item men beland was. De veilingmeester vertelt vervolgens iets over het desbetreffende item.

Duurt de spellenveiling van Ducosim inderdaad twee uur? Dat is langer dan de gemiddelde veiling. Mijn ervaring is toch dat de meeste mensen in het publiek daar zitten voor bepaalde items. Dan is twee uur (ongeacht hoe goed de veilingmeester is) erg lang om je aandacht erbij te houden.
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

De veiling kan inderdaad zó lang duren. Een van de redenen waarom we minder kavels gaan veilen.
Hoewel ik het beamer idee erg leuk en interessant vindt zijn er een paar praktische bezwaren.
Tot nu toe worden de kavels in batches geveild. Eerst 1-50, dan 51-100 etc. Dit komt omdat het erg moeilijk is om de kavels op volgorde te leggen. De kavels komen op de dag zelf binnen, daarna worden ze opgesplitst op batch. Dan is er de mogelijkheid om de kavels te bekijken. Tijdens die ronde worden kavels opgepakt, weer neer gelegd en dan ligt er niets meer op volgorde. Dan zou je op dat moment een actie moeten doen om alles weer op volgorde te leggen, en dat in een half uurtje ofzo.
Daarnaast willen veilingmeesters zelf de volgorde nog wel eens aanpassen. Interessante kavels worden meestal later geveild.
Voor de komende veiling zal dat niet veranderen, maar voor een volgende ga ik het zeker ter sprake brengen.
bedankt!
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Wim G. schreef:
Fijn om te lezen. Ik vind Armand een prima veilingmeester.
En Erwin, als we dan nog Gerrit Dubbeldam er nog bij konden krijgen, dan wordt het weer als vanouds :wink:
Gerrit kreeg destijds 5% van de Ducosimveiling als vergoeding voor zijn rol als veilingmeester. Nogal ruimhartig, als je bedenkt dat een kavel in de veiling gemiddeld EUR 15 oplevert en er 200 kavels werden geveild. EUR 150 voor twee uur "vrijwilligerswerk" dus.

Toen de discussie werd gevoerd over het terugdringen van de ruimhartige vergoeding, wilde Gerrit niet meer en hebben een aantal mensen die het echt als vrijwilligerstaak zagen, de rol van veilingmeester overgenomen.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Richard van Vugt
Garnaal

Bericht door Richard van Vugt »

Tamara_Bakker schreef:
Gerrit kreeg destijds 5% van de Ducosimveiling als vergoeding voor zijn rol als veilingmeester. Nogal ruimhartig, als je bedenkt dat een kavel in de veiling gemiddeld EUR 15 oplevert en er 200 kavels werden geveild. EUR 150 voor twee uur "vrijwilligerswerk" dus.
Dat bedoelde ik dus, dat we die discussie dan niet meer hoeven te voeren. Armand doet het overigens prima. Enthousiasme is goud waard, alleen kun je het niet verzilveren. :D
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Scaramouche schreef:Voor de komende veiling zal dat niet veranderen, maar voor een volgende ga ik het zeker ter sprake brengen.
bedankt!
Voordat het gelijk weggeschoven wordt; het is best mogelijk om de kavelnummers en speltitels op een beamer te tonen zonder vaste volgorde. Er zijn genoeg mensen die handig genoeg zijn met computers om dat snel geregeld te krijgen.

Desondanks begrijp ik het nog steeds prima als dat nog even vooruit geschoven wordt.
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

pleunie.william schreef:Daniël, even off-topic: Ben je al vader geworden inmiddels?
Om maar eens even heel bewust off-topic te gaan: Nee, nóg niet. Nog 5 dagen en dan zitten we op de uitgerekende datum, flink spannend dus! Dus het kan zomaar zo zijn dat je me over een tijdje even wat minder op het forum ziet... Bedankt voor het vragen trouwens, dat wordt gewaardeerd!
Afbeelding
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Het is nu 01-02 01:35, en de kavellijst is nog niet geopend :(
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Wim G. schreef:Het is nu 01-02 01:35, en de kavellijst is nog niet geopend :(
Om 6.25 uur ook nog niet. Slordig van Ducosim.
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

stom stom stom...
Zowel Michiel als ik hadden in ons hoofd dat het morgen 1 februari is. Geen idee waar dat vandaan komt.
De invoer gaat zsm open.
Sorry, inderdaad erg slordig, ik heb er geen excuus voor.

Deze is aan mij gericht:
Afbeelding

Maurice