BSM.CON III - reacties

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Morrighan
Grote Dienaar

Re: BSM.CON III

Bericht door Morrighan »

Voor mij was het ook de eerste keer dat ik aanwezig kon zijn, al was het weliswaar maar gedeeltelijk. 's Avonds nog een verjaardag elders in het land, en om 18.00 uur moest ik gaan.

In leuk gezelschap heb ik Het Dorp, Escape en Zoom Zoom Kaboom weten te spelen.

Van Het Dorp snapte ik aanvankelijk niks, om een of andere reden. Het enige andere spel waarbij ik dat ooit gehad heb was Eufraat & Tigris. Zo halverwege het spel snapte ik eindelijk pas het spelverloop en de acties; tactiek en strategie niet aan toegekomen :D Toch heb ik me er prima mee vermaakt :D

Vervolgens een potje Escape, en niemand had de MP3 op de telefoon/tablet staan. Het had wat voeten in aarde, maar uiteindelijk wisten we het te downloaden. Helaas was het geluid in het geroezemoes wat zacht, en misten we de tweede gong bijvoorbeeld. Escape vind ik geinig, maar persoonlijk speel ik dan toch liever Space Alert.

De tafel begon aan Snowdonia, maar het was al aan de late kant, en die zou ik nooit afgespeeld krijgen voor 18.00 uur. Op de valreep wist ik nog aan te schuiven bij een potje Zoom Zoom Kaboom. Het deed me erg denken aan een zeer versimpelde versie van Formula Dé. Maar wel een stuk korter.

Geslaagde middag voor mij in ieder geval. Bedankt voor het leuke gezelschap, en hulde aan de organisatie voor een goed lopende dag met een leuke en gevarieerde speel-o-theek.
Laatst gewijzigd door Morrighan op zo 03 feb 2013, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Namens Bordspelmania wil ik zeker ook nog de uitgevers bedanken voor het deelnemen aan deze derde BSM.CON.

The Game Master
Quined Games
White Goblin Games

Bedankt!

Mooie, nieuwe spellen op de tafels en nog eens een fiks aantal spellen voor de spellenloterij; dank!

Ook Piet en Spellenclub Incognito uit Waregem, wederom fantastisch bedankt voor het gebruik van jullie enorme spellenbibliotheek!

En natuurlijk Twan / GameForce voor de gastvrijheid!

Alle deelnemers aan BSM.CON III: bedankt voor wederom een zeer gezellige spellendag! Op naar deel IV!
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Re: BSM.CON III - 2 februari 2013

Bericht door humske »

elbert schreef: Edo, hanzesteden met uitbreiding
Basl geweldige humor, Rober bedankt voor de lift, Pieter, Els en Patricia bedankt voor het spelen.
Jij ook bedankt!
De Edo en hanzesteden heb ik gezellig meegespeeld!

Verder ook nog met anderen aanwezigen en zich hier al reeds gemelde spelers leuk gespeeld:
machiavelli
Ginkgoplis
Homesteaders
Zooloretto dobbelspel

Dank!
BaSL schreef: En Zooloretto Würfelspiel is echt veel moeilijker en dieper en beter dan Noblemen! Pah!
Echt wel! moeilijke keuzes he ;)

Een tip voor de volgende keer: thee!!!!!!!!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ook voor mij was het de eerste keer dat ik aanwezig kon zijn en het is zeer goed bevallen.

Begonnen met het zelf meegebrachte spel Seasons wat ik gespeeld heb met Misth, Oscar en 16ft_Pauly. We werden ingemaakt door 16ft_Pauly die uiteindelijk met het duizelingwekkende aantal van 211 punten won. Daarbij moet wel aangetekend worden dat Misth en Oscar het spel voor het eerst speelden en ik het voor de zesde keer op rij verloor :o

Vervolgens zijn Bart en Robèr bij ons aangeschoven voor twee spelletjes Coup. Een vrij snel bluf en deductie-spel. Dit spel werd beide keren gewonnen door Robèr. Hij deed dit overigens - volgens mij - zonder ook maar één keer te bluffen.

Voor het eten heb ik nog met Oscar, Ravinck en Bart Nieuw Amsterdam, een spel dat al een tijdje om mijn verlanglijstje stond om uit te proberen. Eerste indruk is positief, het ziet er mooi uit, speelt redelijk vlot door en ik vind zelf spellen met een veilingelement altijd wel leuk. Wel viel mij op dat ik na een zeer slechte start volledig vast kwam te zitten en weinig mogelijkheden meer kon vinden om mijn achterstand weg te werken. Ben benieuwd of ik die mogelijkheden wel zie als ik het spel iets beter ken, dus deze wil ik nog wel vaker spelen.

Nadat ik met Misth, Ravinck en Oscar bij een Turks restaurant was geweest voor een overheerlijke maaltijd ben ik met dezelfde personen aan een tafel gaan zitten voor nog een spelletje Tournay. Het einde van het spel heb ik helaas niet meer mee kunnen maken, omdat mijn vervoer voor de deur stond. Maar wat ik gespeeld heb beviel mij erg goed. Dus deze hoop ik zeker nog eens te kunnen spelen.

Al met al een zeer geslaagde dag en dan ook mijn hartelijke dank en complimenten aan de organisatie! Noteer mij maar alvast voor de vierde editie, want daar hoop ik zeker weer bij aanwezig te zijn. Met een volle tas spellen (onder meer van de Math Trade en mijn gewonnen prijs Expedition: Congo River 1884) en lekker oververmoeid ben ik thuis weer aangekomen :D
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

humske schreef:
Basl geweldige humor, Rober bedankt voor de lift, Pieter, Els en Patricia bedankt voor het spelen.
Jij ook bedankt!

Verder ook nog met anderen aanwezigen en zich hier al reeds gemelde spelers leuk gespeeld:
machiavelli
Ginkgoplis
Homesteaders
Zooloretto dobbelspel

Dank!
BaSL schreef: En Zooloretto Würfelspiel is echt veel moeilijker en dieper en beter dan Noblemen! Pah!

Jep, volgende keer moeten we thee hebben! Herinner ons daar ook aan... ik ga het vergeten. :oops:

Enne... Völuspá was niet leuk? :P
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

BaSL schreef:
humske schreef:
Jij ook bedankt!

machiavelli
Ginkgoplis
Homesteaders
Zooloretto dobbelspel

Dank!

Jep, volgende keer moeten we thee hebben! Herinner ons daar ook aan... ik ga het vergeten. :oops:

Enne... Völuspá was niet leuk? :P

Ah ja, die was zoooo niet leuk dat ik m al vergeten was ;).
Komt gewoon omdat jij zoooo ontzettend goed speelde! na mijn overwinningen kon ik dat niet meer hebben zo aan het einde van de avond ;).
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

Moet jij geen spelregels van Age of Mythology lezen Bas?
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

humske schreef:Ah ja, die was zoooo niet leuk dat ik m al vergeten was ;).
Komt gewoon omdat jij zoooo ontzettend goed speelde! na mijn overwinningen kon ik dat niet meer hebben zo aan het einde van de avond ;).
:P :lol:
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

pleunie.william schreef:Moet jij geen spelregels van Age of Mythology lezen Bas?
Ehm.... Eigenlijk wel... :oops:
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Was super gezellig gister. Bedankt voor de organisatie!
Gespeeld: Edo, Hanzesteden, kaartspel Troyes, Gingkopolis, Machiavelli.
vond ook leuk en verrassend dat ik een spel won: Alba Longa :D
Ik lag na om half 12 lekker in mijn bedje na een paar kopjes thee, die ik die dag gemist had :(
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Bastiaan_Nox
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder

Bericht door Bastiaan_Nox »

Ik wil ook iedereen nog bedanken voor de gezellige dag. Voor de liefhebber heb ik nog een aantal foto's van de gezelligheid & de prijswinnaars online staan op facebook.

Tot de volgende!
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Voor mij was het de eerste keer en ik snap niet dat dit maar 1x per jaar is. Ik vond het echt super gezellig. Nieuwe mensen leren kennen, nieuwe spellen leren kennen en een goed verzorgde dag voor weinig geld.

Bedankt voor de goede organisatie en hopelijk tot een snelle BsM.con IV
Afbeelding
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Ik vond het erg leuk gisteren. Het was weer erg leuk om sommige mensen opnieuw te ontmoeten en met anderen weer kennis te maken. Die naamkaartjes zijn geweldig!

Ik heb een paar keer Nieuw Amsterdam mogen uitleggen en uiteindelijk heb ik ook maar aangeschoven en dat was, samen met Wesley, Bart en Oscar, een leuke pot.
Daarna zijn ben ik met Wesley, Oscar en Martijn naar een prima Turks restaurant geweest om er gezellig en heerlijk te eten. Vervolgens hebben we in dezelfde samenstelling Tournay gespeeld.
Ter afsluiting heb ik samen met Joeri, Oscar en Martijn, Cities gespeeld en dat, op aandringen van Joeri, in de moeilijkste variant.

In de loting won ik nog Super Farmer! Mijn naam werd als laatste getrokken dus er was niets meer te kiezen. Maar als latente supporter van De Graafschap, de superboeren, ben ik meer dan content met deze aanwinst!

Ik sluit me aan bij de diverse dankwoorden! Het was een leuke dag! Bedankt.
Laatst gewijzigd door ravinck op zo 03 feb 2013, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Elsje07
El Capitan

Re: BSM.CON III - reacties

Bericht door Elsje07 »

Ook voor ons was het de eerste BSM.CON en daar hebben we zeker geen spijt van!
Op naar de volgende :D

We hebben een heel aantal nieuwe spellen ontdekt, en leuke mensen leren kennen!

Wij hebben gespeeld:
- Tzolk'in
- Fresco
- D-Day Dice
- Lakota
- Kingdom Builder
- Clocks
- Can't stop (ideaal om mee te stoppen toch?)

Allemaal bedankt voor de leuke namiddag!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

BSM.CON III was alweer een super gezellige speldag!

Uiteraard is dit te danken aan al die spelers uit Nederland en Vlaanderen die met veel enthousiasme komen spelen, oude en nieuwe bekenden ontmoeten en een massa spellen die er te ontdekken zijn.

Graag wil ik me aansluiten bij Bas om de aanwezige uitgevers en demo-ers, Piet en Twan te bedanken voor het ondersteunen van deze dag.

Samen met Pedro, Luc, Els en Ralda, mocht ik kennismaken met Tzolk'in: een leuk spel, waarbij een goede planning en geleidelijke opbouw door inzet op de tandraderen je vooruit helpen.
Na wat gesprekken tussendoor (o.a. met Maarten - die écht wel een aangename kerel blijkt te zijn) stelde Paul voor om Coup mee te spelen. We speelden, samen met Wesley, Oscar, Martijn en Robèr twee rondjes. Daarbij slaagde Robèr er telkens in om het langst te overleven. Ik begrijp nog altijd niet hoe we dit konden laten gebeuren...
Na een herverdeling schoven Wesley, Oscar en ikzelf bij Roel aan om Nieuw Amsterdam te spelen. Oscar en Roel bleken al snel voor de betere opties gekozen te hebben. Zij konden door de opbrengsten van hun boerderijen en pelshandel de ontwikkeling van de kolonie een stevige boost geven. Verre van gewonnen, maar ook dit spel smaakt naar meer.

Door avondlijke quizverplichtingen moest ik deze keer vroegtijdig vertrekken.

BSM.CON III. Voor mij was dat het ontdekken van alweer drie goede spellen, de fijne contacten en het gezellig samenspelen!
Afbeelding