NSP 2013, wie zijn volgens jullie de kanshebbers?

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Flash
Wu Feng

Re: NSP 2013, wie zijn volgens jullie de kanshebbers?

Bericht door Flash »

humske schreef: Ik ga er niet te veel op in, want we moeten het nog spelen voor het NK bordspellen. Dus wil er niet te uitvoerig over zijn. Maar het trekken van de blokjes is erg geluksafhankelijk (en ja, je kunt het beperken maar gaat heel erg tenkoste van andere acties). En je bent heel erg afhankelijk van wat andere mensen gaan doen, waardoor je oa ook niet echt kan plannen totdat je aan de beurt bent.

Maar goed, de veelspelerspel definitie is er een die voor iedereen anders is. Ik vind Coney Island dat in ieder geval niet.
Iemand geinteresseerd in de aankoop ;) ?
We kunnen de inhoudelijke discussie best even laten wachten tot na 11 mei hoor :D
Ik heb hem al in de kast staan, maar kan het van harte aanbevelen aan anderen.
WeckoJ schreef:Misschien ook Poorters van Nieuwstad?
Inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen, aangezien ik het spel nog niet heb gespeeld, maar ik vermoed dat deze buiten het tijdvak valt en eventueel genomineerd zou kunnen worden voor de NSP 2014.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Hoop dat er ook een lijst met de voorselectie bekend gemaakt zal worden.

Voor mijzelf vind ik Terra Mystica de veelspelersprijs waard. Familiesegment vind ik wat moeilijker, Coney Island vind ik lastig op tafel te leggen bij de familie. Voluspa daarintegen staat niet op de lijst en ik merk op beurzen dat families dit leuk vinden, bij Spelkring Woerden is het al gekocht door families die het gespeeld hadden en bij de schoonfamilie en eigen familie slaat het ook aan dus die zou ik eerder op de lijst hebben gezet. Weet niet precies wannneer het Bohnanza Dobbelspel uit kwam maar past mijns inziens ook goed voor de familie titel. Ook Bloqs slaat goed aan bij gezinnen merk ik om me heen en als ik nog even verder denk kom ik op vele titels die mijns inziens beter passen in het familiesegment dan de tot nu bekend gemaakte.

Wacht de bekendmaking maar af om te zien welk spel mijn favoriet is.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

humske schreef:Ik ben wel benieuwd waarom je coney island een veelspelerspel vindt eigenlijk.
Ik vond het namelijk juist wel een familiespel omdat er een erg grote random factor in zit waarop je geen/weinig invloed hebt (meerdere zelfs).
Er zijn stapels veelspelerspellen waar duidelijk meer toeval in zit dan in Coney Island. Kijk naar Eufraat & Tigris, Brass, Race for the Galaxy, Memoir '44 plus het systeem wat nog in andere spellen is opgedoken, enzovoort: allemaal familiespellen in jouw opinie 8)?

Coney Island is naar mijn mening een veelspelerspel omdat de spelers zelf de manier kunnen bepalen waarop het spel eindigt. Die manieren zijn dermate verschillend dat er noodzaak voor tijdelijke samenwerking ontstaat om je eigen gewenste einde te laten plaatsvinden, en anderen van het hunne te weerhouden. Dat is geen patroon dat ik in een familiespel verwacht. Je hoort mij niet zeggen dat Coney Island een zwaar veelspelerspel is, maar er zit wel veel meer in dan veel veelspelers zich realiseren. Maar zoals ik in een ander draadje al had geschreven: de meeste spelen het een keertje, misschien twee, en schuiven het dan als te licht en oninteressant terzijde. Want er staat een spel te wachten met wel vijf tandwielen maar speltechnisch oninteressante grondstoffenconversie, of wel veer-tien verschillende rassen en een hoop toeters en bellen óm de toeters en bellen, oei, kwijl, likkebaard! Maar goed, mijn belangstelling is om te beginnen al verre van gemiddeld :wink: .
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik hoor net dat Quined Games met Trajan ook een nominatie in de wacht heeft weten te slepen. Toch leuk voor deze kleine uitgever. :clap:

Wie zouden de laatste twee genomineerden zijn?

Tzolk'in lijkt me redelijk zeker, maar ik ben benieuwd wie de derde nomimatie in het familiegenre krijgt.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:Ik hoor net dat Quined Games met Trajan ook een nominatie in de wacht heeft weten te slepen. Toch leuk voor deze kleine uitgever. :clap:
Leuk voor Quined, gefeliciteerd!. Ik ben wel benieuwd naar de motivering waarom de NSP een kandidaat uit de vorige jaargang nu ineens op een lijst zet. Vooral omdat ik de indruk heb dat deze internationale editie zelfs minder goed in Nederland verkrijgbaar is dan de internationale editie van Huch.
Dierik schreef:
Wie zouden de laatste twee genomineerden zijn?
Tzolk'in lijkt me redelijk zeker, maar ik ben benieuwd wie de derde nomimatie in het familiegenre krijgt.
Jaja, stook het vuurtje maar op. Wie moet dat weer blussen?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik ben benieuwd naar de publiciteitscampagne. Ze hebben volgens de tamtam eindelijk iemand met ervaring en visie aan boord gehaald. Na het stuitende geklungel van vorig jaar (een absoluut dieptepunt in de toch al enigszins amateuristische PR-geschiedenis van de NSP) zal dit vast een verademing zijn.
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Op de site van NSP staan de genomineerden inmiddels:
Terra Mystica
Trajan
Tzolk'in
Coney Island
Flashpoint
King of Tokyo

Een foutje staat er ook op. Onder beide logo's staat 'familiespellen'. De 1e moet natuurlijk expertspellen zijn.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

In de expert categorie is het duidelijk het jaar van de "T".
Ik ben dan benieuwd of dit een voorteken is voor de winnaar....... :silent:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Ik heb het net even aangepast ;-)
Johanna schreef:Op de site van NSP staan de genomineerden inmiddels:
Terra Mystica
Trajan
Tzolk'in
Coney Island
Flashpoint
King of Tokyo

Een foutje staat er ook op. Onder beide logo's staat 'familiespellen'. De 1e moet natuurlijk expertspellen zijn.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Aan de geschiedenis pagina's wordt nog gewerkt, ik ben bezig met een betere structuur.
Erwin schreef:Ik ben benieuwd naar de publiciteitscampagne. Ze hebben volgens de tamtam eindelijk iemand met ervaring en visie aan boord gehaald. Na het stuitende geklungel van vorig jaar (een absoluut dieptepunt in de toch al enigszins amateuristische PR-geschiedenis van de NSP) zal dit vast een verademing zijn.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

rober schreef:In de expert categorie is het duidelijk het jaar van de "T".
Ik ben dan benieuwd of dit een voorteken is voor de winnaar....... :silent:
Hehe jij alfabet slet ;)... of bedoelde je dat niet? :o

Ok leuke lijst!? waar kunnen we stemmen? :D
Jantine
Sojaboon

Bericht door Jantine »

We kunnen niet stemmen. NSP heeft gewoon een eigen jury!
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

16 Feet Pauly schreef: Ok leuke lijst!? waar kunnen we stemmen? :D
Beste Pauly,
Zoals Jantine al schreef, sinds vorig jaar is de NSP een juryprijs geworden. Dat betekent dat de nominaties en de verkiezing allemaal gedaan wordt door een jury van deskundigen en spellenliefhebbers. Het grote publiek kan sindsdien niet meer stemmen.
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Scaramouche schreef:
16 Feet Pauly schreef: Ok leuke lijst!? waar kunnen we stemmen? :D
Beste Pauly,
Zoals Jantine al schreef, sinds vorig jaar is de NSP een juryprijs geworden. Dat betekent dat de nominaties en de verkiezing allemaal gedaan wordt door een jury van deskundigen en spellenliefhebbers. Het grote publiek kan sindsdien niet meer stemmen.
Dat wist Paul dondervlerkensgoed toen hij dat schreef.
Afbeelding
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

ravinck schreef:dondervlerkensgoed
Dat woord moet ik onthouden. Prachtig.
Maar euh, soms zie ik sarcasme niet helemaal. :?