Het gaat mij ook zeker niet om de korting, maar ik maak er wel gebruik van en haal op die manier inderdaad mijn contributie eruit.WTULTC schreef:Dan kun je beter lid worden van Roll the Dice denk ik als het om de korting op spellen te doen is. Daar kost een lidmaatschap maar 15 euro en heb je bij diverse webwinkels 10 euro korting en bij een zelfs 20% korting. Niet dat ik daarom lid ben geworden overigens, want ik bezoek ook regelmatig hun spellenavonden.
11 mei 2013 - Ducosim Lentebeurs
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Flash
- Wu Feng
Re: 11 mei 2013 - Ducosim Lentebeurs
-
Scaramouche
- Regenmaker
Leugens! Allemaal leugens zeg ik! Niet naar WTULTC luisteren, dit is allemaal een grapje.WTULTC schreef:Dan kun je beter lid worden van Roll the Dice denk ik als het om de korting op spellen te doen is. Daar kost een lidmaatschap maar 15 euro en heb je bij diverse webwinkels 10 euro korting en bij een zelfs 20% korting. Niet dat ik daarom lid ben geworden overigens, want ik bezoek ook regelmatig hun spellenavonden.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Ik vind ducosim zijn waarde al hebben door de 4 beurzen die er zijn (of nu 3 dan straks).
Leuk, gezellig en laagdrempelig vind ik.
Spel is wel leuk opgezet, maar heel eerlijk gezegd lees ik het even door en that's it. Wat mij betreft zouden daar minder kosten naar toe hoeven. En investeer dat in dingen zoals de beurzen (alhoewel ikzelf de beurs in november meestal niet bezoek zelf).
Ik vind het leuk dat er een nationale vereniging is waar we elkaar een aantal keer per jaar treffen. Daarom steun ik Ducosim met mijn bijdrage.
Je zou het kunnen vergelijken met een goed doel. Alleen hier zie je echt iets van terug en je hebt er zelf ook nog wat aan!
Spel is wel leuk opgezet, maar heel eerlijk gezegd lees ik het even door en that's it. Wat mij betreft zouden daar minder kosten naar toe hoeven. En investeer dat in dingen zoals de beurzen (alhoewel ikzelf de beurs in november meestal niet bezoek zelf).
Ik vind het leuk dat er een nationale vereniging is waar we elkaar een aantal keer per jaar treffen. Daarom steun ik Ducosim met mijn bijdrage.
Je zou het kunnen vergelijken met een goed doel. Alleen hier zie je echt iets van terug en je hebt er zelf ook nog wat aan!
~ Always look on the bright side of life ~

-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik ben iets milder over Spel!, maar sluit 100% aan bij de opmerkingen over het verenigingsnieuws. Naast de externe PR is ook de nieuwsvoorziening richting leden serieus voor verbetering vatbaar. Ik vind het met name jammer dat de releaseplanning van Spel! niet is afgestemd op de beurscyclus. De leden worden hierdoor al jaren niet meer enthousiast gemaakt voor beursbezoek. Ik schrok afgelopen zaterdag van het geringe aantal leden dat de Ducosimbeurzen pleegt te bezoeken (ik hoorde iets van 80-100). Dan doe je blijkbaar iets niet goed met je beurzen.Richard van Vugt schreef:Nieuwsbrief en Spel! zijn jaren geleden al samengevoegd met als gevolg dat we geen echt nieuws meer hebben; alle aandacht en moeite gaat nu naar Spel! maar de basis, het verenigingsnieuws wordt veronachtzaamd in die zin dat er door Spel!, door zijn frequentie en door zijn uitstraling een duidelijke afstand met de leden mee wordt gecreëerd. Het is een beetje een misbaksel; aan de ene kant moet het iets voor de leden zijn die geïnformeerd moeten worden over de vereniging, aan de andere kant denkt het bestuur dat dit een pr-middel is om mensen over te halen lid te worden. Geen van beide werkt goed.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Begin in Spel! eerst maar eens te werken aan een acceptabele vormgeving en aan een fatsoenlijke weergave van foto's. Met de huidige zwart wit foto's ziet het er niet uit. Dat wordt met kleur helemaal een drama.kolonist schreef:Ridicule uitspraak. Kaart- en bordspellen geven een eerste indruk door het artwork en de vormgeving. Kleur is dan enorm belangrijk.
-
LiefKleinKonijntje
- Grote Dienaar
Dit zijn precies ook mijn redenen om lid te zijn, behalve dat ik na anderhalf jaar afgelopen zaterdag pas voor het eerst naar een beurs ging...humske schreef:Ik vind ducosim zijn waarde al hebben door de 4 beurzen die er zijn (of nu 3 dan straks).
Ook over Spel ben ik het helemaal met bovenstaande eens.
-
lies
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Amsterdice
De kracht van Ducosim is voor mij de beurs ! Goed gelegen midden in het land, redelijk aantal handelaren , genoeg speltafels, en soms een toernooi, veiling of loterij.
Ik denk ook dat er daar meer te halen is aan bezoekers. (Amersfoortse pr)
Voor de Ducosimkorting alleen doe ik het niet (krijg je ook bij andere spellenclubs).
Het blad is aardig ,maar voor mij staat deze helemaal onderaan... Ik blader het even door, vind niet alle stukjes interessant en vind het ook jammer dat dat in kleur moet...
Een PDF zou ik ook prima vinden. (Of te bekijken op de site) Bespaart een hoop !
Soms mis ik de recent uitgegeven spellen op de beurs (zoals dit keer). Eén tafel Targi en vervolgens een heleboel aan Terra Mystica (dat kan misschien meer in balans).
Pr.....dat is volgens mij het toverwoord !!!
Ik denk ook dat er daar meer te halen is aan bezoekers. (Amersfoortse pr)
Voor de Ducosimkorting alleen doe ik het niet (krijg je ook bij andere spellenclubs).
Het blad is aardig ,maar voor mij staat deze helemaal onderaan... Ik blader het even door, vind niet alle stukjes interessant en vind het ook jammer dat dat in kleur moet...
Een PDF zou ik ook prima vinden. (Of te bekijken op de site) Bespaart een hoop !
Soms mis ik de recent uitgegeven spellen op de beurs (zoals dit keer). Eén tafel Targi en vervolgens een heleboel aan Terra Mystica (dat kan misschien meer in balans).
Pr.....dat is volgens mij het toverwoord !!!
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Sluit ik me helemaal bij aan, afgezien van het feit dat dat dan digitaal zou moeten. Hee jongens, jullie hebben Henk Rolleman aan boord, die zou toch prima foto's kunnen leveren voor een digitale versie?Erwin schreef: Begin in Spel! eerst maar eens te werken aan een acceptabele vormgeving en aan een fatsoenlijke weergave van foto's. Met de huidige zwart wit foto's ziet het er niet uit. Dat wordt met kleur helemaal een drama.
De papieren versie:
• recensies die hooguit twee of drie alinea's lang zijn; diepgang is ver te zoeken
• recensies die vaak rekening houden met de uitgever en dus niet kritisch durven te zijn
• foto's op postzegelformaat
• recensies die maanden te laat komen
• ontbreken van actueel verenigingsnieuws
Ik begrijp ook niet zo goed waarom er mensen zijn die een full colour uitgave toejuichen 'om de spellen beter te kunnen zien'. Daar hebben we toch internet voor? BGG, de sites van de uitgevers?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik ben lid van ducosim omdat ik het goed vind dat er een Nederlandse spellenvereniging is. Ik hoop dat daardoor de spellenhobby verder verspreid wordt en naar een hoger plan getild wordt (bijvoorbeeld door promotie en organiseren van de NSP).
Het blad vind ik niet zo boeiend. Vaak blader ik het voor de vorm door, maar lees ik nauwelijks stukken. Van mij hoeft het blad niet in kleur zolang de teksten niet boeien. Ik las overigens de Spielbox ook nauwelijks. Schijnbaar lees ik spellennieuws liever online.
Ik vind de beurzen leuk, al zou ik graag meer ruimte voor de bordspellen zien omdat het nu soms lastig is om een plekje te vinden bij een spel van mijn keuze.
Ik denk dat ducosim nu vooral een platform mist om de leden te binden. De site is saai, lelijk en er gebeurd niets. Ik denk alleen dat BSM de markt voor online contact tussen spellenliefhebbers al zo goed bediend (compliment) dat ik niet denk dat Ducosim daar tussen gaat komen.
Het zou mooi zijn als nieuwe vrijwilligers de vereniging weer kunnen reanimeren. Als dat niet lukt dan lijkt het mij goed als ducosim aansluiting zoekt bij BSM zodat de bindende functie van BSM kan worden gecombineerd met de beurzen en hopelijk wat meer promotie van onze hobby.
Het blad vind ik niet zo boeiend. Vaak blader ik het voor de vorm door, maar lees ik nauwelijks stukken. Van mij hoeft het blad niet in kleur zolang de teksten niet boeien. Ik las overigens de Spielbox ook nauwelijks. Schijnbaar lees ik spellennieuws liever online.
Ik vind de beurzen leuk, al zou ik graag meer ruimte voor de bordspellen zien omdat het nu soms lastig is om een plekje te vinden bij een spel van mijn keuze.
Ik denk dat ducosim nu vooral een platform mist om de leden te binden. De site is saai, lelijk en er gebeurd niets. Ik denk alleen dat BSM de markt voor online contact tussen spellenliefhebbers al zo goed bediend (compliment) dat ik niet denk dat Ducosim daar tussen gaat komen.
Het zou mooi zijn als nieuwe vrijwilligers de vereniging weer kunnen reanimeren. Als dat niet lukt dan lijkt het mij goed als ducosim aansluiting zoekt bij BSM zodat de bindende functie van BSM kan worden gecombineerd met de beurzen en hopelijk wat meer promotie van onze hobby.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Mooie bijdrageDagmar schreef:Ik ben lid van ducosim omdat ik het goed vind dat er een Nederlandse spellenvereniging is. Ik hoop dat daardoor de spellenhobby verder verspreid wordt en naar een hoger plan getild wordt (bijvoorbeeld door promotie en organiseren van de NSP).
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik ben geen lid, maar sluit me hier bij aan.Dagmar schreef:Ik ben lid van ducosim omdat ik het goed vind dat er een Nederlandse spellenvereniging is. Ik hoop dat daardoor de spellenhobby verder verspreid wordt en naar een hoger plan getild wordt (bijvoorbeeld door promotie en organiseren van de NSP).
-
Legolias
- Professor Pimpel
Mee eens!Dagmar schreef:Ik ben lid van ducosim omdat ik het goed vind dat er een Nederlandse spellenvereniging is. Ik hoop dat daardoor de spellenhobby verder verspreid wordt en naar een hoger plan getild wordt (bijvoorbeeld door promotie en organiseren van de NSP).
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Altijd lachen met meneer van VugtRichard van Vugt schreef:Je kunt ook je roze bril opzetten.kolonist schreef: ''Spel!'' in full-color uitbrengen vind ik trouwens een stap in de goede richting. Het zal het blad een stuk interessanter maken.
It's the content, stupid!
Het blad heeft wel degelijk een toegevoegde waarde voor mij als lid. Als ik zo vrij mag zijn.
'It's the context, stupid...'
-
Scaramouche
- Regenmaker
Zo deze topic is al weer te lang stil geweest.Erwin schreef:Ik vind het met name jammer dat de releaseplanning van Spel! niet is afgestemd op de beurscyclus. De leden worden hierdoor al jaren niet meer enthousiast gemaakt voor beursbezoek.
Een paar jaar geleden hebben we de synchronisatie van Spel! en de beurzen gestopt. Dit vanwege logistieke redenen. Het is voor de drukker en de opmaak prettig als ze ruim van te voren weten wanneer Spel! geproduceerd gaat worden, dan kunnen zij er alvast rekening mee houden.
De beurzen worden maar een jaar van te voren geboekt en zijn nooit in dezelfde weekenden. Hierdoor zou je het verschijnen van Spel! ook steeds moeten verschuiven.
Ja, daarmee verlies je een informatiebron richting je leden. Dat zou je kunnen ondervangen door andere bronnen, deze zijn helaas nog niet aangeboord, maar daar gaan we verandering in brengen.
-
ErikR
- Grote Dienaar
Ik heb een persoonlijk verslag gemaakt van het NK bordspellen, deze heb ik in dit topic geplaatst:
http://www.bordspelmania.eu/evenementen/topic9400.html
http://www.bordspelmania.eu/evenementen/topic9400.html