Ik zoek de Bier BGG!!

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Piet
Beheerder

Re: Ik zoek de Bier BGG!!

Bericht door Piet »

cab schreef:Hebbe, hebbe, hebbe :D
Het is zeker dat je die eerst moet proeven voor je tot aanschaf overgaat.
Zal ik je ook maar een kist halen? :lol:

Trouwens, de prijs vond ik eigenlijk ook heel redelijk. Ik betaalde minder dan €35 voor een bak van 24 flesjes.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

De omschrijving van de Triple Hop klinkt goed, lees alleen her en der het woord mint. Nu ben ik geen fan van mint in bier, zelfs niet op de achtergrond. Kun je de mint proeven of valt dit mee?
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

cab schreef:De omschrijving van de Triple Hop klinkt goed, lees alleen her en der het woord mint. Nu ben ik geen fan van mint in bier, zelfs niet op de achtergrond. Kun je de mint proeven of valt dit mee?
Ik zet er enkele van aan de kant voor de volgende keer dat we elkaar ontmoeten. Dan kan je het zelf nagaan.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Erg benieuwd naar de tripple hop, zopas deze geprobeerd:

Afbeelding

Smaakte ook prima moet ik zeggen.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

cab schreef:Erg benieuwd naar de tripple hop, zopas deze geprobeerd:

Afbeelding

Smaakte ook prima moet ik zeggen.
Dit vind ik een prachtig biertje. Dan moet je ook eens de Hapkin proberen. Die zal je zeker ook bevallen.
Maar dat zijn totaal andere bieren dan die Tripel Hop.
Gebruiker 4724

Bericht door Gebruiker 4724 »

Oh ja, dit was ik alweer vergeten! Laat ik eens een account aanmaken op (een van de) sites. Ik had een account op beerpal, maar daar moet je verplicht in tekst en uitleg een review schrijven als je een biertje toe wil voegen en al die andere reviews lijken echt van van die 'bierkenners' te zijn (over de schuimlaag, kleur etc etc), dat zie ik dus niet zo zitten
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Wie weet kan dat in de catawiki http://www.catawiki.nl/
Groet ;-)
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
Gebruiker 4724

Deze sites worden wel duidelijk vooral bezocht door Amerikanen. Veel Amerikaans bier ook in de top 15, ik kan me niet voorstellen dat die biertjes beter zijn dan die van onze zuiderburen. Ik zou bijna zelf beginnen aan een Europese tegenhanger. Die zijn er al wel, maar die zijn of beginnend: http://www.gistproducties.be/ibdb/index.php?language=en

of alléén voor Belgisch bier: http://www.bierdb.be/

Oohh, misschien is deze iets: http://www.beertutor.com/beers/
larsje86
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door larsje86 »

Het probleem met die Amerikaanse sites, het bier wat hoog staat is meestal zo exclusief dat je het wel een hoog cijfer moet geven.

Tripel Hops van Duvel welke is de favoriet hier?

Die van 2010 (grote fles), 2011, 2012 en 2013 geproefd. Ik vond die van vorig jaar het lekkerste, maar ben in mijn kennisenkring de enige. Die van dit jaar vind ik ook erg lekker.

Maar Top 10 in willekeurige volgorde dan (en dan neem ik geen biertjes die maar 1 jaar verkrijgbaar zijn zoals de Tripel Hop).

1-10 Karmeliet (Bosteels, België)
1-10 Bernardus Abt 12 (St. Bernard, België)
1-10 La Trappe isi D,or (Koningshoeve, Nederland)
1-10 Corsendonk Tempelier (Corsendonk, België)
1-10 St-Feuillien Grand Cru (St-Feuillien, België) (de normale vind ik ook heerlijk)
1-10 Rochefort 10 (Rochefort, België)
1-10 Orval (Orval, België)
1-10 Delirium Tremens (Huyghe, België)
1-10 Boont Amber (Flyingdog, U.S.A.)
1-10 Malheur 10 (Brouwerij De Landtsheer, België)

Niet allemaal na elkaar en ook niet allemaal op elk moment. Maar dit schiet me zo te binnen.
Afbeelding
Het Geel Pionneke
Rooster Booster

Bericht door Het Geel Pionneke »

Mocht je een smartphone hebben, moet je zeker deze app installeren :
http://untappd.com

Ik hou er sinds mei 2012 al mijn 'unieke' gedronken biertjes bij,
geef het bier punten, voeg er een foto aan toe, en kan zien wat mijn vrienden
aan het drinken zijn. Zeg maar de Facebook voor bierdrinkers.
Momenteel zit ik aan 188 verschillende bieren. :thumbup:

Greetz.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik ben niet een heel bekende bierkenner, maar er is in België toch een abdij die een beperkte hoeveelheid bier brouwt per jaar. Precies om de de abdij draaiende te houden. Dat bier is erg exclusief en er schijnt een wachtlijst of zo voor dat bier te zijn. Weet iemand welk bier ik bedoel?

Zelf kom ik tot nu toe niet veel verder dan Jupiler, Palm, Hertog Jan, Heineken, Bavaria, Grolsch etc.. Eigenlijk het geen wat algemeen te verkrijgen is in de winkels hier in Nederland.

O ja, bij ons in het gemeenschapshuis schenken ze Westmalle (tripple), die wil nog wel eens hard vallen na het sporten. Ook lekker is een herfstbokje (seizoen is inmiddels al wel voorbij).

Op vakantie wil ik nog wel eens het plaatselijk landelijk bier uitproberen. Zo was het bier in Griekenland niet te echt lekker, maar in Ierland was het natuurlijk wel lekker met Guinness en Kilkenny bier.

Volgens mij zijn de top 5 bierlanden in Europa:
1. België
2. Nederland
3. Duitsland (al zou Duitsland ook boven Nederland kunnen staan met oa Warsteiner etc.)
4. Ierland
5. Engeland

Al zegt wikipedia iets anders http://nl.wikipedia.org/wiki/Bier namelijk dat de Tsjechen het meeste bier drinken (nooit geweten overigens). Dat wil nog niet zeggen dat ze het meeste bier produceren.

Overigens de Biertempel (winkel) in Brussel was wel gaaf om te zien. Al die verschillende bieren bij elkaar.
Afbeelding
Gebruiker 4724

Het Geel Pionneke schreef:Mocht je een smartphone hebben, moet je zeker deze app installeren :
Ja geweldig! Die ga ik straks installeren
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

WTULTC schreef:Ik ben niet een heel bekende bierkenner, maar er is in België toch een abdij die een beperkte hoeveelheid bier brouwt per jaar. Precies om de de abdij draaiende te houden. Dat bier is erg exclusief en er schijnt een wachtlijst of zo voor dat bier te zijn. Weet iemand welk bier ik bedoel?
Yes Westvleteren. Erg lekker, maar niet lekkerder (naar mijn mening) als een St. Bernardus Abt. (die lijkt erg op de Westvleteren 12). Je kan die flesjes soms wel ergens krijgen, maar de prijzen zijn belachelijk (8/10 euro voor een klein flesje).

Zal dat ding eens downsnaaien en proberen bij te houden (behalve die foto's) daar ben ik te lui voor haha! (zo even updaten naar biertjes die ik zeker weet, uren uren uren bezig haha)
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Het Geel Pionneke schreef:Mocht je een smartphone hebben, moet je zeker deze app installeren :
Geïnstalleerd, mooie app. Mensen die vriendjes willen worden, mijn gebruikersnaam is "cab79".
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

de mijne heel orgineel Larsje86 (btw ik speel vals, alle biertjes die ik ooit gedronken heb probeer ik er in te zetten, dus lijkt nu net of ik in 2 dagen 150 biertjes op heb)
Afbeelding