Toernooi kaartspel Kolonisten van catan

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

walter_de_zanger
PIONier

Toernooi kaartspel Kolonisten van catan

Bericht door walter_de_zanger »

Hallo,

Kom er dit jaar ook weer een toernooi kaartspel kolonisten van catan? :D

Walter de Zanger
Mijn Luit is mijn Zwaard

Labels:
Jonkvrouw Swaan
Sojaboon

Re: Toernooi kaartspel Kolonisten van catan

Bericht door Jonkvrouw Swaan »

walter_de_zanger schreef:Kom er dit jaar ook weer een toernooi kaartspel kolonisten van catan? :D
Zou wel leuk zijn. Grote kans dat ik dan ook weer van de partij ben.
unborn chikken voice
Grote Dienaar

Bericht door unborn chikken voice »

Ok Walter, jij mag van 19.00 tot en met 21.00 uur achter de computer en ik mag van 21.00 tot 23.00. Ging het ongeveer zo? :wink:
Bring down the government
they don't, they don't speak for us
Jonkvrouw Swaan
Sojaboon

Bericht door Jonkvrouw Swaan »

Zoiets ja. :D Er moeten wel eens 'afspraken' gemaakt worden.

Maar zijn vraag was dus of er op het spsp weer een kolonisten kaartspeltoernooi is. In dat geval hoeven we dus niet te 'strijden' om de computer. :wink: :)
unborn chikken voice
Grote Dienaar

ik had ook ff een vraagje over kolonisten kaartspel, namelijk: ik heb de cd-rom, waar kan ik nou tegen andere mensen online spelen? en dus, met alle uitbreidingen?
bertolucci
PIONier

Bericht door bertolucci »

met cd-rom weet ik niet waar je terecht kunt (er schijnt een server voor te zijn maar die ligt al een poosje plat), maar wat ik van kolonisten.nl gelezen heb, kun je daar zowiezo geen uitbreidingen voor kiezen. (meer info kun je lezen en vragen op www.kolonisten.nl)

Op feuerteufel.nl kun je feuerteufel downloaden (een versie van online kaartspel) dit kun je zowiezo met alle uitbreidingen spelen (Barbaren en H(andelsheren?) nog niet), op het moment (de server ligt nog even(tjes) plat)alleen via ip adres (bv msn of wannagame messenger), maar normaliter via de lobby en het in het programma ingebouwde lijstje van online spelen.

Veel plezier

bertolucci
[url=http://www.wannagame.com]funtastisch[/url]
Caro
PIONier

Bericht door Caro »

[quote="unborn chikken voice"]ik had ook ff een vraagje over kolonisten kaartspel, namelijk: ik heb de cd-rom, waar kan ik nou tegen andere mensen online spelen? en dus, met alle uitbreidingen?[/quote]

Hoi hier dus een reactie van een Catanverslaafde (hihihi), als je naar www.feuerteufel.nl gaat, kan je online tegen anderen spelen ( o.a. tegen mij).
Bij www.Catanweb.net komt de moderator, ene Tsja van Feuerteufel vaak, vraag maar ns naar hem dan.....

Komt er tijdens de Spellenspektakel ook een toernooi van Kolonisten van Catan? ik zou een heleboel mensen weten, die hieraan mee willen doen.
Veel succes en groetjes van Caro
unborn chikken voice
Grote Dienaar

Ik zal es gaan kijken, dank jullie wel.

Heb net de toernooiregels doorgelezen. Kan iemand mij vertellen wat leuker is? de gewone regels of de toernooiregels.
walter_de_zanger
PIONier

Bericht door walter_de_zanger »

unborn chikken voice schreef:Ik zal es gaan kijken, dank jullie wel.

Heb net de toernooiregels doorgelezen. Kan iemand mij vertellen wat leuker is? de gewone regels of de toernooiregels.
Voor beginner is het beter eerst met de normale regels te spelen, zodat je de kaarten een beetje kunt leren kennen.
Mijn Luit is mijn Zwaard
unborn chikken voice
Grote Dienaar

Beginner?! :roll: Wie bedoel je hiermee :wink:
AxeCrazy
Joker

Bericht door AxeCrazy »

Caro schreef: Hoi hier dus een reactie van een Catanverslaafde (hihihi), als je naar www.feuerteufel.nl gaat, kan je online tegen anderen spelen ( o.a. tegen mij)
Als je naar www.kolonisten.nl fietst is de kans heel groot dat je tsja daar vind.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

unborn chikken voice schreef:Ik zal es gaan kijken, dank jullie wel.

Voor een gewoon potje zijn de basisregels meer dan voldoende. Mocht er een moment komen dat je een aantal uitbreidingen hebt en voldoende vrienden met hun eigen spellen en uitbreidingen, dan kan het interessant worden om je eigen deck te maken en daarmee te experimenteren, maar zoals Walter al zei is het handig om dat pas te doen als je de kaarten kent, anders wordt het lastig om een deck samen te stellen!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
unborn chikken voice
Grote Dienaar

De Struikrover schreef:[maar zoals Walter al zei is het handig om dat pas te doen als je de kaarten kent, anders wordt het lastig om een deck samen te stellen!
Naja, dat is geen probleem.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

unborn chikken voice schreef:
De Struikrover schreef:[maar zoals Walter al zei is het handig om dat pas te doen als je de kaarten kent, anders wordt het lastig om een deck samen te stellen!
Naja, dat is geen probleem.
Volgens mij is het eenvoudiger als je de kaarten kent uit het spelen van het spel om een deck samen te stellen: het is niet noodzakelijk maar wel handig!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
bertolucci
PIONier

Bericht door bertolucci »

een deckje is zo gemaakt hoor, schud al je kaarten en pak er 32/33 (daar wil ik afwezen), maar om er dan ook nog mee te kunnen winnen.

daarom zul je idd zoals gezegd eerst het spel vaker moeten spelen. zodat je weet wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van de kaarten zijn
[url=http://www.wannagame.com]funtastisch[/url]