Spellenspektakel 2013: het is begonnen!

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

RoyalRumble69
Party Animal

Re: Spellenspektakel 2013: het is begonnen!

Bericht door RoyalRumble69 »

Ik vond het ook weer een top-editie. Op Zaterdag lekker veel spelletjes gespeeld en derde geworden op het King of tokyo toernooi bij Roll the Dice.

Gisteren ben ik voor de eerste keer als demonstrateur aan de gang geweest op de stand van Tactic. Ik heb me ontfermd over kinderspellen, aangevuld met River Dragons, Perudo en wat op de stand een grote hit was: iKnow. Wat heb ik dat spel vaak uitgelegd zeg, en wat een hoop positieve reacties op het spel.

Ik heb drie keer gekeken hoe laat het was en telkens schrok ik ervan dat het al zo laat was. De tijd vloog echt voorbij. Ik heb nu wel keelpijn maar dat nemen we maar voor lief.

Volgend jaar weer!!
shifter
Professor Pimpel

Bericht door shifter »

Gisteren op de beurs geweest en twee vrienden geïntroduceerd op het spellen spektakel. We hebben een uitstekende dag gehad, diverse spellen kunnen spelen en kopen... Mijn kinderen van 5, 7 en 10 hebben zich ook uitstekend vermaakt, de jongste twee hebben nog een tijd door gebracht bij de opvang (wilde ze graag, schminken trekt altijd ;) )

Ik wil de organisatie bedanken voor een ontzettend leuke beursdag en natuurlijk de dames en heren die de tijd namen om de spellen uit te leggen en de kinderen een leuke dag hebben bezorgd bij de opvang (uitstekend geregeld)... uiteraard kijk ik alweer uit naar de volgende editie
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Artikel in het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/het-sp ... earch_form

Ik neem aan dat dit maar een klein deel is, maar het hele artikel kan ik nergens vinden.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Dierik schreef:Artikel in het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/het-sp ... earch_form

Ik neem aan dat dit maar een klein deel is, maar het hele artikel kan ik nergens vinden.
Ik mag het hopen.
Lekker positief einde zo. :P
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Hier nog een tevreden klant na twee dagen Spellenspektakel.

Zaterdagochtend begonnen met Brieven uit Whitechapel. Deze stond al op de lijst voor Secret Santa en is een paar plaatsen gestegen. Ontzettend leuk om als Jack zijnde te horen hoe de detectives volledig de verkeerde kant op redeneren :D Na de derde avond hebben we het spel beëindigd omdat om 12.00 uur de afspraak stond om spellen te ruilen bij de BSM stand. Gezellig even handen geschud, spellen geruild en een babbeltje gemaakt.

Na het middageten kwamen we bij Roll the Dice terecht voor een spelletje Lost Legends. Het duurde even voordat we de spelregels door hadden, maar toen dat eenmaal het geval was vonden we het een erg leuk spel. Zelfs mijn vrouw die het meestal niet zo heeft op fantasy thema's vond het wel aardig.

Na een kort spelletje Zombie Dice zijn we nog aangeschoven bij Ugo! Een erg leuk slagenspel.

De zondag vooral veel met mensen staan praten, maar toch ook nog wel wat gespeeld. We begonnen met Legacy: the Testament of Duke de Crezy en hebben vervolgens nog 2x Mascarade gespeeld. Was erg blij dat Portal de keuze had gemaakt om langs te komen op het SpSp, want nu heb ik nog een babbeltje met de auteur kunnen maken.

Qua spellen is Brieven uit Whitechapel gestegen op mijn wishlist en heeft Lost Legends daarop een plek gekregen. Zowel Ugo! en Legacy hebben we meegenomen. Na de eerste dag had ik het idee dat de aanbiedingen wat tegenvielen, maar ben er inmiddels achter dat dit meer aan mijzelf lag. Ik neig tegenwoordig toch meer naar de iets duurdere spellen waarvan ik zeker weet dat ze gespeeld worden dan naar de aanbiedingen van spellen die ik nog niet ken.

Dikke pluim aan de organisatie en alle vrijwilligers die het evenement mogelijk hebben gemaakt. Ik heb er weel van genoten!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

rober schreef:
Dierik schreef:Artikel in het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/het-sp ... earch_form

Ik mag het hopen.
Haha klopt, dit geeft wat mij betreft een fout beeld van Terra Mystica :P; deze staat bij mij niet voor niets op 1 in mijn top 10 spellen!
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

maxitaxi777 schreef:
rober schreef:

Ik mag het hopen.
Haha klopt, dit geeft wat mij betreft een fout beeld van Terra Mystica :P; deze staat bij mij niet voor niets op 1 in mijn top 10 spellen!
Ik zag net op facebook een bericht van Syroit met een foto van het hele artikel in het ED.
Het is gelukkig veeeeeeeeeeeeeeeeeel langer.
Eens kijken of we dat ook online kunnen vinden.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Inderdaad. Niet echt slim van het ED om dat laatste zo in de krant te vermelden. Waarschijnlijk zou ik wel dezelfde mening hebben als die mensen, maar goed ik weet van mij zelf dat ik spellen die meer dan 1,5 uur duren over het algemeen niet mijn ding zijn. Zo werd ik ook bij Russian Railroads aanschuiven, maar gezien de speeltijd heb ik daarvoor bedankt. Toch bedankt voor de uitnodiging Els (knap dat je zo'n pittig spel kunt uitleggen een heel weekend lang!).

Ik snap ook niet goed, waarom mensen bij een spel aanschuiven die ze waarschijnlijk toch te complex vinden en te lang vinden duren. Er zijn genoeg andere spellen op de beurs.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

WTULTC schreef:Inderdaad. Niet echt slim van het ED om dat laatste zo in de krant te vermelden. Waarschijnlijk zou ik wel dezelfde mening hebben als die mensen, maar goed ik weet van mij zelf dat ik spellen die meer dan 1,5 uur duren over het algemeen niet mijn ding zijn. Zo werd ik ook bij Russian Railroads aanschuiven, maar gezien de speeltijd heb ik daarvoor bedankt. Toch bedankt voor de uitnodiging Els (knap dat je zo'n pittig spel kunt uitleggen een heel weekend lang!).

Ik snap ook niet goed, waarom mensen bij een spel aanschuiven die ze waarschijnlijk toch te complex vinden en te lang vinden duren. Er zijn genoeg andere spellen op de beurs.
Waarschijnlijk doen ze dat omdat ze dat van te voren niet weten of kunnen inschatten.

Maar goed. Online nog niets kunnen vinden maar wel alvast deze foto van het artikel met dank aan Syroit.

Afbeelding
Afbeelding
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Wij zijn zaterdag geweest. Voor het eerst met de voltallige kroost naar Spellenspektakel.
Onze oudste van 8 dat wist ik al wel dat dat goed ging werken . Die speelt zelfs al veel volwassenen spellen. Maar de jongste twee bengels zijn beiden 4 jaar en daar had ik toch een beetje schrik voor dat ze de ganse dag niet gingen volhouden. Eentje heeft serieuze concentratie problemen. De angst was allesinds tevergeefs geweest. Er was geen probleem ze een ganse dag bezig te houden. Echt super van de organisatie. Er was echt wel heel veel aanwezig van spellen en knutsel dingen . Dankzij de leuke en goed georganiseerde kinderopvang heeft de mama zelfs tijd gehad om zelf een spel te spelen , veel info en uitleg over allerlei spellen te vragen en te gaan snuisteren in de verkoopstanden. :).

Di was voor ons een zeer geslaagd gezinsuitje. Op vele beurzen is er vaak niet genoeg aanwezig om ze de ganse dag bezig te houden. vaak is er ergens maar een kleine hoek voorzien voor kleine kinderen. waardoor ze snel op alles uitgekeken zijn. Hier was ook veel verspreid wat het zoveel fijner maakte .
C&S
Grote Dienaar

Bericht door C&S »

Wij waren zondag voor het eerst op Spsp en het is erg goed bevallen! Eigenlijk te weinig tijd om alles te kunnen en spelen wat we wilden en daarbij natuurlijk ook nog in de rij van de kassa te staan, maar we hebben ons meer dan vermaakt. Volgende keer maar wat sneller eten en wat minder naar het toilet :lol:

Tzolkin vond C wat minder (iets te), maar dat kwam gedeeltelijk ook door de andere spelers die aanschoven en niet echt de tijd gunde om te leren. 7 Wonders viel juist heel erg in de smaak bij ons allebei! Die is uiteindelijk ook mee naar huis gegaan.

We we zijn toch nog met 10 spellen in de pocket (oke 9 en een uitbreiding) vertrokken, waaronder ook nog Alexander de Grote, waar S al een hele tijd om zeurde!
Afbeelding
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

rober schreef:
WTULTC schreef: Ik snap ook niet goed, waarom mensen bij een spel aanschuiven die ze waarschijnlijk toch te complex vinden en te lang vinden duren. Er zijn genoeg andere spellen op de beurs.
Waarschijnlijk doen ze dat omdat ze dat van te voren niet weten of kunnen inschatten.
Dat inderdaad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nogal eens vergeet te melden of een spel complex is of niet, voordat de demo begint. En na de uitleg is het vaak dat mensen niet meer durven weglopen.
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

Dierik schreef:Ook ik was dit jaar weer als demoër actief voor White Goblin Games. De zaterdag vooral veel Glasstraat, De uitgelegd. We hadden dit spel maar op één tafel liggen om te demonstreren, maar na de middag werden dit er al twee en vandaag (zondag) hadden we zelfs op drie tafels Glasstraat liggen.

Het spel is volgens mij erg goed. Ik ben niet altijd zo'n fan van Rosenberg omdat ik bepaalde spellen van hem teveel gedoe vind maar dit vind ik echt een toppertje! De reacties op het spel waren ook erg positief en Adriaansen was aan het eind van de beurs op een paar stuks na door zijn hele voorraad heen.
Ik ben zelf ook de hele tijd bezig geweest met opbouwen en spellen demonstreren, dus ik heb nog geen kans gehad om De Glasstraat te spelen. Ik ben er wel erg benieuwd naar! Ik hoor er goede verhalen over.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

rober schreef:
maxitaxi777 schreef:
rober schreef:

Ik mag het hopen.
Ik zag net op facebook een bericht van Syroit met een foto van het hele artikel in het ED.
Het is gelukkig veeeeeeeeeeeeeeeeeel langer.
Eens kijken of we dat ook online kunnen vinden.
Deze is nog iets beter leesbaar denk ik:

Afbeelding