Ongeveer een jaar geleden ben ik met wat vriendinnen begonnen met het spelen van bordspellen. Inmiddels komen we vrijwel elke week wel eens samen om te spelen.
Nu vonden we dit op zich zeker een goed spel, (speltechnisch steekt het prima in elkaar), maar we vinden het eigenlijk net iets te zwaar. Je moet met erg veel factoren rekening houden en continu ben je aan het berekenen wat de beste investeringen zijn. Nu bedoel ik niet dat het ons te moeilijk is ofzo, dat is het probleem niet, maar je moet er wel echt even goed voor gaan zitten en je aandacht er goed bijhouden, terwijl we meestal wat lacherig en lollig bezig zijn tijdens het spelen. Interactie met je tegenstanders is tot een minimum beperkt en de geluksfactor is ook nihil. Het is dus vrij serieus allemaal.
Inmiddels zijn we weer op zoek naar een nieuw spel. We hebben weer wat op internet gekeken, en zodoende zijn we nu Agricola, Puorto Rico en Het Stenen Tijdperk aan het overwegen. Op papier klinken deze titels heel interessant, maar ik ben bang dat ze net als Hoogspanning té serieus zijn voor ons. Vandaar mijn vraag hoe zwaar deze spellen zijn? Zijn ze vergelijkbaar met Hoogspanning, of is er toch wat meer interactie/geluk aanwezig? Of zijn er andere goede spellen die jullie kunnen aanraden, die net wat luchtiger zijn dan Hoogspanning, maar ook weer niet zo laagdrempelig als Catan?
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen adviseren.
Groetjes Anna