Ik ben een paar weken geleden via vrienden bekend geworden met het spelen van bordspellen en ik ben vervolgens een nieuwe verslaving ingerold.
Nu alweer een paar weken verder en mijn partner en ik hebben tot nu toe de volgende spellen gespeeld:
- Agricola. Dit spel is ons heel goed bevallen. Vooral het uitproberen van verschillende strategieën en het thema vonden we heel leuk.
- Terra Mystica Mijn partner vond dit spel heel leuk, maar mij viel het eigenlijk wat tegen. Ik denk dat het misschien iets te zwaar was voor mij.
- Fresco Dit spel vonden we allebei heel erg leuk. Lekker luchtig en een leuk thema.
- Macao Vandaag voor het eerst gespeeld, ook bij allebei goed bevallen en zeker voor herhaling vatbaar. Het verschepen van goederen en het systeem met de windroos en de blokjes vonden wij heel leuk.
- Machiavelli Ook bij beiden een hit, het aannemen van verschillende rollen vonden wij erg leuk.
- Jambo Wel leuk, maar minder leuk dan Jaipur.
- Dominion Maar 1 keer gespeeld, maar dit kon ons beide niet bekoren.
- Jaipur Zeer goed bevallen, speelt snel, mooie vormgeving en weer lekker luchtig.
- Robinson Crusoe Hier waren we ook erg enthousiast over. Het duurt waarschijnlijk nog wel een paar potjes voordat we dit meer onder de knie hebben, maar tot nu toe beviel het goed.
- Pandemie. Een keer gespeeld, beviel wel goed.
- Letters from Whitechapel. Heel goed bevallen!
Nou zijn we op zoek naar nieuwe spellen om te spelen. Op de huidige wishlist staan onder andere:
- Puerto Rico
- Takenoko
- Het Stenen Tijdperk
- Thebes (volgens mij heel moeilijk te krijgen, klopt dit?)
Zoals ik eerder zei, ben ik compleet nieuw in de spellenwereld. We spelen voornamelijk met z'n tweeën maar ook weleens met z'n vieren. Ik hoop met het bovenstaande lijstje jullie een idee te geven van de spellen die ons goed zijn bevallen.
En dan natuurlijk de grote vraag; welke spellen zouden jullie ons aanraden? Graag hoor ik jullie suggesties, het maakt mij niet uit of deze al op onze wishlist staan.
Alvast bedankt en een fijne avond!