Uitbreiding Homesteaders

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BaSL
Team Bordspelmania

Uitbreiding Homesteaders

Bericht door BaSL »

De auteur van Homesteaders, Alex Rockwell, is bezig met het ontwerpen van een uitbreiding. Op BoardGameGeek kunnen gebruikers ook meedenken over nieuwe gebouwen! In dit draadje vind je meer informatie.

Vooralsnog is de uitbreiding in de beginfase, dus nog weinig te melden over uitgave en of het ook bij Quined verschijnt.
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Uitbreiding Homesteaders

Bericht door maxitaxi777 »

BaSL schreef: Vooralsnog is de uitbreiding in de beginfase, dus nog weinig te melden over uitgave en of het ook bij Quined verschijnt.
Zal toch wel :D!?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Many people have been waiting with anticipation for an expansion or reprint of this game. The good news is, we're almost there! Homesteaders will see a reprint AND an expansion (Homesteaders: New Beginnings) either late this year or early 2018!

The expansion is not by the same designer, it's by one of the key playtesters of the game, and it adds a 5th player, a couple new buildings, and a variable setup... the 3 main things players have expressed an interest in.
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Ik heb niet het gevoel dat Homesteaders een uitbreiding nodig heeft, en ik heb al te veel uitbreidingen gezien die een negatief effect hadden op het spel wat ze moesten uitbreiden, dus ik benader dit met een gezonde dosis scepsis. Dat gezegd hebbende, het zou leuk kunnen zijn.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Mac-S schreef: Ik heb niet het gevoel dat Homesteaders een uitbreiding nodig heeft, en ik heb al te veel uitbreidingen gezien die een negatief effect hadden op het spel wat ze moesten uitbreiden, dus ik benader dit met een gezonde dosis scepsis. Dat gezegd hebbende, het zou leuk kunnen zijn.
Ik heb het gevoel dat de uitbreidingen die jij benoemd vooral door een gehaaste uitgave niet zijn uitgebalanceerd. Als ik kijk naar de tijd die ze voor deze uitbreiding hebben genomen (zie datum eerste bericht van dit topic), dan ben ik gematigd positief over deze uitbreiding.

Echter... Ik ben ook van mening dat Homesteaders niet echt een uitbreiding 'nodig' heeft.
Afbeelding
MeepleMaker
Garnaal

Bericht door MeepleMaker »

En deze keer is het geen 1 aprilgrap? :D

Wel een beetje raar - een uitbreiding die niet gemaakt wordt door de originele auteur. Maar benieuwd naar, dat dan weer wel...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Willy the Kid schreef: Ik heb het gevoel dat de uitbreidingen die jij benoemd vooral door een gehaaste uitgave niet zijn uitgebalanceerd. Als ik kijk naar de tijd die ze voor deze uitbreiding hebben genomen (zie datum eerste bericht van dit topic), dan ben ik gematigd positief over deze uitbreiding.
Ik heb een ander gevoel. Ik heb juist het beeld dat uitbreidingen - met name stretch goals bij crowd funding - vaak niet veel meer zijn dan overbodig chroom, dat tijdens de ontwikkeling van een elegant spelsysteem terecht is weggesneden. In deze optiek is tijd geen positieve factor.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Erwin schreef:
Willy the Kid schreef: Ik heb het gevoel dat de uitbreidingen die jij benoemd vooral door een gehaaste uitgave niet zijn uitgebalanceerd. Als ik kijk naar de tijd die ze voor deze uitbreiding hebben genomen (zie datum eerste bericht van dit topic), dan ben ik gematigd positief over deze uitbreiding.
Ik heb een ander gevoel. Ik heb juist het beeld dat uitbreidingen - met name stretch goals bij crowd funding - vaak niet veel meer zijn dan overbodig chroom, dat tijdens de ontwikkeling van een elegant spelsysteem terecht is weggesneden. In deze optiek is tijd geen positieve factor.
De crux ligt hem ook in het woordje 'gematigd'. In deze tijd kun je in ieder geval uitgebreid testen of de elementen die je toevoegt gebalanceerd zijn t.o.v. het basisspel en niet game-breakers zijn. Of het spel deze extra toevoegingen nodig heeft is een ander punt en haal ik ook al aan in mijn vorige post.
Afbeelding