majoti schreef:Het was erg gezellig op het spsp, ik ben zaterdag de hele geweest en vond de drukte best meevallen.Erwin schreef:Ik ben niet 100% enthousiast over uitgevers met dergelijke kortingen. Aan de ene kant is dit leuk voor de beursbezoekers, terwijl de uitgever zelf niets minder verdient dan normaal, omdat hij de marge van de winkelier weggeeft als korting.Dierik schreef: Dit is volgens mij een vrij lastige spagaat. De uitgevers willen uiteraard graag dat de spellen met een redelijke winstmarge worden verkocht ook gezien de standprijzen die niet gering zijn. Daarom had Coolmove.nl alle spellen van de diverse uitgevers te koop. Daarnaast werden er ook door diverse uitgevers spellen verkocht. Als ik voor QWG spreek vond ik de kortingen toch zeker interessant (gemiddeld 20-25% met uitschieters naar 50%). Misschien heb je die gemist
Aan de andere kant verzieken deze uitgevers hiermee de markt voor de speciaalzaken. Ze zijn directe concurrenten van hun afnemers en verpesten de 'waardebeleving' van de consument met hun forse kortingen voor fonkelnieuwe spellen.
Als ik een spellenspeciaalzaak had, zou ik niet te spreken zijn over dergelijke uitgevers en meer energie steken in producten van uitgevers die mij niet beconcurreren.
Inderdaad ravensburger mag best wat minder luidruchtig worden, maarja de aandacht werd wel getrokken...
Ik ben het trouwens oneens dat kortingen en acties ongepast zouden zijn mbt de spellenspeciaalzaken... Het enige antwoord daarop is dat het spsp een BEURS is... daar ga je juist heen voor nieuwe dingen, uitleg en acties... waarom ga je anders ? Kijk Discountstants hoeven er niet te zijn, maar wat is er mis als een aantal spellen tegen een leuke actieprijs worden verkocht ? Dat verwacht ik juist op een beurs...
Maar goed, verder was alles ok op het spsp... na alle reacties op het forum over spiel in duitsland moet ik daar volgend jaar ook maar eens heen...
groet marco (amersfoort)...
en wat hoorde ik trouwens op de beurs van ducosim ?!?! ze gaan met hun kwartaal beurs/bijeenkomst naar de flint in Amersfoortheel vervelend
Bertje van de Spellenwinckel in Amersfoort vind spellenacties/ aanbiedingen trouwens helemaal niet erg op het spsp... hij kon zelf niet komen anders was hij zelfs ook langsgekomen...
Kortingen acties zijn heel normaal op een beurs. Dat gebeurt in andere branches net zo goed. En of het echt nadelig is voor spellenwinkels?
Ik geloof het niet. Zo'n beurs is toch maar eenmalig.