Spiel heb ik gemist, maar dat heb ik goedgemaakt in Zwolle. Op 3 dagen spellenspektakel heb ik 15 nieuwe spelletjes uitgeprobeerd. De verrassendste ontdekkingen waren voor mij :
- In de naam van de Roos (Ravensburger). In het begin van het spel trek je een kaart die bepaalt met welke monnik (kleur) jij speelt. Je moet er tijdens het spel voor zorgen dat jouw monnik niet al te verdacht wordt en het bewijs tegen je zich niet te hoog opstapelt, zonder dat het voor de andere spelers duidelijk wordt met welke kleur jij speelt. Wie op het einde van het spel het minst bewijs tegen zich heeft wint. Op geregelde tijdstippen moet je een kleur onthullen waarmee jij NIET speelt. Op het einde mag ieder speler raden met welke kleur jij speelde. Als ze dat juist raden krijg je alsnog heel wat minpunten. Origineel, spannend en vlot spel.
- Pixel (productief bv) : variant van 4 op 'n rij. Je speelt het horizontaal i.p.v. verticaal. Tijdens je beurt moet je 1 van de 2 sliders op de rand van het bord verschijven en vervolgens een stuk neerleggen op het kruispunt van de twee virtuele lijnen die door deze sliders aangegeven worden. Het kan ook met 4 spelers, maar ik heb het enkel met 2 spelers uitgeprobeerd. 'k vind dit een vlot, en verrassend leuk spelletje. Je kan het binnen de 5 minuten beginnen spelen en het biedt toch voldoende diepgang voor heel wat uren speelplezier.
Ook goed :
- Cavum (qwg)
- League of Six (qwg)
- Chicago Express (queen)
- Dominion (999 games)
- Catch me if you can (vendetta)
- Khet : the laser game (productief bv)
- Guillotine : leuk kaartspelletje, ideale afsluiter of opener van een spelavond
- Pinguin deluxe (Phalanx)
- Demetra (= Key Harvest) (qwg)
- de koffie (bij Vendetta
Matig :
- street paintball (vendetta)
Viel tegen :
- army of frogs (vendetta)
- conclave (vendetta)
- qwirkle (productief bv) : in mijn ogen te veel afhankelijk van geluk (beschikbare steentjes)
Gekocht voor mezelf (wegens uitzonderlijk goedkoop of al lang op mijn lijstje) :
- Tantrix game pack
- Spel der tronen (15 euro)
- Heerser der woestijn + Collosal Arena (15 euro)
- Guillotine (9,95)
Gekocht Voor de kids :
- Hippe Kippen (9 euro)
- 4 licht beschadigde Pokemon booster pakjes (0,5 euro/stuk)
- 1 Pokemon collector's tin (8 euro)
- Spektro 1 (elektiriciteitsdoos voor jongste dochter)