Wat heb je gekocht in Essen? Spiel 2005

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

hclerx
Joker

Bericht door hclerx »

Alleen op zondag geweest. Heb de volgende spellen gekocht/verkregen:
  • Shear Panic (20 euro)
    Ca$h 'n Gun$ (gratis 4 exemplaren, vanwege Nederlandse vertaling)
    Diamant (10 euro; demo-exemplaar van Schmidt)
    Badaboom (8 euro)
    Zauber Stauber (17,50 euro)
    TaTaTa! (10 euro)
    Helden & Zaubersprüche (6 euro)
    Diamanten Joe (gratis; Niagara uitbreiding)
    Bang! A Fistful of Cards (3 euro)
    Au Backe (5 euro)
    Kleine Fische (5 euro)
    Mystery Train (gratis; Ticket to Ride uitbreiding)
    Ereignisse auf Catan (5 euro; samen met boek en Der Grosse Fluss)
    Days of Wonder Kalender (5 euro)
Verder de volgende spellen (kort) gespeeld:
  • Rotundu
    SpinnenTwist
    Daimyo
    Shark Park
    Eufraat en Tigris Kaartspel
    Angkor
    Hazienda
    ZwergeZocken
    Totentanz
Heb wel vast bij White Goblin Games al wel de "Nederlandse" uitgave van Caylus besteld![/list]
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Rubik »

Ik ben alle dagen geweest, vanaf woensdag (de persdag). Toen de auto gisterenavond was uitgeladen, stond de woonkamer vol met spellen. Gelukkig heb ik ze niet allemaal hoeven te kopen (ivm o.a. mijn jurylidmaatschap van de International Gamers Awards en mijn website Spelmagazijn). Maar toch heb ik weer het nodige uitgegeven.

Nieuwe spellen:
Raubritter, Kaivai, Gemblo, Freya's Folly, Pünct, Techno Witches (Zauber Stauber was al uitverkocht), Byzantium, Badaboom, Soccer Chess, Ahoy, Aloha, Wings of War burning drachens, Arche Optimix, Timbuktu, Antike, Il Principe, Dungeon Twister, Eufrat & Tigris kaartspel, Tatataa!, Hazienda, Cash 'n Guns, Caylus, Big Kini, Der Weg nach Drakonia, Aaargh!, Rabohnzel, Lucca Citta, Frankenstein

Oudere spellen:
Katoi, Zauberzeit, Wings of War watch your back, Formula De, San Gimignano, Jenseits von Theben, Himalaya, Capt'n Clever, Titicaca, Typo

Uitbreidingen:
Age of Steam exp, Mare Nostrum exp, Ridders van Camelot, Atta Ants exp2, Bang! A fistfull of cards, Big Kini exp, Ys exp, Cash 'n Guns exp, Niagara exp, China exp, Mystery of the Abbey exp, Catan exp, Catan Ereigniskarten, Funkenschlag exp
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ik heb me vreselijk ingehouden, mijn oogst is beperkt gebleven tot:
  • Caylus
  • Ys (plus alle uitbreidingen)
  • Funkenschlag uitbreiding
  • Reef Encounter (kon niet anders na persoonlijke uitleg door Richard Breese hoogstpersoonlijk :-))
Spellen die ik nog zal kopen zijn:
  • Eufraat & Tigris kaartspel
  • Mesopotamië
  • en misschien Kreta
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Voor ons klupje heb ik de volgende spellen meegenomen: Barbarossa, Quo vadis?, Eufraat en Tigris kartenspiel, Carcassonne Neues Land, Elasund, Manilla, Caylus, Oltremare, Durch die Wuste en natuurlijk de Duitse versie van Rik Muizenschrik.
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Ach gut, ja, Durch die Wueste. Dat was wel een domper, zeg. De originele grote van Kosmos voor twaalf-en-een-halve euro, terwijl ik voor de nieuwe release 30 heb betaald, en ik het origineel bijna voor 45 had gekocht :?. Echt, als je het niet kan schelen in welke taal het spel is, kun je vreselijk veel geld uitsparen...
Tom
Professor Pimpel

Bericht door Tom »

cymric schreef: Echt, als je het niet kan schelen in welke taal het spel is, kun je vreselijk veel geld uitsparen...
Daar kan je inderdaad van op aan! Het is logischerwijze ook veel makkelijker om een spel in je eigen moedertaal te kopen, maar je betaalt er inderdaad meestal wel veel meer geld voor. Het is en blijft een kwestie van keuzes maken want voor spellen waarbij het spelmateriaal taalonafhankelijk is, ga ik bijna altijd voor de niet-Nederlandstalige versies. Die zijn, zoals reeds eerder gezegd, toch meestal goedkoper en je kan de dag van vandaag, voornamelijk op het web, heel veel (goede) vertalingen vinden van anderstalige spellen, wat uiteraard ook een belangrijke reden kan zijn om ze in een "vreemde" taal te kopen!
darkman
Garnaal

Onze vangst

Bericht door darkman »

Alleen op zondag heengeweest.

Waren helaas weinig tafels vrij om te spelen. We hebben alleen Byzantium kunnen proberen.

Verder na wat prijzen te hebben vergeleken hebben we de volgende spellen aangeschaft:

- Caylus, al een keer gespeeld, zeer goed spel!
- Age of Steam
- Ido, 2e hands
- Reef Encounter
- Santiago (aanbieding voor 10 euro)

Verder wat rondgekeken en toen weer huiswaarts gegaan.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Voor de liefhebbers, twee verslagen over Spiel 2005:

http://www.spelmagazijn.nl/nl/essen05.html

http://www.bordspel.com/spiel2005.html
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Je hebt er weer een puik verhaal van gemaakt, Erwin, mijn complimenten! (Het verbaast me in niet geringe mate dat je van zóveel spellen een indruk/korte review kunt geven; ik heb in totaal 17 uur rondgelopen, gespeeld en gekeken---tot zeurende hoofdpijn toe :?---en kom tot ongeveer een kwart tot een derde van wat jij hier allemaal beschrijft :shock:.)

Ronald heeft zo te zien het flashgeheugen van zijn camera tot de laatste bit gevuld met foto's; strakjes maar eens even kijken om te zien of ik het allemaal nog herken :-).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Je hebt er weer een puik verhaal van gemaakt, Erwin, mijn complimenten! (Het verbaast me in niet geringe mate dat je van zóveel spellen een indruk/korte review kunt geven; ik heb in totaal 17 uur rondgelopen, gespeeld en gekeken---tot zeurende hoofdpijn toe :?---en kom tot ongeveer een kwart tot een derde van wat jij hier allemaal beschrijft :shock:.)
Bedankt voor de vriendelijke woorden (heeft een zalvend effect op mijn verkrampte vingertjes).

Jouw schets over de (on)mogelijkheden in 17 uur kan ik delen (incl. hoofdpijn). Ik heb me de afgelopen week helemaal suf gespeeld, om zoveel mogelijk inhoudelijk relevante informatie te kunnen geven. De dagen na Spiel zijn meestal vermoeiender dan de beurs zelf. :-)