Legende van Andor-beginnersvragen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Re: Legende van Andor-beginnersvragen
Heeft die aanvulset nieuwe helden zin als je nooit met 5 of 6 spelers bent? Wij zullen maximaal met 4 personen spelen..is het dan leuk om toch een keer met andere helden te kunnen spelen of heeft die set geen meerwaarde?
Labels:
-
rober
- Standaard moderator
Ik speel over het algemeen dit spel met 4p.NatashaBart schreef: Heeft die aanvulset nieuwe helden zin als je nooit met 5 of 6 spelers bent? Wij zullen maximaal met 4 personen spelen..is het dan leuk om toch een keer met andere helden te kunnen spelen of heeft die set geen meerwaarde?
De uitbreiding heb ik gekocht vanwege een zekere vorm van completeritus, maar he voegt zeker wat toe.
De nieuwe helden hebben elk weer andere eigenschappen en mogelijkheden. En dat is toch weer leuk voor de afwisseling.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
In De Nieuwe Helden zit tevens het broederschild en de dronken trol. Leuke varianten om af en toe eens te gebruiken.
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
William en Rober, kan ik die Nieuwe helden set nu al gebruiken, ben pas bij legende 2, of mogen die 2 extra helden nu nog niet ingezet worden?
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
Je mag de nieuwe helden nu al gebruiken.
Door deze post zijn we er vandaag met z'n 3 nog eens ingevlogen. Legende 1 ter opfrissing en in legende 2 op de valreep gestrand bij de toren door een voor ons zeer ongelukkige dubbel 6 van de skral...
Door deze post zijn we er vandaag met z'n 3 nog eens ingevlogen. Legende 1 ter opfrissing en in legende 2 op de valreep gestrand bij de toren door een voor ons zeer ongelukkige dubbel 6 van de skral...
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Je hebt gewoon meer keuze met welke held je speelt; er zitten 4 nieuwe helden in de uitbreiding dus je hebt de keuze uit 8 als je de helden uit het basisspel meetelt. Met een beetje geluk kun ook nog aan de Wolfskrijger komen, een promo-held met een geel voetje.
Vrijdag ga ik zelf weer Andor spelen, met Het Sterrenschild!
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
Daarnet legende 2 verslagen... met juichende en dansende 8 en 10 jarige tot gevolg. *pfieuw*
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Wauw goed bezig Sigi! Hoeveelste poging was dit bij legende 2? En heb je nog speciale tips of trucs ..wij gaan het in t weekend weer proberen.
-
Maarten&Gaatske
- Stamhoofd
pleunie.william schreef: Je hebt gewoon meer keuze met welke held je speelt; er zitten 4 nieuwe helden in de uitbreiding dus je hebt de keuze uit 8 als je de helden uit het basisspel meetelt. Met een beetje geluk kun ook nog aan de Wolfskrijger komen, een promo-held met een geel voetje.
Als ik het goed heb, is het de tiende keer dat we dan samen Het Sterrenschil spelen.....
Ik haat spellen.
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
We hebben het vroeger 2x zonder succes geprobeerd; daarna heeft het spel lang in de kast gelegen. En nu waren we er bij de 2e poging door; we waren zelfs nog de +4 van prins Thorald vergeten bij te tellen tijdens het gevecht met de skral op de toren.NatashaBart schreef: Wauw goed bezig Sigi! Hoeveelste poging was dit bij legende 2? En heb je nog speciale tips of trucs ..wij gaan het in t weekend weer proberen.
Ik ben eerlijk gezegd nog niet super enthousiast van het spel; in mijn huidige perceptie is het een 'strenge puzzel' (weinig tijd & marge om 'buiten de lijnen te kleuren') en ook heel luck based. Bijvoorbeeld in legende 2: kan de heks onder een verre misttegel liggen, kan de runenkaart op een vroege ronde terechtkomen (ongunstige dobbelsteen: 1 of 2), kan de skral op de toren dubbel 6 gooien, ...
Het leuke is dat het succes des te zoeter smaakt, hoe meer je faalt vooraleer je een legende overwint.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Klinkt bekendSigiScsi schreef: De kids waren alleszins extatisch!![]()
-
yvof
- Professor Pimpel
Zo. De eerste legende zit er op. Ik heb het gehaald maar volgens mij niet helemaal volgens de regels.
In de regels hebben ze het telkens over passeren. Bedoelen ze hiermee als je door een veld met een monster gaat? Of ook als je er langs gaat?
In de regels hebben ze het telkens over passeren. Bedoelen ze hiermee als je door een veld met een monster gaat? Of ook als je er langs gaat?
-
ouwezeeman
- Garnaal
Dan kom je op een veld met bv een monster. En ga je vervolgens verder lopen.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
yvof
- Professor Pimpel
Ok dus je tussen de velden door navigeren met monsters is toegestaan zolang je er maar niet op komt.
Maar bv bij een bron hebben ze het ook over passeren. Waarom zou je een bron passeren? Je kan er toch beter opblijven staan voor de extra wilskracht? Dit kost geen extra uren?
Maar bv bij een bron hebben ze het ook over passeren. Waarom zou je een bron passeren? Je kan er toch beter opblijven staan voor de extra wilskracht? Dit kost geen extra uren?
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
Passeren betekent gewoon dat je op het veld stapt en je weg dan weer verder zet. Het telt natuurlijk wel mee als een stap.yvof schreef: Ok dus je tussen de velden door navigeren met monsters is toegestaan zolang je er maar niet op komt.
Op een veld met een bron kan je dus doorstappen, maar je kan er ook stoppen. Als je stopt, drink je van de bron en neem je de wilskrachtpunten, je beurt is dan wel voorbij. Als je niet stopt, passeer je en ga je verder; je ontvangt dan uiteraard geen wilskrachtpunten.
Op een veld met een monster kan je ook doorstappen, maar je kan er ook stoppen. Als je stopt, is je beurt voorbij. Er is op dat moment geen gevecht: je kan niet in dezelfde beurt lopen en vechten. Het monster kan je ook nooit aanvallen. Als je niet stopt, passeer je en ga je verder. De volgende ronde kan je dan kiezen tussen vechten of gewoon verderstappen.
Dus:
Als je een tegel met een monster, mistveld, ... ontwijkt door een andere route te nemen is dat niet wat bedoeld wordt met 'passeren'. Passeren betekent echt dat je route over dat specifieke veld gaat.