Legende van Andor-beginnersvragen

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

NatashaBart
Grote Dienaar

Re: Legende van Andor-beginnersvragen

Bericht door NatashaBart »

Heeft die aanvulset nieuwe helden zin als je nooit met 5 of 6 spelers bent? Wij zullen maximaal met 4 personen spelen..is het dan leuk om toch een keer met andere helden te kunnen spelen of heeft die set geen meerwaarde?

Labels:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

NatashaBart schreef: Heeft die aanvulset nieuwe helden zin als je nooit met 5 of 6 spelers bent? Wij zullen maximaal met 4 personen spelen..is het dan leuk om toch een keer met andere helden te kunnen spelen of heeft die set geen meerwaarde?
Ik speel over het algemeen dit spel met 4p.
De uitbreiding heb ik gekocht vanwege een zekere vorm van completeritus, maar he voegt zeker wat toe.
De nieuwe helden hebben elk weer andere eigenschappen en mogelijkheden. En dat is toch weer leuk voor de afwisseling. :thumbup:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

In De Nieuwe Helden zit tevens het broederschild en de dronken trol. Leuke varianten om af en toe eens te gebruiken.
Afbeelding
NatashaBart
Grote Dienaar

William en Rober, kan ik die Nieuwe helden set nu al gebruiken, ben pas bij legende 2, of mogen die 2 extra helden nu nog niet ingezet worden?
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

Je mag de nieuwe helden nu al gebruiken.

Door deze post zijn we er vandaag met z'n 3 nog eens ingevlogen. Legende 1 ter opfrissing en in legende 2 op de valreep gestrand bij de toren door een voor ons zeer ongelukkige dubbel 6 van de skral...
pleunie.william
Grote Dalmuti

Je hebt gewoon meer keuze met welke held je speelt; er zitten 4 nieuwe helden in de uitbreiding dus je hebt de keuze uit 8 als je de helden uit het basisspel meetelt. Met een beetje geluk kun ook nog aan de Wolfskrijger komen, een promo-held met een geel voetje.

Vrijdag ga ik zelf weer Andor spelen, met Het Sterrenschild!
Afbeelding
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

Daarnet legende 2 verslagen... met juichende en dansende 8 en 10 jarige tot gevolg. *pfieuw*
NatashaBart
Grote Dienaar

Wauw goed bezig Sigi! Hoeveelste poging was dit bij legende 2? En heb je nog speciale tips of trucs ..wij gaan het in t weekend weer proberen.
Maarten&Gaatske
Stamhoofd

Bericht door Maarten&Gaatske »

pleunie.william schreef: Je hebt gewoon meer keuze met welke held je speelt; er zitten 4 nieuwe helden in de uitbreiding dus je hebt de keuze uit 8 als je de helden uit het basisspel meetelt. Met een beetje geluk kun ook nog aan de Wolfskrijger komen, een promo-held met een geel voetje.

Vrijdag ga ik zelf weer Andor spelen, met Het Sterrenschild!

Als ik het goed heb, is het de tiende keer dat we dan samen Het Sterrenschil spelen.....
Ik haat spellen.
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

NatashaBart schreef: Wauw goed bezig Sigi! Hoeveelste poging was dit bij legende 2? En heb je nog speciale tips of trucs ..wij gaan het in t weekend weer proberen.
We hebben het vroeger 2x zonder succes geprobeerd; daarna heeft het spel lang in de kast gelegen. En nu waren we er bij de 2e poging door; we waren zelfs nog de +4 van prins Thorald vergeten bij te tellen tijdens het gevecht met de skral op de toren. :wink:

Ik ben eerlijk gezegd nog niet super enthousiast van het spel; in mijn huidige perceptie is het een 'strenge puzzel' (weinig tijd & marge om 'buiten de lijnen te kleuren') en ook heel luck based. Bijvoorbeeld in legende 2: kan de heks onder een verre misttegel liggen, kan de runenkaart op een vroege ronde terechtkomen (ongunstige dobbelsteen: 1 of 2), kan de skral op de toren dubbel 6 gooien, ... :problem:

Het leuke is dat het succes des te zoeter smaakt, hoe meer je faalt vooraleer je een legende overwint. :wink: De kids waren alleszins extatisch! :D
pleunie.william
Grote Dalmuti

SigiScsi schreef: De kids waren alleszins extatisch! :D
Klinkt bekend :clap:
Afbeelding
yvof
Professor Pimpel

Bericht door yvof »

Zo. De eerste legende zit er op. Ik heb het gehaald maar volgens mij niet helemaal volgens de regels.
In de regels hebben ze het telkens over passeren. Bedoelen ze hiermee als je door een veld met een monster gaat? Of ook als je er langs gaat?
ouwezeeman
Garnaal

Bericht door ouwezeeman »

Dan kom je op een veld met bv een monster. En ga je vervolgens verder lopen.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
yvof
Professor Pimpel

Bericht door yvof »

Ok dus je tussen de velden door navigeren met monsters is toegestaan zolang je er maar niet op komt.
Maar bv bij een bron hebben ze het ook over passeren. Waarom zou je een bron passeren? Je kan er toch beter opblijven staan voor de extra wilskracht? Dit kost geen extra uren?
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

yvof schreef: Ok dus je tussen de velden door navigeren met monsters is toegestaan zolang je er maar niet op komt.
Maar bv bij een bron hebben ze het ook over passeren. Waarom zou je een bron passeren? Je kan er toch beter opblijven staan voor de extra wilskracht? Dit kost geen extra uren?
Passeren betekent gewoon dat je op het veld stapt en je weg dan weer verder zet. Het telt natuurlijk wel mee als een stap.
Op een veld met een bron kan je dus doorstappen, maar je kan er ook stoppen. Als je stopt, drink je van de bron en neem je de wilskrachtpunten, je beurt is dan wel voorbij. Als je niet stopt, passeer je en ga je verder; je ontvangt dan uiteraard geen wilskrachtpunten.
Op een veld met een monster kan je ook doorstappen, maar je kan er ook stoppen. Als je stopt, is je beurt voorbij. Er is op dat moment geen gevecht: je kan niet in dezelfde beurt lopen en vechten. Het monster kan je ook nooit aanvallen. Als je niet stopt, passeer je en ga je verder. De volgende ronde kan je dan kiezen tussen vechten of gewoon verderstappen.

Dus:
Als je een tegel met een monster, mistveld, ... ontwijkt door een andere route te nemen is dat niet wat bedoeld wordt met 'passeren'. Passeren betekent echt dat je route over dat specifieke veld gaat.