Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Skallagrim
Veenboer

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Skallagrim »

Manhattan project : Energy Empire :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Een vrij standaard workerplacement spel. Leukste element is dat er geen rondes zijn en de timing bij het terugnemen van je werkers. Maar dit zagen we al in Manhattan Project zelf wat voor het overige een totaal anders spel is. Voor de rest een solide grondstoffen converter met uitbouw van een eigen tableau. Redelijk wat keuzes en strategie in dit onderdeel.

Andere leuke elementen : de energy dices (push your luck voor meer slagkracht tijdens acties), enkel kaarten in je tableau kunnen triggeren overeenkomstig met de kleur van je hoofdactie.

Nul interactie dus behoorlijk wat wachten tussen de beurten in.
Integratie van het thema is ok, vervuiling zit goed verwerkt in het spel.

Meest tegenvallende element: het willekeurig opendraaien van achievements die je kan claimen om punten te scoren.
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ozymandias »

Droomhuis :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Avenue (4x) :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Kingdomino (2x) :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Pandemie: Extreem gevaar (Mutatie) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
What's Up? :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Ginkgopolis :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Afbeelding
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Touria (Huch) :ster: :ster: :halfster:
(Leuke gimmick, die torens, maar het spel zelf stelt weinig voor en ik vond de 'end-game' een anticlimax. Kan op de gespeeld-lijst, maar meer dan 1x zal ik het waarschijnlijk niet spelen)

Glüx (Queen): :ster: :ster: :ster:
(Gaat nog wel meer gespeeld worden. Was leuk met twee, maar ik ben ook erg benieuwd hoe het uitpakt met drie of vier spelers.)
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

rvlieshout schreef: Touria (Huch) :ster: :ster: :halfster:
(Leuke gimmick, die torens, maar het spel zelf stelt weinig voor en ik vond de 'end-game' een anticlimax. Kan op de gespeeld-lijst, maar meer dan 1x zal ik het waarschijnlijk niet spelen)
Dus je denkt dat deze van mijn wishlist af kan?
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

roubosga schreef:
Het is sowieso leuk om deze gespeeld te hebben en je kunt het "endspiel" ook achterwege laten. Ik vind het mechanisme met de torens wel erg leuk, de pick-up-and-deliver is wel aardig, maar niet heel bijzonder. Het eindspel is, zoals met ieder race-spel, eigenlijk alleen leuk als meerder mensen dichtbij de finish zijn.

Heb het nu drie keer gespeeld en mijn zoontje (10) vindt deze erg leuk. Ik speel wel mee, maar zal 'm niet zo snel meer voorstellen. Het is wel een spel dat makkelijk met non-gamers gespeeld kan worden, dus ik doe 'm ook voorlopig niet weg (tenzij ik deze kan ruilen voor iets beters).
Afbeelding
rvlieshout
Geheim Genootschap

roubosga schreef:
Tja, daar ga ik natuurlijk niet over. :)

Ik heb hem maar 1x gespeeld, dus ik kan er eigenlijk bar weinig over zeggen. Alleen dat voor mij het niet naar meer smaakte. Was het spel van mijzelf had ik het waarschijnlijk nog 1 of 2 keer gespeeld, nu mocht de Kerstman hem weer mee naar huis nemen.
Hanho
Regenmaker

Bericht door Hanho »

Pergamon leuke verrassing :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos
rvlieshout
Geheim Genootschap

Heel wat spellen gespeeld in het weekend..

Adventureland :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Glüx :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (Erg leuke abstract. Nog even meer spelen om te zien of het naar de 3 of 4 sterren gaat)
Columba :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Tembo :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Santorini :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: (Was een leuke abstract, maar een beetje over-hyped (vooral te danken aan zijn uiterlijk, wat bovengemiddeld mooi is)
CV :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
...und tschüss! :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Railroad Revolution :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (ZhanGuo vind ik leuker, maar dit spel, van dezelfde makers, zou ook niet misstaan in mijn eigen collectie)
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Afgelopen week en weekend weer een hele hoop leuks kunnen en mogen spelen met de spel vrienden en thuis het weekend afgesloten met een goede pot Mombasa samen! :D

Mombasa :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: 2x
Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Mechs. vs. Minions :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: 2x
Via Nebula :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Kanagawa :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Flamme Rouge :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: 2x
Hanamikoji :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: 3x
The Manhattan Project: Energy Empire
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Skallagrim
Veenboer

Bericht door Skallagrim »

51 State masterset : :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Het rulebook loopt over van het enthousiasme om zoveel mogelijk te vernietigen en af te branden, maar in het spel zelf komt dit uitzonderlijk voor omdat het vrijwel onbetaalbaar is. Dat is toch echt wel jammer :cry: :cry: :cry: , aangezien het thema dat toch laat uitschijnen. Toch nog niet volledig afgeschreven want het ene expansiedeck dat ook in doos zit lijkt wel meer vernietiging te gaan beloven.

Raiders of the North Sea : :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Het spel heeft een jaar lang stof liggen vergaren na een mindere eerste spelbeurt. Maar wist zich nu toch in de schijnwerpers te plaatsen na een herkansing. Voor een lichte worker placement te zijn, is deze best tricky omdat elke mindere zet echt doorweegt in de eindscore.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Hier kwam zaterdag voor de eerste keer Anachrony op tafel
Wat een spel !!! Zowel qua materiaal als qua gameplay, deze hoop ik nog vele malen te kunnen spelen :!:
Super-oversized miniaturen maar dat maakt het net zo leuk, je ziet tenminste waar je je mannekes zet :lol:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

dirk schreef: Hier kwam zaterdag voor de eerste keer Anachrony op tafel
Wat een spel !!! Zowel qua materiaal als qua gameplay, deze hoop ik nog vele malen te kunnen spelen :!:
Super-oversized miniaturen maar dat maakt het net zo leuk, je ziet tenminste waar je je mannekes zet :lol:
En vrijdag Dirk? :lol:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

AlliantieAJ schreef:
:lol: :lol: :lol:

Daar moet ik alweer over nadenken (mijn oude dag, weet je wel :wink: )
Als ik me niet vergis waren dat Mombasa, Oceanos, Railroad revolution, Spyrium en Terraforming mars (correct me if I'm wrong) waarvan Spyrium en Railroad revolution nieuw waren.

Railroad revolution was trouwens een echte meevaller, ik was totaal afgeknapt op het lelijke bord maar daarachter schuilt best een goed spel, zelfs eentje dat het wel eens tot in de kast zou kunnen maken :wink:
Spyrium was trouwens ook een goeike maar eentje dat ik zelf niet zo snel zal aanschaffen vermoed ik tenzij voor een extreem lage prijs ofzo in de solden op Spiel of Spel misschien.

Donderdag was 't trouwens ook nog speelavond en toen kwamen Abyss, Clank, The oracle of Delphi en Quests of Valeria op tafel.

En dan vergeet ik nog de paar Mintworks die ik de laatste dagen gespeeld heb.

Vanavond probeer ik nog wat tijd te maken voor Brilliants, kwestie van een beetje mee te blijven want deze week komt Anachrony, Vikings gone wild en Bohemische dorfer binnen :lol: :lol:

En nu ben je weer helemaal mee Erwin :angel:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

dirk schreef:
AlliantieAJ schreef:
:lol: :lol: :lol:

Daar moet ik alweer over nadenken (mijn oude dag, weet je wel :wink: )
Als ik me niet vergis waren dat Mombasa, Oceanos, Railroad revolution, Spyrium en Terraforming mars (correct me if I'm wrong) waarvan Spyrium en Railroad revolution nieuw waren.

Railroad revolution was trouwens een echte meevaller, ik was totaal afgeknapt op het lelijke bord maar daarachter schuilt best een goed spel, zelfs eentje dat het wel eens tot in de kast zou kunnen maken :wink:
Spyrium was trouwens ook een goeike maar eentje dat ik zelf niet zo snel zal aanschaffen vermoed ik tenzij voor een extreem lage prijs ofzo in de solden op Spiel of Spel misschien.

Donderdag was 't trouwens ook nog speelavond en toen kwamen Abyss, Clank, The oracle of Delphi en Quests of Valeria op tafel.

En dan vergeet ik nog de paar Mintworks die ik de laatste dagen gespeeld heb.

Vanavond probeer ik nog wat tijd te maken voor Brilliants, kwestie van een beetje mee te blijven want deze week komt Anachrony, Vikings gone wild en Bohemische dorfer binnen :lol: :lol:

En nu ben je weer helemaal mee Erwin :angel:
Ja hoor, indrukwekkend :D

Brilliants lijkt me toch ook wel heel leuk!

Ik probeer nog Mint Works hier maar heb nu ook Firenze binnen en Wir sind das volk!